Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etiketterkattsjukdomarkattens-beteende
Läst 4055 ggr
Ciiviic
0

Låst: Lyka är inlagd :'(

Klockan åtta ikväll kom vi fram till djursjukhuset, efter en massa bilfärd och krongel med vägen ditt…
Uppsala är större än man tror …

Iallafall, när vi kom ditt fick vi sitta och vänta i 3 timmar, dom hade massor att göra, men dom kom ut flera ggr och kollade till gumms som låg där på hel spänn, hon var så rädd att hon skakade..

Sen fick vi träffa en student, men då hon är som hon är i sättet, varnade jag och hon ansåg att veterinären fick komma på en gång, så ingen vart skadad ( då Lyka är arg )
Men Lyka, var så svag att hon inte ens orkade fräsa åt dom..
det räckte med en hand vid nacken och sedan kunde man ge henne lugnande.. Inte ens när hon fick i sig nålen så pep hon eller något.
Inte ens när dom lyssnade på hjärtat reagerade hon..
Men hjärtljudet var bra :) ..
När vi var där, så togs det en stor undersökning av henne, jag kände mig så lättad..
veterinären anmärkte något  på en gång… Och det vart akutremiss till röntgen…
Efter det så beslutade vi oss för att låta henne stanna kvar över natten, då hon redan hunnit bli otroligt uttorkad efter gårdagens drop och allt va det heter..
Så imorgon får vi kanske hem henne beroende på om hon vill äta eller ej, hon ska få något, så hon kan bajsa ordentligt nu inatt..
SKÖNT !

Så nu ligger lillan där borta…
ååh får den hjälp hon behövs… !
Så världens största fångst av rosor till Uppsala djursjukhus !

MEN nu ska jag sova, ont i hela kroppen efter denna stressade dag.
Så skriver väl mer imorgon ;) Men tänkte bara ge er en update.
ursäkta om inlägget är lite osammanhängande men jag är så toooktrött !

ha det bäst !

MariannE11
0

vad bra att få en rapport av dej trots att du måste ha varit mer än ruskigt toktrött…. Lyka har tur som har en sådan fin vårdare i dej!… bra att hon blev omhändertagen så fint……vill gärna höra mer sen när du tagit hand om dej själv med sömn o mat… nu är det DU som behöver bli omhändertagen…

kram på dej o tack för att du finns!

våga vägra golf o fiskbullar   o håll dej in i  det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/

emjon
0

Förstår att du är slut nu av all spänning du genomgått. Nu vet du att Lyka är väl omhändertagen och får all den hjälp hon behöver.

Vill ge dig en varm kram till tröst och för att du tog Lyka till en annan veterinär som reagerar normalt.

Nu fortsätter vi och håller 44 tassar och 2 tummar för att Lyka snart är bra och är hemma hos dig igen.

Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren

Jenna-Gun
0

Jättebra att hon får vård .Självklart håller vi alla tummar o tassar här.

Styrkekram Jenna

Sidentass
0

Men så bra att du tagit Lyka till sjukhuset, du ska se att där får hon den hjälp hon behöver..försök om du kan, att vila så mycket det går nu..man blir så trött av all oro..

Vi håller tummarna här!!

Hawknestgrove
0

Ja, sån tur! Du vet väl om, att du kan söka bidrag även på lilla Svenska huskatten? Vi har inte så mycket i kassan där, men en liten slant kanske det går att få hjälp med?

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

anebit
0

Tummen upp för djursjukhuset i Uppsala-……… Hoppas nu att hon fått bajsa i natt…………..

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

Ciiviic
0

Hej Tack allihoppa !… Jo allt känns mkt bättre :)

är väl fortfarande lite orolig, då dom skulle ringa nu på morgonen och tala om hur det går, och när vi får hämta henne, men det har dom inte gjort, men det rä väl jag som är nojig.. :)

Hawknestgrove
0

Ja och glöm inte at om det blir dyrt, söka hos lilla Svenska Huskatten! en liten slant kan vi kanske bidra med! Kontakta Siden tassen elelr Ladykatt här inne!

