Pysselkatter.ifokus tråd 4
Hej!
Eftersom ni är så kreativa samt duktiga på att lägga upp bildbevis på era alster samt många inlägg blev nu slutligen även den tredje tråden väldigt tungladdad så skapas här en ny tråd. Denna tråd tar vid där de tre första trådarna slutade
Nu fortsätter diskussionen och skapandet som genererar pengar till de nödställda katternas veterinärvård etc.
Har du alster att skicka så skicka dem till
Pia Nilsson
Lindögatan 3 G
593 53 Västervik
Vid frågor maila puma77_nr2@hotmail.com
Mvh
Morgan
Hur har det gått med paketen Morgan? Något nytt?
//Pia

#1 Har inte fått tillbaka materialet efter mötet så kan inte svara på det f n. Vet att vissa aktiva tog med sig material som de ska sälja i sina regioner, kanske även av dina paket? Som sagt, jag får återkomma om detta.
Kan tilläga att min mor har stickat en sjal av garn jag fått. Har inte sett den än men med tanke på de hon gjort innan så är den kanon. Har själv två olika sorter som hon gjort. Den här kommer läggas ut senare. Hoppas kunna få en bild av den snart också.
//Pia
Vill bara i hastigheten tala om, att nu ligger den ALLRA SISTA Vicke Vekling hos mig och väntar.
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Morgan: Nu ligger även 4 av varje av de busiga skyltarna hemma hos mig klara och färdiga;) Men lamineringspappret e nu slut så det blir att inhandla det nästa gång lönen kommer.
Gunilla: stackars viske vekling som inte kommer få fler syskon:(
//Pia
Ja, jag är osäker på hur många jag gjorde, men det var fem eller sex, tror jag. Sen hade väl karin.s samma typ av garn, men min tanke var att de skulle göras i begränsad upplaga, just p g a att priset blev så högt på dem.Så karin skulle väl virka några hon med. Samma sak som Spyder, han är söt, men väldigt tidsödande att göra(4 tim)och även där är garnet begränsat.

Jag kommer att göra 4 Vickar..den första lägger jag kanske ut på Auktion här…

#7 Jag vickar på höften och tackar :-)

Ni kanske kan göra dem perioder. Nu som sagt och vem vet i sommar kanske ngn dyker upp och till jul vet man aldrig;) Nu när jag har internetbank kan man kanske buda lite på tradera med. Såg att det fann läckra pälsgarn. Det lila vill jag ha till tistelblommor;)
//Pia

Tistelblommor…Spännande!
Ja de är som mina bollar men jag har lila/rosa pälsgarn istället och så grönt garn. De ser ut som tistelblommor då
Svansen blir ju en stjälk.
//Pia

Ja just de..blir ju fint
Bild?
Tyvärr ingen bild. Har endast gult pälsgarn men jag kan ta en bild på den gröna jag gjort med gult så kan ni få en hint om hur det skulle bli. Jag kallar de gula för gul tistelblomma:))
//Pia

Ja gör det!
För er som virkar och stickar, såg nu ett par garnkit på 500 gr som strax går ut på tradera, de låg på 3 till 11 kr. Alla verkar vara samma person så då kan man spara frakt på att samfrakta, den var ju annars lite dryg. Men bor man i eller runt Hässleholm kanske man får hämta direkt.
Sökte på Scrapbooking i alla katergorier och fick upp dem
Länkar ett par här, fanns många fler (får man inte länka det, vänligen ta bort dem) OBS de går ut om ett par timmar
http://www.tradera.com/GARN_PYSSEL_SCRAPBOOKING_PASAR_1_2_KG_GARN_BLANDAT_-auktion-60071453
http://www.tradera.com/GARN_PYSSEL_SCRAPBOOKING_PASAR_1_2_KG_GARN_BLANDAT_-auktion-60072121
Vill en myshög för en kisse, rena himmelriket :-)

