DRÄKTIGA HONOR AKUT
I en liten ort i Blekinge kämpar en kvinna med en koloni, där det finns flertalet dräktiga honor. 2 är redan intagna varav ena nyligen fått ungar och den andra ska ha närsomhelst.
Hon har kastrerat många av kolonikatterna men tydligen missat 2 honor till som nu är hög(?)dräktiga.
Kan någon hjälpa till? Lämna isåfall en stödhemsanmälan där du nämner att du specifikt vill vara stödhem åt dräktiga honor i norje.
De har varit helt friska förutom att den ena honan hade löss, som är snabbt åtgärdat med Stronghold(en behandling som kan ordnas innan flytt till stödhemmet)
Mvh Emma KattKommando Syd
*puttar*
Den ena honan har , om allt går som tänkt*peppar peppar* ett stödhem.

jag puttar också, önskar man hade plats..någon???
Om allt går vägen, dvs att katten dyker upp, så får jag hem den ena på söndag. Tjoho 
#3 ja du e då toppen Ida:D
Jättebra! Lycka till!
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Nyss pratat med mannen som matar Blissas första kull. hennes blåa söner är förvunna, men kvar är hennes döttrar en blå och en svart! den svarta har fött ungar igår kväll/inatt och den blåa är högdräktig!! de behöver AKUT STÖDHEM!!
Blissa har många följt här på¨forumet, som var dräktig med sin 3e kull på 6!! månader. tyvärr slutade ju inte den sagan lyckligt. Nu är hon lltdå mormor till en hemlös nyfödd kull och hennes blåa dotter ska ha närsomhelst.
De är inte direkt skygga, de går ut och in i mannen stuga och sätter hunden på plats;) han får klappa och gosa med dom.
Bild jag tog på blåa honan när jag hämtade Blissa förra året:
hoppas det är någon som kan ta hand om missarna.
*putt* snälla ngn? Deras mamma som togs in var fri från ohyra och öronskabb, bara mask i magen hon hade!
Puttar upp för dessa katter.
" En smula nyfikenhet håller oss unga"
"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"
puttt!!!!
putt
Åh så söt hon är
Det är den blåa som ska komma hit, är det tänkt. Bara damen behagar dyka upp på söndag
#12 nej, det är inte samma kattkoloni nr #0 och nr #6. två helt olika städer och honor, alltså 3 dräktiga honor samt en hona med nyfödda ungar:(
Usch, så många dräktiga hemlösa katter det finns 
Och varför bor jag inte i ett slott 
Ja det tar då aldrig slut:(( *puttar*

Den svarta som fått ungar-hur har det gått med henne?
#16 fortfarande ute , ungarna är inte lokaliserade än. Detta är 2 mil ifrån mig och jag har inget körkort så jag kan inte kolla upp det lika fort som jag skulle vilja tyvärr.
*putt*
Har det hänt något nytt naquita? Eller är fortfarande alla ute? Jag går här och väntar på samtalet som förhoppningsvis ska informera mig om att katten har dykt upp och att jag kan komma och hämta henne.

Ven svarta som har fått ungar, var hon i norje eller på aspan?(tror inte jag greppade det riktigt…)
Aspan är den svarta med ungar på samt den blåa dräktiga. Har inte hört något från den mannen. Ja, vi talade ju om att du inte kunde ta in en dräktig. men en hona med ungar kanske?:)
#19 har du fått ngt samtal?

#21 funderar , tjatar lite på familjen också. Ungarna måste ju in så de inte blir förvildade. Men honorna var tama? Blandar ihop alla katter känns det som…:-(
Ja, fick ett samtal. Men katternas "matare" kunde av tyvärr inte stanna så länge helgen som var, så blåing hann inte dyka upp :( Men förhoppningsvis har hon inte hunnit få ungarna till helgen när mataren ska dit igen.