Ciiviic
0

:) tack Gunilla :)

Hawknestgrove
0

För det är ingen stödkatt? KKS eller nåt?

Naquita
0

Katten är inlagd för KKS räkning, så ansöka hos andra katthem eller liknande är inte aktuellt.

Ciiviic
0

A just de ja

lyka får inte komma hem idag!!:(

emjon
0

Fick du veta hur hon mår och vad hon fått för behandling? Det är bra att de inte släpper hem henne för tidigt utan att hon mår bra när du får hem henne igen.

Du vet att lilla Lyka får vård så passa på att sköta om dig själv nu och vila ut.

Naquita
0

Fast..Det beror ju förstås på vad det är för bidrag man söker. Man kan ju inte be andra kattföreningar med ärenden uppöver öronen om hjälp, men..ofta brukar inte fonder osv vilja bidra till föreningars katter utan privatkatter som privat människor hittat och behöver hjälp med. svammel men ni förstår nog vad jag menar:)

Ciiviic
0

Så , nu är jag hemma och kan informera lite mera : )

Lyka mådde bra :) .. Eller ja så bra hon kan må : )
Hon har fått vätska i sig, och är någorlunda lugn..
Dom har inte behöbt ge henne nå lugnande vid undersökningarna. :) .. Vilket är ett + ;)
Blodproverna och dom andra värderna var otroligt bra, även fast hon inte ätit…
När jag pratade med dom nu sista gången hade hon fortfarande inte ätit, men dom hade tagit bort dropet, och tagit av kragen då dom trodde de va den som gjorde att hon inte ville äta.
Men ICKE, så dom ska göra flera undersökningar..

Men dom får undersöka henne utan problem..
ååh hon skriker till där hon har ont..
Men hon gör inga utfall eller något :)
Blir så stolt över henne :)

Är precis som att hon ligger där och vill bli hjälpt ..
Mattes lilla tösa misse..

emjon
0

Goda nyheter så långt med hennes värden i allafall och bra att hon fått vätska.

Om det är så att hon har stopp i magen så är det inte konstigt att hon inte vill äta och allt som har med magen att göra brukar ge dålig aptit.

Hon förstår nog på katters vis att hon får hjälp nu och vi fortsätter och håller tummar och tassar för Lyka.

Ciiviic
0

Jo tack så mkt : ) ..
Sitter här hemma nu , eller står mestadels..
Håller på och stoooor städar köket.. !
har köpt hem massa nytts till prinsessan :)..
Nya matskålar, underlägg, låda, och klösträd….

så hoppas hon kommer hem snart till sitt nya lilla slott :)

Lena
0

Vad bra att hon är på djursjukhuset och blir undersökt ordentligt. Det ska säkert ordna till sig snart ska du se! :)

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Denna kommentar har tagits bort.
karins
0

Hoppas allt blir bra med Lyka! Håller tummar och tassar här!

Hawknestgrove
0

Ok, jag visste inte att Lyka var KKSkisse… Nåja, då får vi hoppas, att proppen lossnar snart! Krya på dig, gumman!

MariannE11
0

hoppas du får positiva nyheter idag o att hon snart är hemma o ser vad matte fixat till…

Ciiviic
0

Jaa, är jätte nervös, men ska ringa där vid två  ; ) ..
Gaah, hoppas hon ätit under natten och mår mkt bättre ..
Lilla gosan :(

Simson
0

Hur har det gått?? Kram!

-> Kastrera och id-märk <-   \>^..^<   CatCrazyLady

MariannE11
0

vill åxå veta…..

Ciiviic
0

Hon ligger fortfarande inne..
Hon absolut vägrar att äta :'(
Dom har prövat massa gott som hon kan tänkas få i sig men icke

Hawknestgrove
0

Och bajseriet då?