:det va ju inte lite leksaker
:D nice work :D
äre svårt o göra dom där bina?
vrf säljer ni inte dom i vanliga zoo butiker då kmr ju kks för in mer pengar om de går.
#19 0m jag ska vara ärlig så är det min mamma som gör humlorna;) jag är inte så haj på att virka så jag håller mig till mössen och bollarna:)) Det är det jag kan. Kan säga att det är över hundra sammanlagt i alla fall.
Jag vet inte hur zoobutiker förhåller sig. de har ju egna leksaker och så kanske de vill ha en slant för jobbet med. Här i stan har de en bössa i alla fall som är till djurskyddet här och sen en tunna som man kan lägga mat m.m i.
//Pia
Oj, vilken hög!

Oj Vad duktiga ni varit du och din mamma! Ingen liten hög det där!

#17 OJJ vicken hög, vad duktiga ni har varit
Undrar fortfarande varför ni lagt in katten bredvid. Vad jag vet är det förbjudet att utsätta djur för arbete, vilket även inkl sådana där de har sådana löneförmåner som innehåller mynta.
Morgan: det var inte meningen men an lade sig där när jag skulle ta kort. Norpade en av mössen. Just på detta kort så kom inte Thindra med annars så var hon där också. Men visst ser mna storleken lite mer med Tudor i högen.
//Pia

Hmm, ok. Jo enligt bilden är Tudor en väldigt liten katt annars stooor hög med myntaleksaker 
Ja det är en stoooor hög och nu är den ännu större efter denna kväll
//Pia
Nu bryter jag av här för i kväll, duschen kallar och så får jag börja på Pumas present!

Mina 6 katter vill rikta ett stort tack till Karin.s som skickat 2 påskkycklingar till dem, kunde dock inte vänta till påsk med att ge dem påskpippina, Allra helst Bigless och Zarah älskade/älskar dem. Än en gång tass Karin 

Så roligt att dina katter gillade påskkycklingarna Morgan
Hälsa alla dina goa kisar!

Eftersom kattleksakerna säljer rätt bra på Tradera så vore det tacksam om ni har tid att tillverka allehanda av de jag "tjötar" om, d v s fiskar, bläckfiskar, humlor, möss, datamöss, bollar, guppyfiskar etc. Leksakerna börjar tyvärr sina lite eftersom de är så pass populära 
Tass på förhand!
Har du lagt ut om de 5 mössen jag skulle skicka sen?
//Pia

Kul att leksakerna säljer bra
Vilket är det absolut störst behov av? Tänkte jag kunde skicka ett litet paket och undrar vilka jag ska skicka i det då.
//Pia
Morgan Nu har jag ett paket färdigt som innehåller ca 40 bollar och 5-6 hattar. Alla är preparerade med mynta så risken kanske finns att dina katter massakerar paketet
//Pia

#31/33/34 Mössen bland andra alster ligger online just nu på Tradera med utgång 25/3, det är dessa möss som jag tänkte du skulle kunna skicka iväg.
De flesta alster behövs men märker att allra helst humlor, datamöss säljer bra men som sagt alla går då KKS som sagt från och med på lördag börjar stå på Stortorget i Karlskrona.
Jättesnällt att du så pass snabbt kan skicka så många alster, varmt tack. Ingen risk att de fyrfota ska massakera paketet, jag håller vakt 
Ok Jag skickar ett lass. Har två paket klara men vet inte vad portot stannar på. I det andra ligger runt 14-15 humlor och vanliga möss. I det andra bollar och hattar som sagt. Hoppas kunna skicka båda men vi får se.
Har möss kvar hemma sen som jag kan skicka annars så tar det ju inte så lång tid;)
//Pia
Morgan och alla duktiga medlemmar här. Är totalt facinerad av hur bra ni är och hur mycket pengar ni drar in. Underbart hjälp för alla katter!
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
Men du Alexej har bidragit med 250 kr till Mirandas katter kan tilläggas. Utan såna som dig skulle inte vi ha ngt att göra heller:))
//Pia
Jaaa säjer som Alexej.
Jag är impad över ert arbete.
Ni får en garnhärva
här att bita i.
Hihi Jenna

