Hittekatter iFokus

Hittekatter

Läst 1832 ggr
lenarydstrom
0

Loppisbutik i Gbg

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ville bara berätta för alla som bor i Göteborg med omnejd, att föreningen "Djurens Samarittjänst" har en loppisbutik i Göteborg, däe de säljer second hand till förmån för föreningens Katthem. Katthemmet ligger i Gråbo och tar emot hemlösa katter, ger dem veterinärvård (kastrering, vaccinering, ID-märkning mm) för att sedan placera ut dem i passande hem. Uppföljning av de utplacerade katterna sker regelbundet.

Butiken ligger alltså i Göteborg på Frigångsgatan 2, och brukar ha öppet måndag, tisdag och onsdag. Se hemsidan www.djurenssamarittjanst.se för info om öppettider…

Du kan skänka eller handla kläder, skor, porslin, glas, prydnadssaker, böcker, cd-skivor mm. Man tar ej emot möbler pga av platsbrist. Alla pengar går oavkortat till Katthemmet och de som arbetar i butiken gör det ideellt.

Alla gåvor emottages tacksamt!!!

Wiizy
0

kanske man borde kika in - kanske hittar nått ;)

Darkmoonia
0

Vilken bra grej! Skall definitivt titta in när jag har vägarna förbi :-)

Simson
0

Har precis tipsat min kusse som bor i Göteborg numera. Hon är "förstörd" av sin mor vad det gäller loppisar och mig vad det gäller katter/hittekatter så det kommer nog att passa henne!! Skrattande

-> Kastrera och id-märk <-   \>^..^<   CatCrazyLady

kattassen
0

Oj, det visst jag inte! Och vi som precis har städat ur ett dödsbo och lämnat en hel del till andra välgörenhetsbutiker. Nåja, det kan nog bli ett och annat till förmån för kissarna ocksåGlad

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

essut50
0

Tack för tipset, kommer att åka en dag till Göteborg och spana in affären..

" En smula nyfikenhet håller oss unga"

"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

lenarydstrom
0

Om man vill shoppa billigt kan man göra fynd, priserna är låga i förhållande till andra secondhand-butiker. Eftersom butiken inte har något lager, försöker de att hålla hjulen rullande.

Lägger in en bild där jag shoppar loss… Glad

lenarydstrom
0

Glömde säga att Frigångsgatan ligger alldeles i närheten av Järntorget…. Passar på att lägga en bild till. Här trängs mycket på liten yta, men det är fantastiskt rent och välorganiserat. En eloge till de tre damerna som jobbar där - alltid lika glada och trevliga. Brukar passa på att ta mig en pratstund om jag har vägarna förbi….

Hawknestgrove
0

Tack för tipset! Ja vi får hoppas, at Djurens Samarittjänst lever kvar i samma goda anda, även om Else har lämnat jordelivet.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Hennum
0

Ser ut som en jättemysig secondhand. Synd att jag inte bor i Gbg. :/

/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan

Lena
0

Känner till butiken fast jag har aldrig varit inne i den. Men den ser ju väldigt trevlig ut. Synd att man inte bor i Göteborg längre. Älskar loppis annars! Och särskilt när det går till hemlösa katter förståss!

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"