Lena
0

Ja hur går det med förstoppningen? Har det löst upp sig efter medicineringen?

//Lena

"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Ciiviic
0

Niiix inge bajs ännu : (
Men dom ska ge henne mera grejs,. samt sprutta in mat i henne för att kolla om hon får behålla det eller om hon spyr upp det..

Gaaah börjar bli sjukt orolig nu

martdat
0

Märkligt, hon blev väll så här bara som över en natt om jag fattat? kan hon  blivit förgiftad?

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Ciiviic
0

neeh, det har gått i perioder, men aldrig att hon slutat äta helt..
Hon var deppad när hon var här inne me dom andra katterna då dom stötte bort henne. så var vi med henne till vet, och fick ge henne speciall mat

MariannE11
0

håller tummarna fortfarande…..hoppas det blir ordning o reda på henne o magen SENAST i morron…

emjon
0

Lilla Lyka gumman hoppas att hon snart blir bättre bara det kommer på vad som är fel och kan behandla det.

Minns att du skrev att Lyka var i köket var hon ensam där eller fick hon sällskap av någon annan katt? Tänker på det du skriver om att de andra katterna stötte bort henne. De finns så många orsaker som kan spela in och om kissen är deppig så vill den inte heller äta.

Hoppas på goda nyheter om Lyka längre fram på dagen.

Ciiviic
0

Lyka , fick inte äta här inne tillsammans med Svea och Trooya, så fort Lyka ville äta kom dom andra och skulle äta ur samma skål, så hon ville typ inte äta, för då kom dom andra och stötte bort henne..
I köket fick hon vara helt ensam, de var då hon började visa stora framsteg på nyfikenheten :)
Då hon kom fram när man ropade på henne och fick klappa henne :)…
Men sen dom senaste dagarna så låg hon bara där, orkade inte ens ta sig upp till mig eller sambon när vi ropade på henne..

Då jag inte kommer upp ur sängen på morgonen så är det sambon som ger dom mat, och jag frågade då när han fyllde på Lykas matskål, då han har minne som en guldfisk så aah visste han inte, men han hade inte gjort det på några dagar.

Åh deras matskålar rymmer 50 g, dvs inte ens det har hon ätit :(

MariannE11
0

något nytt att rapportera?…*tjuvsurfar innan planet går*…

Ciiviic
0

Lyka är nu hemma, då veterinären gjort allt dom kunnat..
Så nu får vi hoppas att hon börjar äta under helgen..
Hon har till på sönda på sig, annars måste hon ha drop igen..

Jag vill bara att min flicka ska bli bra igen..
Tårarna rinner..
jag vill inte förlora henne…..
Jag är så  rädd..

Hawknestgrove
0

Inget bajseri?

Mizzi
0

Hm har dom röntgat och kollat så hon inte fått i sig något som sitter i tarmarna och stoppar upp maskineriet ??

Eller hon kanske har tarmvred ?? det kan väl djur också få eller ??

Om dom har röntgat och inte sett något borde dom kanske ta och göra det igen för jag tycker detta låter väldigt konstigt.

Ciiviic
0

Hon har inte bajsat.. oooh hon har fått sån där olja..

Dom har röntgat henne, gjort ultraljud, blodprov..
aaah dom har gjrot allt dom kunnat…
Så nu är hon hemma för att se om hon äter..

Men hon ligger fortfarande i transportburen .. : (

Mizzi
0

Stackars lilla gumman hoppas det vänder snart.

Ciiviic
0

Jo hoppas det jag med…
Börjar bli lite smått galen här hemma

Ankie
0

Detta är inget roligt när kissarna blir sjuk. Hoppas på att Lyka blir frisk igen och att allt blir som vanligt för er.

Ciiviic
0

Jo, nu har hon lite räkos, tonfisk och skinka där inne..
men än så länge har hon inte rört de.. : '  (
Men får vänta och se..