#36 Vill inte tjata men ni tillverkares insatser genom era leksaker är enomt tacksamt. Hur ska jag kunna tacka er, jo just nu i a f att ni under påsken kanske ska ta det lite lugnt från virkstickorna och ha en lugn, skön påskhelg 
Men sen blir det fullt ös igen. Hörde att jag har mer garn att vänta och jag har fått en del. Min mamma har gjort två underbara sjalar nu. Men tyvärr får jag ingen bra bild på dem, men det kommer.
//Pia
Ja, jag får ta och köra igång igen. Har två datamöss som ligger och väntar och en katt, som ska stoppas upp och sys ihop. Tänkte faktistkt ha liten specialauktion för Miranda på den. För er som är nyfikna, kan jag säga, att den är grå…..Bild kommer, när den är klar, än så länge är det bara raka stycken som skall sys ihop….
För några veckor sedan fick jag en förfrågan av Ledin om jag inte kunde göra en skylt där det står att man är stödhem åt KKS typ. Så idag äntligen fick jag till en bild som jag blev nöjd med så här är den nu. Vet inte vad Ledin säger än men det märker vi
Är det något som ni vill tillägga så säg gärna.

//Pia

jättebra ide! blir ju stödhemsreklam varje gång nån ringer på din dörr! elr varför inte ha den i bilrutan
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.
Den skylten vill jag ha :) och den borde sitta på alla dörrar ;)
Vänligen
Sofia
Medarbetare på brukshundar
Ja jag har nu 4 st som ska lamineras. Vissa kanske kommer ihåg katten på bilden;) Lilla Tiara som räddades tillsammans med sin mamma och syskon i Kalmar. Syster till min Tudor:))
Om Ledin vill ha en så har jag nu tre kvar, visst kan jag skriva ut fler senare.
//Pia

Jättebra idé Puman
(om du inte redan skickat de andra skyltarna till Skåne kanke du skulle slänga med ngn sådan också i paketet?)
Ja jag vill givet vi ha en :)
Tacka ledin för idén jag är bara den som plåttrat ihop den.
Ledin: Pma din adress så skickar jag en.
//Pia

#48 Bugar och Bockar Ledin, tass tass
tack tack! jag hoppas alla som är stödhem kan göra sin reklam antingen på dörren,postlådan,bilen mm köper en sådan för kanon bra alla ser vad man har där inne för skattgömma och bra reklam för våga vara stödhem och att det går bra att vara det.
Jag vet inte om det skulle kunna vara så att man kunde skriva annat namn än KKS också. Finns ju så många som är stödhem men åt olika föreningar. Pengarna kanske dyker upp på annat håll däremot eller något då jag bestämmer var men det kanske vore en idé framöver att ha ifall. Eller?
//Pia

Bra idé. Och ja det tycker jag också är en bra idé Puma.
Försökte skicka mina alster idag, men paketet gick inte i brevlådan
Måste antingen upp på posten (industriområdet) eller Preem (andra sidan stan). Men fixar det i veckan som kommer 
Medarbetare på jack russel terrier
#54 jag har den stora fördelen att ha mitt postutlmningsstlle endast 30 m från mig där jag kan lämna in de stora paketen. Inget kul när man har en bit
//Pia
Tar kanske en 15-20 min att gå till preem. 30 min till posten. Men det är en astråkig väg, och det REGNAR *blä*
Nu är paketet inlämnat på postutlämningsstället, och kommer att skickas iväg därifrån någon gång nästa vecka :)
I samma andetag, så vill jag slå ett slag för Pumas fina kylskåpsmagneter, som är ute på Tradera nu! De är verkligen skickligt gjorda! De ligger under välgörenhetsauktioner.
Gunilla. Harjag skickat magneterna? Hm mitt minne är inte så bra med tanke på allt jag skickat iväg. Hittar inte auktionerna heller.
//Pia
Var det inte dina magneter, de med frissan osv?
Ha ha nej Gunilla
, mina magneter håller jag på ett tag till. De magneterna är inte jag lycklig skapare till, men visst är de fräcka.
//Pia
Ok, jag trodde, att de var dina……
NI som vill kolla på KKS auktioner, ni kan använda den gamla söksidan på Tradera och söka på mitt namn där inne, Hawknest

