Öppet Hus Stockholms Katthem
Lördagen 24/5 kl. 14.00-17.00 är det Öppet Hus på Stockholms Katthem.
Fika, Lotterier, Hantverk, Loppis, Presenter. Massor av trevliga katt-människor och så naturligtvis alla våra fina katter såklart.
Varmt välkomna!
Katthemmet ligger på Klensmedsvägen 2 i Västberga. Närmaste T-banestation är Telefonplan. Därifrån är det ca fem minuters promenad.
Ständig uppassare till griniga Luffar´n, Snygga Smilla, Busiga Mina, Skygga Tingeling, Charmören Flea och hunken Roffe.
Volontär på Stockholms Katthem
www.katthemmet.nu www.svekatt.se
Gud vad jag önskar att jag hade varit i Stockholm! Det skulle vara så kul att få besöka Stockholms Katthem på ett öppet hus! :)
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Johnnys girl, hade jag bott där "uppe" hade jag besökt er utan tvekan. Lycka till! 
Instämmer med ovanstående.
//Pia

Morgan oh Lena. Någon gång kanske ni kommer upp till Stockholm. Det är bara att hojta till så ska jag se till att ni får en privat guidad visning.
Fast Öppet Hus är kul. Fråga Anebit. När hon kom till oss på Hittekattens Dag i höstas var det värre än en rockkonsert. Folk kom knappt in.
Ständig uppassare till griniga Luffar´n, Snygga Smilla, Busiga Mina, Skygga Tingeling, Charmören Flea och hunken Roffe.
önskar också jag var ledig från arbetet och kunde komma 20 mil till Stockholm.

Ha ha ha, johnnys girl jag skulle just skriva att jag varit där. Fick stå i en ringlande kö sakta sakta förbi bur efter bur. Jättetrevligt!
Ett underbart katt hem. Bodde jag i Sthlm så skulle jag jobba som volentär där.

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna
Hoppas ni får många besökare och många nya fina hem åt era missar!
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Åh, jag jobbar till 16 (om jag får sluta när jag ska), annars hade jag kommit. Men hinner inte från Uppsala på den tiden.
Lycka till och hoppas ni hittar bra hem till kittekatterna.

Jag har också varit på Öppet hus hos er många gånger. Även vid jularna. Alltid knökfullt. Det är tur att ni har fikarum så man kan ta sig en fika och vila fötterna innan man ger sig ut på nästa runda bland katterna.
Massor med lyckönskningar!!
-> Kastrera och id-märk <- \>^..^< CatCrazyLady

Anebit o Ewa, nog var det fullt med folk på Hittekattens dag i höstas…..det var jag som stod i dörren………..kommer att göra det på lördag också…….. Hoppas på mycket folk även nu!!!
Kan man inte få komma i veckan???
Jag är inte i sthlm på lördag :S

jmaard Klart du är välkommen i veckan. Vi har öppet för besök månd, onsd, fred oh söndagar kl. 18.00-20.00. Så det är bara att svänga förbi någon kväll.
Simson Nästa gång du kommer måste du hälsa. Fråga efter Ewa så ska vi nog hitta varandra. Om du tycker det är för knökfullt på Öppet Hus kan jag annars rekommendera Café Katt som håller öppet första söndagen varje månad 14.00-17.00. Väldigt trevligt och inte lika trångt.

Jag var där vid advent 2005. Jag som pratar med allt och alla pratade med en som stod i dörren och frågade vart buren som Simson sponsrat. Vet att jag pratat med denna dam här inne tidigare men glömt vem det var. Då var jag i alla fall stolt att få mig porträtterad under skylten med hans namn. Han hade då precis gått bort och jag var så ledsen. Kändes så ofantligt skönt att se att han levde vidare hos er!!!

vad synd att jag var i sthlm innan, men inte nu. kunde ni inte haft öppet hus i lördags istället? :P
lycka till och hoppas att många katter hittar nya hem :D
/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan

Puttar lite ifall någon missat.
Putt!
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

putt…
Lycka till med Öppna Huset Stockholms Katthem! :)
//Lena
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Puttar en sista gång så nån inte missar chansen till jordens katthemsbasar 
då kanske man tar sig en sväng på mån eller tis.. :)

Foton från Öppet hus…
#21 Ja foton det vill vi se! Hoppas det varit en riktigt bra dag på Stockholms katthem!
//Lena
Erkänner och får skämmas, iallafall jag glömde kameran hemma. Kanske någon annan som finns här på iFokus hade en kamera med. Iallafall var det en toppendag, solsken och gott.
Som alltid var det lite ruschigt innan man fått in alla borden från garaget och rengjort dem för att ställa upp allt till försäljning på ett trevligt sätt. Men peppar peppar nu börjar vi få lite flyt och rutin. När kl. blev 14 och jag lyfte näsan från ett bord jag ställde i ordning undrade jag när alla hann in utan jag märkte det. Full rusch i några timmar, man hinner knappt blinka. Sista timmen brukar lugna ner sig lite och då inser man hur trött i fötterna man hunnit bli.
Fikaborden flyttades ut (se #6 även om en gammal bild) så att alla besökarna kunde njuta av bulle å hembakt till kaffet och även vila benen ute i goa vädret mellan loppismarknaden och försäljningen inomhus och lotteri. Och inte att förglömma kattprat med katthemmets folk. Vi hade en del nyheter till försäljning i år och som jag fick fylla på borden tycktes det vara uppskattat. Våra lotterier, både för barn och för vuxna är alltid uppskattade med grymt fina priser. I fikarummet kunde man för en alltid lika billig peng köpa kaffe/saft med kaka, bulle eller hembakt till. Tur det bor sånna gottegrisar i stan.
Kändes iallafall som en mycket bra dag med mycket trevligt folk, kanske ses vi till nästa basar