Hawknestgrove
0

JA, men då vet du att det inte är något farligt med förstoppningen i alalfall….

Ciiviic
0

Jo men vad är det för fel :'(

elena
0

Dricker hon? Har de tittat och undersökt henne ordentligt i munnen?

Lena
0

#38 Tarmstopp eller tarmvred som det också kallas kan mycket väl drabba även katter. Symtomen är häftiga kräkningar och förstoppning samtidigt. Uppstår när katten fått i sig ett främmande föremål som gör att det inte är någon passage eller mycket dålig passage genom tarmkanalen. Den kräks då upp allt den äter. Ett livshotande tillstånd som kräver veterinärvård. Ofta behöver katten opereras. En lindrigare form av tarmstopp kan uppstå om katten får stora hårbollar. Dessa brukar men dock kunna få bukt med medelst kattmalt eller parafinolja.

#45 I det här fallet borde de har undersökt ordentligt och kunna utesluta tarmstopp. Har de tagit några prover? Förstår att det känns jobbigt när de inte kan komma på vad som är felet. Håller tummarna att matlusten kommer tillbaka.

//Lena

Ciiviic
0

Dom har gjort allt dom kunnat, veterinären  var tårögd när vi hämtade henne…
Vi släppte in Trooya nu på kvällskvisten ihop om att hon skulle göra Lyka lite gladare, men icke sa nicke, hon har fortfarande inte rört maten.. Bara Trooya…

Kan inte nån bara tala om va de är för fel på min lilla tjej..
Tårarna bara rinner här hemma

karins
0

Åh så jobbigt! Stackars Lycka! Kan ju vara Tarmvred som Lena skriver..Håller alla Tummar och Tassar vi har här!  Kramar!

Naquita
0

#49 tarmvred är uteslutet redan de har röntgat, tagit alla blodprover det finns, kollat igenom hela henne grundligt utan att hitta något:((

SofiaJ
0

Katter som inte har ätit på ett par dagar tappar hungerskänslorna, så det är viktigt att stödmata dem för att de ska få igång aptiten. Det är i alla falll de råd jag fick när Doris opererades, hon åt inte frivilligt på en vecka sedan började hon peta i maten och efter två veckors stödmatining åt hon med full aptit. 

Nu vet jag inte vad din veterinär har rekomenderat dig att göra eftersom hon har förstoppning med, men jag stödmatade alla fall med en rekovery-välling som man köpte i pulverform, den var från royal och innehöll mer näring än hills a/d. Den var också lätt att spruta i katten. Sedan när hon började få lite aptit så blandade jag i lite hills i vällingen för att hennes mage skulle vänja sig med lite matigare föda. men som sagt stödmata inte om inte veterinären har sagt det.

Ciiviic
0

#51 - jag skulle mer än gärna vilja stödmatta henne men vi har inte den kontakten.. Hon är fortfarande lite anti människor..
Visst man får klappa henne lite..
Men efter dessa dagar hos veterinären har inte gjort hennes humör bättre..

elena
0

Du skriver på ett ställe att när de undersöker henne så skriker hon till där hon har ont. Vet du var hon har ont?

Såg de på röntgen att tarmen var full med avföring och hon inte har bajsat får de väl ge henne ett ordentligt lavemang om hon inte kommer igång själv.

Ciiviic
0

Jo, men när vi var in i tisdags så gjorde hon inte en min, dom har även klappat henne när hon inte haft lugnande..
Då skrek hon inte heller.
Så vet inte varför hon skrek innan..

Aaaah, men på nya röntgen bilder så var det inte så grov förstoppning och det var bara bajs som låg där, tarmen var inte ens full på bajs.
Så jag fick helt enkelt fel diagnos när jag var hos första veterinären.
+ att hon gått paraffin olja..

Kittekatten
0

När min katt matvägrar, vilket har hänt flera gånger, brukar det första som går i honom frivilligt vara kokt vit fisk (typ alaska pollock) och spadet fisken kokat i. Just spadet lockar honom allra först. Kanske kan vara värt att testa på Lyka?