Åh Mozart och My..blir tårögd här..så fin skylten blev!
Visst blev den. Nr jag gjorde den visste jag inte vems bild det var så jag var vungen att kolla det när jag skulle lägga in den här ;)
//Pia

Ja Morgans Stödhemskatter som hamnade permanent hoss mej. Dom är så goa' ;-)

Vilken fin skylt!
Toppensnygga!
Morgan, har fyra st färdiga bautaråttor liggandes, får väl klar en till i kväll, bara så du vet, ifall det är någon som är intresserad. (Grå)

#57 Tass Tass för att du skickat iväg paketet. Jag meddelar dig när jag hämtat ut det. Än en gång stort tack!
#65 Förstår inte varför jag tycker den är skitsnygg 
Edit (Missade):
#70. Perfekt att du har några bautamöss klara, då kan vi ta sådana nästa gång till Tradera 
Ja inte visste jag att det var dina stödhemskatter från börjarn Morgan ha ha.
Härligt jobbat Gunilla:))
//Pia
Ja, det gäller att inte ligga på latsidan, när man är borta från datorn
Här fixar vi tv, dator och virka samtidigt. Man kan ju missa något;)
//Pia
Hehe, Puma, för husfridens skull, så låter jag datorn vila från fredag kväll tilll söndag morgon. Hela lördagen går dessutom åt till städning och tvätt och lite extra godismatlagning, då det är enda dagen, då jag vet, att karln håller sig hemma och kan passa mattiderna.
Puma77 Jag vill tacka dig för en jätte fin dörrskylt som nu pryder våran ytterdörr med en fin Tiara. Och så har jag katter som vart jätte glada i myntamössen :D Fick med mig 3 st katter upp för att jag skulle visa mina barn skylten å mössen va så härliga så katterna följde med mig upp där dom delades ut. Kommer ge en till La Trisha för att hon ska leka lite mera, hon är ju en fegis än-så-länge :) så jag hoppas att denna kan locka fram damen lite mera, hon leker annars med en boll och en "fajkpälsmus" men denna vet jag att hon komemr gilla. Stort tack ska du ha för dom fina sakerna! //kram

#57 Ditt paket hämtade jag ut i eftermiddags och som vanligt superbt arbetat. En del av dina alster kommer redan om några dagar upp som KKS-auktioner på Tradera.
Ledin. Jag ville ge er lite extra eller rättare sagt Tudor ville det. Han hälsar så gott och lek med mössen nu;)
//Pia
Hälsa och tacka Tudor för dom fina mössen hanns syster far som ett jehu genom rummen med mus å lyckas gömma dom med för senare "jakt" under mattan :D
#77 Vad bra att det kom fram som det skulle :D Har börjat fylla på lagret igen :)
Ja i kväll är det time igen, va?
Tänkte fråga om det är någon som har ett rakt vitt garn som jag kan få/köpa? Insåg att jag inte har något garn att virka vingarna på humlorna med. Är det någon som har, skicka ett pm så kan vi diskutera pris osv där :)
Den sista skylten finns nu på tradera;)
//Pia