Hoppas verkligen det löser sig för katterna!
Usch vad mycket dräktiga honor det är nu, känns tidigt men jag kanske är efter….
Vi har precis tagit in 2 högdräktiga på jobbet, som födde 2 dar efter intag! å har iaf 3 dräktiga/med nyfödda på kö in, men katthemmet är fullt :( Fy sjutton….

Går det att lokalisera ungarna så skulle jag kanske våga ta in den svarta som fött…
#25 åh underbart. Ja, jag skulle kunna leta om jag har ngn som hjälper mig därute!

De blir ju förvildade annars…:-(, sen är jag lite kattungesjuk efter dina bildbomber;-)
Jag har ingen bil fnv., men går det att få tag i alla+ mamman, så kan jag passa dem nu när jag sitter hemma och tentapluggar…
Okej, jag ringer gubben och säger att vi har stödhem till mamman o ungarna:D, han kan hämta mig här sa han så jag behöver bara hjälp med ngn som åker med mig ut och letar bäbisar. Melinda har så mycket tentor nu så henne vill jag inte belasta mer!

Mm är i samma sits som Melinda där…jag har visserligen bara en tenta, men desto större:-(
Varför ska alla vara så flitiga och plugga i denna stan;) jag får gå runt som skogsmulle själv o leta hihi

Jag vet inte om jag är så flitig, sitter ju mest här när jag skall plugga cellbiologi…
Men ska du ta in den svarta honan också i annan tråd? jag blir lite förvirrad, jag kan ju inte ringa gubben och säga att mamman med ungar har stödhem, sedan har du redan tagit in den svarta honan i annan tråd? =/:)

# hon som skall (förhoppningsvis) kastreras ja, men jag har plats för honan med ungarna också!
(Sen är det knökfullt dock)
#33 yes yes då förstår jag:)
Tanten som matar katterna har ångrat sig, hon vill inte vara utan katten i sommar, så hon tycker det är bättre att de slår ihjäl kattungarna när de kommer fram vid 6-7 veckors ålder. En granne ska försöka tala vett med henne, hoppas hoppas 
#35 Man hon kan väl få tillbaka katten om den kastreras först.
#35 Då kan man anmäla henne om hon slår ihjäl katterna.
Vilken dum tant tycker jag..
" En smula nyfikenhet håller oss unga"
"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"
Ursäkta men vad är det för störd människa som inte vill vara utan katten en sommar så hon hellre slår ihjäl kattungar. Får man verkligen ta ihjäl så pass gamla kattungar så där bara. Jösses ta honan därifrån, skit i tanten (ursäkta språket). Men hennes "kämpande" med denna koloni bleknar snabbt utifrån vad #35 skriver, den tanten kan då inte vara djurvän inte.

# 35 Nej nu jävlar blir jag förbannad! (på tanten alltså!) Hon skall inte ha katt om hon har den synen på djur!!!

Finner inga ord för det här. Det är vidrigt.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

?????hur resonerar vissa, men katten är väll inte hennes så den kan väll tas in ändå?
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Suck för alla knäppa människor! Hon vill inte vara utan katten i sommar! Men i höst/vinter då? Var skall katten vara då? Utan mat och hem? FY FN säger jag bara!
Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