Ankah
0

Ja, det är nog inte helt fel att ge lite soppigare mat….mjukar upp bajset lite…

elena
0

den gången hon skrek: var klämde de då?

Ciiviic
0

Hon har fått det framme ; ( ..

MEN !
Lyckas inte jag med detta så har en tjej erbjudit sig att komma och försöka tvinga i henne mat med en doseringsspruta..
Ååh det är 1 tjej som är aktiv med katter och gjort så förut på skygga katter..

Ciiviic
0

#57 - nedre partiet… bakom bakbena…

Ciiviic
0

Detta går inge bra….
Nu kom hon fram från sin gömma, svansen hängde och hon såg allmänt deprimerad ut :'( …

VAD SKA JAG GÖRA ?????

paniken växer i mig.. men vad kan jag göra :'( …
Känns som jag gjort allt..
Har jag missat något för henne ???

Jenna-Gun
0

Sturkekramar till dej.

Du o veterinären har säkert gjort allt som går.

Hoppas hon klarar sej till måndag. Skulle du inte tillbaka då.

Ciiviic
0

men det känns inte som jag gjort det….
Vill inte att hon ska må så här dåligt..

Neej senast imorgon på dan…
Men f************n…..
Hon mår ju så dåligt…

Dakrish
0

Jag gissar att du lusläst Hälsoråd för Katt från apoteket, men finns det någon annan bok eller källa online som tar upp en massa sjukdomar (eller "sjukdummar") som katter kan få? Speciellt mage/tarm?

Ciiviic
0

Jo men veterinären har gått igenom henne grundligt och hon har inge fel :'(

Dakrish
0

Stackars liten… :(

emjon
0

Jag är verkligen ledsen för din och Lykas skull och jag lider med er. Du och jag har ju pratat lite om det här problemet. Eftersom dina andra kissar inte kommer så bra överens med Lyka och de körde bort hene från maten så kan förklaringen ligga där. Min teori är att hon trivs inte med att vara ensam i köket. Du skrev tidigare att ni särade på katterna när hon blev bortstött. Då blev hon kelig och kom framt till er när ni kom in i köket. När ni sedan lämnar henne så blir hon ensam igen och då blir hon säkert deppig.

Kanske Lyka skulle må bättre som ensamkatt har du funderat på det? Det här är mina tankar och de erfarenheter jag har av katter. De vill inte bli isolerade utan ha sällskap och särskilt när de varit med i en gemensskap som sedan upphör.

elena
0

Så bra att hon ska tillbaka till veterinären imorgon. Då kan de  fortsätta utreda varför hon är sjuk.  Det är inte så ovanligt att katter får magkatarr. Åk så tidigt ni kan. Lycka till.

Ciiviic
0

#66 - Hon har fått träffa sin syster, men dom har bara bråkat :(
Har inte gått att ha dom tillsammans … : (

#67 - Jo ska försöka sova lite först bara

martdat
0

hoppas tjejan äter snart, måsste vara fruktansvärt för er ciiviic,,, Kan hon vara deprimerad tros, därför hon inte äter,, träffade en kille förra somarn som har två katter, när hans flickvänn lämnade honom så blev katterna så deprimerade att de vägrade äta, han hade vart hoss veterinären flera ggr men de hittade ingen annan förklaring, så xet fick komma upp och hälsa på dem så att de åt, de vägrade äta när hon inte var där, vet inte hur det slutae för det var ingen jag känner . Varför Lyka skulle vara deppig vet jag ju inte men hittar inte vetten något fel så kan det ju vara så kanske,,

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Faxlin
0

Det finns lyckopiller för katter med o det är så att man misstänker att det är en depression.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

emjon
0

#68 Jo jag förstår att det inte fungerat att ha katterna tillsammans och det jag menade var mänsklig kontakt hela tiden. Kanske skall hon inte bo med andra katter överhuvudtaget. Är Svea och Trooya dina egna katter eller är du stödhem till dem?