Nu är det tjatiga jag igen. Lagret med myntamöss hade behövts fyllas på lite grann då vi sista tiden fått in ett antal beställningar (som dock är ivägskickade). Ngn som känner att man kan åta sig denna uppgift? Tass på förhand!
JAha, då är det myntamöss som ska tillverkas. HAr 5 st bautaråttor som ligger klara, nåja, 4,5… den sista fick jag inte klar i går kväll, hade liksom fullt upp, hahahaha!
Lite vitt garn kommer antagligen nästa vecka från Morgan *många blommor till dig*

#86 Skickar på måndag.
Kollade precis tillbaka när första tråden av pysselkatter.ifokus startade (detta är den fjärde) och det är inte längre tillbaka än ca 1 år. Tänk vad kreativa ni varit under året, Nu spinner vi vidare eller hur?

Jo vi spinner vidare 

#86 Fått lite till, skickar imorgon och de har lite olika nyanser på vitt. Hoppas det kommer till användning :-)
Samtidigt, förrutom myntamöss behövs det mer av det mesta just nu av kattleksaker (känns som jag upprepar mig, papegoja typ…)
#89 Det gör de säkert :D
Mitt vadd och kattmynta e slut så det blir att åka och handla idag.
//Pia
Såg att någon hade köpt mina hjärtan på Tradera *weeeeeeeeee*

#92 Jätteroligt samt tack. Nu finns det enbart en kvar av dina hjärtan, kan du göra fler? Du får gärna även göra datamöss samt myntakuddar
(samt humlor ;-)
Håller på att försöka göra ett "hjärta i guld". Har en massa halkig guldtråd här hemma. Tänkte att det kunde bli snyggt :) Glittriga datamöss har jag lite garn kvar till. Mynta kuddar går det med, ska bara komma på någon snygg garnkombination :)
Slavdrivaren har bett mig att virka myntamöss. Så det blir kul i helgen……
Här är det punkfrillor för hela slanten men det är jag som är slavdrivaren på det (än så länge i alla fall). Var ock köpte ännu mer kattmynta idag och passade på att göra reklam för KKS samtidigt:)) De undrar ju lite varför man köper så mycket kattmynta *fniss* tre paket bara denna veckan.
//Pia
Så underbara ni är.
Flitiga som bin.
Kram Jenna
Ha haha ja vicket ös det är på er! Hinner inte blinka förrän nästa är på gång….ni är såååååå härliga!

Slavdrivaren fått tillbaka Internet igen
#95 Jättebra, du sköter dig ;-)
#96 De i butiken måste tro du äter kattmynta i samband med frukost *rykten går*
Morgan, har du kansek tiggt om nya slavar inne på Pyssel i fokus eller textilhantverk? Prova?
Förresten kostar det något att sälja på tradera. Läste ngt om fakturor hit och dit bl.a annat men fattade nada.
//Pia
#101 Beloppet som tas ut, baseras dels på utropspriset (om det inte blir sålt) och hur mycket du får för det (om det blir sålt). Du får hem en pappersfaktura sen.
Ja, de fakturerar den 15:e varje månad. Om det är ett litet belopp, så går det över till nästa månad. Men som nu, så kollade jag Mina avgifter och de var på 302 kr totalt än så länge.
Ska testa på budera i veckan, visserligen ska det inte vara så stor fart där, men där kostar det inget om man inte får något sålt.
Alltså inte KKS grejerna, utan gamla tidningar igen….