Knäpp tant…tyvärr finns det många utav den sorten..Usch!
#35 Det låter ju helt skruvat! Hur tänker vissa människor? Tyvärr har många av dessa "kattmatare" ganska dunkla motiv till sitt matande där katternas väl och ve inte alltid är så framträdande. När lösningar till slut presenteras kan de reagera väldigt irrationellt. Hoppas nu det löser sig och att honkatterna får komma till stödhem.
#38 Det är inte tillåtet att slå ihjäl kattungar över huvud taget. Enligt lagen får de avlivas med ett slag mot nacken när de är nyfödda (högst några dagar gamla). Det ska ske på ett särskilt sätt. Med andra ord gör hon en brottslig handling om hon slår ihjäl kattungar som är 6-7 veckor gamla.
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Men herregud:((( Nog för att man kan sakna en katt man matat länge, men ska hon ha kvar den över sommaren tycker jag hon ska ta in den redan nu och ha kattungarna tills de flyttar och dan ta hand om mammakatt resten av året också.. EGOIST..suck
Ja, trött blir man. Den perosn på kks som har kontakt med henne föreslog att vi tar in katten och har dem till kattungarna ska flytta, och att katten sen får flytta tillbaka när hon är kastrerad. Men det ville hon inte, för då blir hon ju utan katt i sommar
Hon sa först att kks kunde få ta kattungarna när de dök upp, och de brukar de väl göra när de är 5-7 veckor gamla. KKS-personen sa då att det kommer bli svårare för KKS att omplacera dem när de har hunnit bli så pass förvildade, och med tanke på att det finns grannar som inte vill ha fler katter där så är risken stor att någon slår ihjäl dem om dem hittas, det har tydligen hänt förr. Då tyckte tanten att det var en bra lösning att slå ihjäl kattungarna när de kommer fram, om de fortfarande lever vid 6 veckors ålder dvs. Det var ytterligare en granne där som inte ville att kks skulle ta katten, för hon vill ha katter där som kan fånga möss..och det kan ju tydligen inte de 20-tal andra vildkatterna… 
Till saken hör att tanten som matar dem bara är där på sommaren, och ca 1 gång i veckan på vinterhalvåret, så det är bara då de får mat. Denn tant har en gammal katt hemma, och när denna katt dör så kanske hon vill ha en ny, och vill därför ha lite dörrar öppna
KKS vågar inte sätta ut en fälla, eftersom den troligtvis skulle hittas av mataren. Det verkar vara lite osäkert hurvida tanten har lagen på sin sida, eftersom hon matar katten.
Så jäkla egoistiskt.
ANMÄL KÄRRINGEN! TRYCK FÖRORDNINGANA UNDER NÄSAN PÅ HENNE! SÅ FÅR HON LÄSA VAD SOM STÅR! FY FADEREN! JAG BLIR SÅ ARG PÅ SÅNT HÄR!!!!!!!!!!!!

KATTNAPPA!!!!!!!!
Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

"Till saken hör att tanten som matar dem bara är där på sommaren, och ca 1 gång i veckan på vinterhalvåret, så det är bara då de får mat. "
Mat och tillsyn en gång i veckan räcker inte enligt lagen.
Kattnappa säger jag också!
Jo, men jag vet inte riktigt hur det skulle gå till. Tanten är ju där jämt och hon eller grannen skulle säkert se fällan. Och även fast katten är tam så är den bara van vid mataren och skulle säkerligen inte komma fram till oss, det var därför vi var tvungna att vänta till tanten var där, så att hon kunde få in henne i transportburen.
Ja, men att hota matapan med polisanmälan, det kan du alltid göra. "Kul att få anmäla dig för djurplågeri….Det ser jag fram emot"
Tyvärr vet inte jag exakt var tanten bor, så det blir svårt för mig att åka dit och hota med polisnmälan. Men Jag tror och hoppas att kks inte kommer ge sig, eftersom de redan lagt ner så mycket tid och pengar på denna koloni.
Hur har det gått för de andra misarna?
#52 inte löst än, darkmoonia kan ta in kattfamiljen men vi måste hitta kattungarna först:(
NÅGON SOM KAN ÖPPNA UPP SITT HEM ÅT DEN BLÅA DRÄKTIGA HONAN??

#54 hade inte hon ett stödhem?
putt1
#55 nej, inte:((( det är honan i norje som har..

Att katter skall vara så fertila*suckar*
Mataren ringde nyss. Den blåa honan har oxå fött ungar, hon har lagt dom i hundkojan han har till sin hund. 5-6 stycken är det. det är en vecka sedan han hittade dom. Han är lite förvirrad;P. Den svarta honans ungar har han inte lyckats lokalisera ännu, han är to.m osäker på om hon fött ännu.
darkmoonia kommer ta hand om den "lilla" kattfamijen idag eller imorgon:)
fattas bara stödhem till svarta honan när ungarna(om de finns) lokaliserats.