Eftersom veterinären inte hittar något medicinskt fel så får man tänka i lite andra banor för att försöka komma på vad som är fel. Har du pratat med veterinären om det är så att Lyka kan vara deprimerad? När ni åker till vetten idag så ta upp det då och hör vad de har att säga om det.

Ju mer du kan berätta om Lyka och hur det varit och är nu dessto bättre bild kan vetten få över läget. Jag hoppas så för er skull att detta löser sig på bästa sätt.

Ciiviic
0

**Nu är vi inne på dag 11 utan mat : ' (
**
#69 - jo visst kan hon vara det, men mot vad ?
Om det är för att hon saknar att vara ute, ja då är det kört där med : ( ..

#70 - jo men hur ska vi kunna ge lyckopiller till henne ?

#71 - Svea är våran katt, Trooya och Lyka är stödisar..
Nej , men jag trodde Lyka skulle bli lite gladare om hennes trygghet kom in och var i samma rum, då Lyka alltid sökt sig till Trooya, Dom har gjort allt tillsammans..
vi har pratat med veterinären om ALLT !
även i telefon i går, åååh allt…
Dom har vart kontakt med andra ställen !

Hawknestgrove
0

Men hon dricker? det är huvudsaken.. För i morgon ska ni tillbaka?

Ankie
0

jag hoppas att det går bra hos vet. imorgon nu då och att hon blir bra igen, lille missen.

MariannE11
0

ville höra goda nyheter efter min helgresa…..jag håller tummarna för henne o att hon börjar äta….

Lena
0

Vad kämpligt att det inte vänder och att inte veterinären kommer på vad det är. Den där ovissheten är alltid det värsta. Katter kan ju vara kinkiga att få igång att äta igen när de varit krassliga. Mycket fjäsk med sådant som lukter mycket brukar vara det bästa.

Fortsätter att hålla tummarna!

//Lena

MelindaS
0

Hoppas Lyka mår bättre snart! Är så jobbigt när man inte vet vad det är för fel på sin älskling.

Sänder er mina tankar och kramar!

Kramar Melinda

Ankie
0

Hur har det gått? För visst vad det väl idag ni skulle iväg till vet??

Ciiviic
0

Jag har pratat med veterinären…
Lyka ska få hjälp med mat ikväll, eller imorgon bitti…
Hon är fortfarande pigg…
Det kommer hitt 1 eller 2 tjejer och ska ge henne mat genom doseringsspruta..

Lena
0

#79 Hoppas matningen går bra. Ibland kan de börja äta av sig själva igen när de väl känner smaken av mat. Det gäller liksom att bryta den onda cirkeln. Hills a/d är ett bra foder att ta till i konvalesent-sammanhang. Det är lätt att ge via doseringspruta samt är mycket näringsrikt.

//Lena

Ciiviic
0

Jag har köpt hills a/d samt sprutor :)

Hawknestgrove
0

Lycka till!

Ciiviic
0

tack

elza
0

Håller tummarna för att tjejen ska äta .kram

maggan47
0

Lycka till säger jag också, till mat och tillfrisknande   Maggan47

Lena
0

#8 Jättebra!!!

//Lena

MariannE11
0

håller tummarna att det är bättre idag….bra att du kan få hembesök…

elena
0

Bra att du får hjälp med matning. Det finns aptitstimulerande medel men det är på recept.

Hawknestgrove
0

Hur går det?

Ciiviic
0

Mja så där… Hon har försökt att äta men har spytt…
framsteg ja visst…

Hawknestgrove
0

Ok…. JA då hoppas vi på att hon äter och behåller nästa gång…

Ciiviic
0

Jo absolut ; )

Lena
0

Det verkar inte så bra att hon kräks upp maten. Kräks hon upp allting hon får i sig eller handlar det mera om kväljningar? Det kan bli för häftigt om hon inte ätit på ett tag så man får börja med microportioner och ge ganska tätt.

