Betty Boop dålig
Behöver goda råd av er människor..
Inatt så särade vi på Betty Boop och Nellie.
Nellie sov inne på toan och B.B inne i köket.. Då vi ville se hur mkt mat hon åt samt vem av dom som får för att kräkas konstigt..
Det visade sig vara B.B och hon äter ingenting knappt…
Vad ska jag göra ?????
Nu får hon inte vara med Nellie mera…
Men ska ju till veterinären med dom imorgon..
Men vad tusan ska jag ta mig till…
B.B kan ju inte flytta till polarn om hon är sjuk åh hon kan ju inte stanna här, åååh jag har panik här hemma..
Rädda mig från detta helvete tack !!!!
Jag är trött på super sjuka katter !!!!!!
jag förstår din panik, och att du är trött på sjuka katter… Ja du det e ju bara ringa en vetrinär å säga att hon äter dåligt o kräks kan vara en skitsak så du ska inte måla upp rödagubben på väggen, men ring o hör med en vetrinär. Jag har haft en katt som kräktes men åt man hon fick byta foder o en pasta som ska stabelesera magen det hjälpte henne. Jag håller tummarna för skitfel på kissen :)

#1 - mmm ska göra de… Men gaaah vad jag är trött på all skit.
Dom äter Royal Canin kattunge foder..
Vad bättre kan man ge 2 stackars super magra katter..
Ingen ide att fråga gamla ägarn, vad dom åt, eller gjorde de, men de va en massa olika för katterna åt ju allt..
GAAAAAAAAAH
Det är ju ofta problem i början när man tar hand om en kisse som kommer från dåliga förhållanden. Man vet ju inte heller vad hon livnärt sig på. Jag skulle ge lite kokt fisk och även spadet så hon får vätska.
Jättebra att du tar henne till veterinären för koll så du får hjälp med hur du går vidare.
Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren

Vännen. Jag håller tummarna för er. Ring om det är något jag kan hjälpa dig med.
Kram!

bra råd från emjon tycker jag…..ja bättre mat än kattungefoder kan man ju annars inte tänka sej…vet du om hon haft problem ända sen du fick hem henne….låter som hon förhoppningsvis bara har problem med att byta foder från skräp till bra mat….. berätta hur det går… håller tummarna….
våga vägra golf o fiskbullar o håll dej in i det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/

Jo kan ju vara som så..
Men spyorna är riktigt äckliga, är liksom inga vanliga.
Har pratat med min älskade veterinär nu och han sa att hon kunde vänta till imorgon, men jag skulle försöka få i henne massa med vätska.
åååh skulle läget bli mer dåligt skulle jag ringa på en gång ..
fråga du inte om dom hade en pasta som kan stebelesera magen? det ska finnas en nyare variant den är bra. kommer ju itne på vad den hette :/. Jag ger mina katter rc kattunge mat för att jag tycker dom ska öka i vikt. så det är helt rätt foder.

oj nej :(.. Får ringa tillbaka……
katter med t.ex mask spyr. avmaska henne o se om det hjälper. vad åt hon hos förra ägaren? kan vara att det är nytt foder och en stor omställning för magen,

Ja du jag vetinte vad hon åt där ;s ..
så får se imorgon vad han säger…

åhh..förstår att det känns jobbigt och oroligt..men kan det inte vara så att missen har mask? Bra iallafall att du ska till vet. nu får vi alla hålla tummarna för att ni får rätt hjälp så att kissen blir pigg igen..
Ta annas emjons råd om du kan, så får hon i allafall i sig vätska. Alltså koktfiskavkok och fisk
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Vi serverade RC till våra små syskon och sedermera när de blev lite större gick vi över till RC fit 32. Det var ett herrans kräkande titt och tätt under de första åren och vi visste inte vad göra.
Efter att någon tipsat om att RC kunde ge kräkningar för vissa katter skippade vi det fodret och gick över till James Wellbelowed. Det blir succé både smakmässigt och dessutom gick kräkningarna över till att bli lite hårbollskräkor betydligt mer sällan.
Kissen är väl kanske lite liten för vuxenfoder ännu men JW har även "kitten-foder" vet jag.
----------------------------------------------------------------------
Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

Otusan vart köper man sådan då ?

#14: Det finns på de flesta zoo affärer.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

finns att köpa i en del zooaffärer….. tror inte mitt zooaffärsförslag passar dej…. men antingen om du ringer till dom du har omkring dej eler går o besöker dom….kanske den första affären är så serviceinriktad så dom kan råda dej vilken affär som säljer JW om dom själva inte har….
annars kanske du har uppgiften på deras hemsida… eller kör foderbilen hos dej?….
lycka till..lycka till även hos vetten idag…

#16 - Okej tack : )…
Aaah tack lär behövas… B.B har inte ätit på 2 dagar..

Arken Kopparlunden
Hylsvägen 4
721 30
Västerås
021-306510
Hundman AB
Hallsta Gårdsgata 12
721 38
Västerås
021-124410
Zoo Varuhuset i Västerås
Gjutjärnsg 5
721 33
Västerås
021-355464
hittade själv…. så stolt över mej själv….

#18 - heheheh tack ;D …
Håller med om att James Wellbeloved är ett bra foder. Mina erfarenheter är att det är svårt att få tag i. Uppgifterna på deras hemsida är mycket felaktiga och det är dålig uppdatering. Ring först att kolla att nämd butik verkligen säljer fodret är mitt råd.
Lycka till hos vetten idag.
Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren