Kolla min kattmynta.....

Den ja! Så ska fin kattmynta se ut…alla katter hoppar av glädje!

Röd fin tusensköna!
Ja, men trots alla försök, så har jag inte lyckatrs få någon tusensköna att klara sig på Pyssas grav. Däremot, så mår den kaukasiska förgätmigejen suveränt.
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Haha..vicken sandlåda..med leksak…

Förgätmigej har ju en förmåga att sprida sig..Den är så söt tusenskönan, lite avis här.
Vilka fina :) och fina leksaker i sandlådan :) haha..

Vilka fina bilder på gravarna!! O kul att husets husse trivs med leksakerna i sandlådan;-)

gunilla nu måste dina gullefjun vara glada som har så mycket kattmynta
Förlåt Gunilla. Jag glömde tacka för kattmyntan. Tack så jättemycket. Ska börja använda den nu när jag tagit slut på påsen jag har öppnat. Är inte mycket kvar i den.
Härlig sandlåda. En sån är alla barns dröm
//Pia
HAha! Ja, han har grävt yrkesmässigt i 30 år och vad gör han, när han nu är pensionär? GRÄVER…. Hos sig själv… Platsen där är till för vedhantering och sågverk. Han har gjort en väg ner också. Lite längre bort så grävde han en damm förra året.Den fula husvagnen som står i kanten, är till för att någon som är hågad, sover där under älgjakten.
Ja kattmyntan som är på bilderna, de hänger på torkning just nu i en sån där tvättpåse på torkstället. Så nu får det komma ny! Bara det kommer regn, för det är väldans torrt i marken….
Puma, kul att vanlig kantnepeta funkar…..
Kattmyntan var ju fin, visste inte att den blommade så färggrannt. Nästan så att man skulle ge en sådan i kruka till sin farmor.. Har en som fyller 90 snart.. Fast skämt åsido. Katterna skulle gillat det iaf! De blir som galna av lycka av färsk mynta..
Det var mig en praktfull planta det där! Här i Mellerud tog grannarnas katter död på plantorna, de jämnande med marken och har inte kommit upp igen. Det kom en strid ström med katter ur grannskapet och lade sig att rulla runt i plantorna. Den ena katten avlöste den andra. Har lite nya kattmyntor på G men vet inte hur jag ska gå tillväga med dem….
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Du får göra som jag, Lena. Ok, du kan kanske inte stjäla snökäppar, men ta bambustänger elelr nåt och ta hönsnät. Du kanske har över? Men du får även lägga ovanpå. JAg har ju stängt in mina små gravar dels på grund av Zita och dels på grund av att gravarna ska vara skyddade från snöplogen. (Läs Janne)