#100 Nä, har inte tiggt där men kanske ska göra det lite senare.
Morgan fick du skyltarna idag?
//Pia

#105, nej fick inga skyltar idag
, dock igår men klanten jag har ju missat att tacka dig. Stort tack 
Ja Gör det….
Klant
ha ha men de räcker en stund i alla fall som sagt. Ngn vecka kanske.
//Pia

Ha ha Karin, den blev ju kanon
Fixade ju du utan problem.
//Pia

Japp! Super rolig att virka
Ja o den går ganska snabbt med. Håller på att fylla en konsumpåse här hemma med olika varianter
//Pia

Va kul! Det är roligt att mixtra med olika färger

#109 Med rött hår hade det varit en "äkta" Roger Pontare ;-)
Haha, har nu 7 st vanliga myntamöss färdiga. Nu kör jag sån där tråkig ordning, har sorterat alla garner jag har efter färg och betar av påse för påse med smånystan till myntamössen. Så just nu så har jag bara virkat beige och svarta.
Jag har två nystan lilarött mohair-garn, det ena är orört och det andra är stickat i (som går att repa upp försiktigt)… Någon som vill ha dessa?
Om ingen annan vill ha, så tar jag gärna emot det…Men jag ställer mig sist i kön, för jag har fått så mycket.

Vet att det var någon av er tillverkare här inne på hittekatter som tillverkade guppyfiskar och skickade till mig. Om du läser detta skulle du då kunna PM:a mig för jag har tappat bort vem av er det var som tillverkade dem
Tass på förhand! 
Morgan, har du varit inne på Pyssel coh Textil och tiggt om hantverkare? annrs så kan jag göra det!

#119 Tass för att du la in. :-)
Guppy, Guppy, vem är du som tilverkat Gyppyfiskarna, snälla!

[](javascript:void top.ShowProfile('vickan1976') "Visa personlig sida för vickan1976.")
vickan1976
2008-02-26
18:13
Morgan!
Jag postade några guppi-fiskar idag. Egen modell. Hoppas de går att sälja. De är sprayade med flytande kattmynta. Du har nog brevet på torsdag.
Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna
Åh, då löser det sig! Stackars Morgan mailade mig i dag och visste sig ingen råd… Någon har ju köpt på tradera….MEn får jag bara beskrivningen, så kan jag virka guppies!
Så roligt ni har det
nästan så man skulle försöka här oxå.
Haha, Jenna, ja vi har vrålkul på tisdagkvällar, Morgan och jag. Han sitter som en hök och kollar igenom när jag lägger in. Man ser ju själv inte skogen för alla trän. Förra tisdagen satt vi väl och snattrade till halv 1…..Men då märkte både han och jag, att vi var supertrötta. Ja vi efterlyser hantverkare med ljus och lykta! Vi som virkar, vi räcker inte till! Har trumpetat inne på Pyssel och på Textilhantverk också!

#121 Har inte fått några guppyfiskar.
Har du kontaktat vickan1976? det var ju hon som gjorde sist och hon kanske inte har sett ditt rop.
//Pia

Finns det ingen beskrivning på dessa guppysar?

Ser nu att jag hela tiden läst fel, det är ju tydligen Vickan som gjort dem, och inte Abebit som jag fick det till. Jag ska försöka nå Vickan.
#127 Finns ingen beskrivning.

#128 Hoppas du får tag i Vickan.
Å hoppas att hon kan göra en beskrivning sen också så är vi fler som kan hjälpa till med dem. :))
//Pia
Ska i alla fall försöka, verkar inte så svårt….När jag är klar med nästa månads kisse, som ska läggas här…….
Ja jag har testat en. Kanske kan lägga upp en bild senare.
//Pia
Verkar rätt enklet va?
Ja den jag gjorde i alla fall. Men vet inte hur lik den e orginalet, jag e ju inte den bästa virkexperten precis.
//Pia
Spännande att se…..
Just nu håller jag på att plocka ihop ett paket till Emma som de ska sälja i Ronnebys stadspark. Hm lutar åt att det blir ca 97 skyltar, 19 magnter, 75 myntaleksaker och sen lite annat smått och gott. Bara det går ner i paketet sen
//Pia