//Lena

Kusten
0

Tänker på er och er kämpande misse. Följer tråden och håller tummar och tassar här hemma.. styrkekramar

Ciiviic
0

#93 - Allt kommer upp… Hon får bara pytte lite…
Så väntar på att dom ska komma oh ge henne A/D mat, men hon vägrar äta den själv… Så får se…

#94 - Tack :)

essut50
0

Stackars lilla Lyka. Håller tummarna här hemma att hon blir bra snart så hon inte kräks mer.

" En smula nyfikenhet håller oss unga"

"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

elena
0

Om hon fortsätter kräkas tycker jag ni ska beställa tid hos Anne-Marie Nilsson på Animalen i Södertälje. Vet att det är väldigt långt hemifrån er men hon är jätteduktig. Lyka måste ju bli frisk.

emjon
0

Lilla Lyka är också en katt som berör mig oerhört mycket och det här känns inte alls bra. Håller med elena om att det kunde vara bra att prova. För kattens del är det bättre att få näring hos veterinären än att bli tvångsmatad hemma.

Tänk på Karins tidigare problem med Blondie och hur han fick hjälp av Anne-Marie Nilsson.

Sidentass
0

Åhhhh…lilla kisse..jag tänker på er..!!!

elena
0

#98 Antagligen har Lyka ungefär samma sjukdom som Blondie. 

Hos A-M fick Blondie dropp med medicin i droppet och det är det enda som brukar hjälpa. Kan hon inte behålla maten så är det inte heller någon ide´att ge medicin i tablettform. Det måste bli i dropp tills hon mår lite bättre.

Hawknestgrove
0

Ja, men det är en bra bit emellan ÖRebro och Södertälje. Helt säkert, så borde ni kunna hitta en kunnig vet i närheten.

Mizzi
0

Karlstad har ett väldigt bra djursjukhus en bra bit det också men inte lika långt ca 12-13 mil om jag inte tror fel.

Kanske ni skulle testa och ringa dom ??

Ciiviic
0

Vi bor i Västerås, och jag är hela tiden i kontakt med djursjukhuset i Uppsala…
Nu är de alldeles för mkt för mig här.. Jag gör allt för min katt…
och avskyr att se henne så här dålig…
är inte hemma nu…. har en som är hemma med henne..
men jag gör allt i min makt för att hon ska bli bra !!

Hawknestgrove
0

Ok, Nån som vet nån som är bra i Västerås då?

elena
0

kan inte djursjukhuset i Uppsala som brukar vara ganska duktiga så kan väl ingen i Västerås.

anebit
0

#102   Det är 12 mil  mellan Västerås och Södertälje………

elena
0

#103 Det Blondie fick hosA-m när han var i Södertälje och som han blev frisk av var bl.a Flagyl, Bimoxyl o zantac  injektion och i dropp. sedan mediciner med sig hem.

Ring uppsala och berätta det så får vi höra vad de säger sen.

Hawknestgrove
0

Jaså, det är inte längre?

anebit
0

Jag bor i Eskilstuna och har 8 mil till Södertälje och så har jag 4 mil till Västerås åt andra hållet.    8 + 4 = 12   Tror jag…..     Flört

Ciiviic
0

Gunilla, veterinärerna i denna stad är inge bra…

Jag har 1 ställe jag stormtrivs på. Men det är alltid fullt där…

Hawknestgrove
0

Oj, även akut? Hur är det i Örebro då?

Ciiviic
0

Jo även akut, och jag stormtrivs med Uppsala…
Dom är perfekt… SÅ ska kontakta dom när jag kommer hem

Lena
0

Om hon bara kräks hela tiden är det veterinärvård som behövs. Forutom att hon inte får i sig vätska så förlorar hon vätska varje gång hon kräks, kräkningarna suger liksom ur kroppen på vätska. Funderar fortfarande på om det kan vara tarmstopp trots allt? Det började ju som förstoppning. Har hon bajsat något sedan dess? Förstoppning och kräkningar är symtom på tarmstopp.

