Katterna på Meros Camping
Hej! Idag var jag på Meros Camping och skulle se hur det hade gått för katterna där ute,och det var inte bra, det jag fick se,det var ett antal kattungar som dom inte hade talat om tidigare när vi började med det här,det känns lite jobbigt när dom inte säger som det är. Men jag ger mej inte,idag har jag ringt och talat med Åsa Ryden på Djurskyddsinspektionen här i Göteborg,och vi ska nu träffas på måndag på Meros,och nu kommer jag att vara med att se till att katterna får komma till en veterinär,så får dom bedöma hur man ska göra för dom här katterna som är mycket dåliga. Men Åsa verkar vara en människa som bryr sej om djur,så det här ska bli roligt att träffa henne,för man ska ju ha tur någon gång med våra myndigheterna,så det här ser jag som en seger för det jobb man gör för våra djur som far illa. Hälsar Mogge 20060809

Lycka till! Hoppas att det löser sig.
/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis
Undrar om inte Meros katter skulle vara lämpliga för den där metoden man bl.a. använder i Norge - TNR. Göteborgs Katthjälp driver frågan om att få pröva den metoden i Göteborg. I Norge har den testats i Drammen, Stavanger och Trondheim med mycket goda resultat. Många andra länder ha rockså testat den.
TNR i ett nötkskal: Alla katter fångas in. De som är tama plus kattungar går till hem. De som bedöms förvildade blir kastrerade och vaccinerade samt får veterinärvård. Sedan får de komma tillbaka till den ordinarie miljön därde bevakar sitt revir och gör att det inte kommer in några nya katter. Volontärer ser sedan till katterna.
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Bra. jag tycker också att det i grund och botten är värt ett försök, faktiskt. men det betyder, att Göteborgs kommun behöver få veta detta, eller hur?
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
#3 Tyvärr så har Göteborgs Kommun inte visat minsta intresse för TNR metoden. Göteborgs Katthjälp har vid upprepade tillfällen försökt få dem att pröva metoden. Iställer väljer man likt ett barn i trotsåldern att satsa på avskjutning för dyra pengar som bara ger kortvariga resultat. Här behövs påtryckningar.
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
TNR metoden verkar ju bra. Jag vet ju inte vad det beror på att en del är för detta med avskjutning av katter för att då istället kastrera eller sterilisera de. Då blir det ju inte fler katter, jag kan inte begripa hur idiotiskt dum en del är. Men alla älskar inte katter så är det ju, för många är de ohyra. Hemska tanke. Och du Mogge jag tycker du gör det bra som kämpar på för kissarna. Hejar på dig!!!