//Lena

Mizzi
0

Örebro hade ett djursjukhus men det lades ner .

Men dom har flera vetrinärskliniker dock, jag bor ca 6-7 mil från Örebro och ungefär samma från Karlstad .

Sedan har jag ju min vanliga vet i Karlskoga, men blir det något allvarligt med mina kissar så blir det alltid Karlstad för min del.

Gud förbjude om det skulle hända nu när jag inte har någon bil, vore perfekt om dom hade djurambulanser.

# 103 Ja då är det ju närmare till Uppsala än Karlstad om du bor i Västerås.

Mizzi
0

# 114 Håller med dig tycker också det låter som något i den vägen, antingen tarmvred eller att hon fått i sig något som sätter stopp i tarmarna.

Kan vara en tråd eller vad som helst som snörat in sig och vem vet om det sysn på röntgen, man kanske måste öppna för att se ordentligt.

En operation alltså.

Lena
0

#115 Det är inte alltid helt lätt att se på röntgen när det gäller tarmstopp. Det brukar krävas en veterinär som är skicklig på katt för att ställa exakta diagnoser när det gäller sådant här. Vet det av egen erfarenhet. Det var inte förrän vi kom till en kattspecialist som det blev ordning på tarmstoppet som vår katt hade. Om det fortfarande är på det sättet att Lycka inte bajsat sedan förstoppningen började - ja då är det helt enkelt något lurigt på gång.

//Lena

Mizzi
0

# 116  Ja efter denna långa tid och ingen förbättring så är det nog en specialist som måste till här.

För om det är som vi misstänker så måste ju katten lida något otroligt.

Ciiviic jag hoppas jag inte skrämmer livet ur dig nu för det är absolut inte meningen, jag vill bara peka på hur allvarligt detta med din kisse KAN vara .

Om jag vore du skulle jag ta katten och åka till Uppsala som dom andra tippsar om här, och kräva en ordenlig undersökning av folk som kan annars skulle jag vägra åka därifrån om dom inte tog det på allvar.

Som sagt vill inte skrämma dig men kan inte skriva på något annat sätt än rakt fram om vad jag tror.

Givetvis hoppas jag ju att jag har fel,men mitt motto är : Bättre att åka en gång för mycket än att ta några risker.

Kan inte släppa denna lilla kisse hoppas av hela mitt hjärta att allt ska bli bra med den igen.

Ciiviic
0

Hon bajsade en gång i går, och 1 gång idag….
Bara nån klutt men det är framsteg…

Mizzi
0

Ja men det låter ju bra i alla fall, något.

Tänkte på om det inte är tarmarna så kan det ju vara något med halsen, om något är ivägen eller om hon har en kraftig infektion där…….

Men som sagt jag skulle kolla upp det i Uppsala eller om det var Södertälje minns inte (virrpanna som jag är) och försöka få ett 100 % tigt svar på vad felet är.

Ciiviic
0

dom har kollat hals oh så där, så neeej ! Det är det inte..

jo ska göra det

Mizzi
0

Hm …. hoppas verkligen dom hittar felet, lycka till med henne i alla fall.

Ciiviic
0

tack så mkt

Kusten
0

Åh lilla Lyka.. vi är många som önskar ditt tillfriskande. Puss på nos..

Elcyion
0

Stackars Lyka, och stackars dig! Hoppas hon blir bra snart igen!

Medarbetare på jack russel terrier

karins
0

Håller tummarna för Lycka!

Hawknestgrove
0

JAg med! Att hon bajsar betyder ju i alla fall, att det inte är totalstopp. Men som sagt åk in med henne och dräm näven i bordet.

Lena
0

Låser denna tråd på TS begäran.

//Lena

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.
Inlägget är låst för nya kommentarer