Tänkte detsamma, att man skulle kunna virka Guppyn genom att se på bilden…ska bli spännande att se den du gjort Puma…jag har bara suttit här och tänkt göra en guppy
Ok ska bara iväg och skicka paketet till Emma så ska jag ta kort på den och visa.
//Pia
Jag sitter fortfarande och pelar med mina "hjärtan av guld". Ett hett tips… Köp aldrig konstsilke om ni vill kunna massproducera något
Säger, tack gode gud för att jag hittade det på RK. Då behöver jag inte känna av snåltarmen om jag skulle bli allt för vansinnig på det och "råka" lämna det till sopgubbarna *s*
Och jag måste be om ursäkt för att Mohair-garnet är försenat. Gud vad seg jag är idag! Får jag skylla på PMS? 
Morgan, jag har PM:at Vickan!
#143 Jag tycker den var skitsöt! lägg gärna ut mönstret om du vill 
Hm just det mönstret ja
*fniss* Ska testa igen så kan jag skriva upp denna gång, har en viss aning om hur jag gjorde. Jag vet att jag började som en boll och sen körde på tills jag kom till stjärten där stoppade jag den och vände på den och virkade ihop den som en början på stjärten så allt är i ett svep.
//Pia

Det var ju en lyckad Guppy Puma!
Jättesöt ju!
Kan man inte göra en boll med dubbla stolpar, virka ihop i änden och sedan göra en fena i något mönster?
Jo det går nog också bra. Ska tsta lite i kväll efter att jag stickat klart nästa månads kisse.
Äsch, jag försökte hitta ett Baby Blanket mönster som jag kan virka i sömnen, men det gick inte så bra…
Nu får ni ha en viss översikt då jag inte ens kan läsa mönster men jag ska försöka ge er ngt att bita i :))
Jag börjar med 2 lm
4 fm i första lm
2 fm i varje =8
2 fm i förta fm, 1 i andra, 2 i tredje osv. =12
1 fm i varje i ca 7 varv (beroende på garn)
minska ner nu genom att hoppa över varannan fm.
Stoppa firren och börja på stjärten genom att trä igenom två fm (en på var sida, så man virkar ihop hålet.) Ca 4 fm
2 fm i varje =8
2 fm i varje =16
1 i varje =16
2fm i första, 1 i andra, 2 i tredje osv.
Klar.
Detta är bara på ett ungefär. Beror lite på vad för garn man använder men detta är vad jag gjorde på min som jag gjorde nu. På den jag har på bilden tror jag inte jag behövde ta det sista varvet på stjärten men fick göra det på den nya.
Men i stort sett ser de lika ut.
Nu vil jag se lite bilder så fram med virknålarna och garnet.
OBS ingen lm mellan varven utan jag har bara kört på.
//Pia
Tack den kopierar vi och lägger i KKSvirkreceptmappen
Ja fattar ni den bara så
//Pia

Morgan! Sorry att jag lurade dig att tro att det var jag som gjort guppin, jag bara letade på vem som gjort dem…….
Puma din guppifisk är ju jättesöt……..

Men jisses, så fina bägge två!

Det där liknar ju mer en slöjstjärt med den fancy bakfenan!

Jag har inte följt den här tråden på ett tag och hade ingen aning om att guppisarna var sålda.
Era är ju mycket finare och mer avancerade än mina.
Jag gjorde ungefär så här:
Virka 3 lm, slut dem till en ring med en sm.
Varv 1: Virka 4 fm runt ringen
Varv 2: Virka 2 fm i varje m
Varv 3: #Virka 1 fm i första m, virka 2 fm i nästa m# upprepa varvet runt.
Varv 4-6: Virka 1 fm i varje m.
Varv 7: Samma som varv 3
Varv: 8-9: öka 3 fm under var och ett av följande varv.
Avluta med ett varv kräftmaskor (fm baklänges)
Full med vadd och mynta och sy ihop med tråden som blev kvar.
Alla är ju jättefina! Sparade det med i samma mapp!

Där har vi ju beskrivningen. Tack vickan! Kräftmaskor var nytt för mej…hur gör du fm baklänges?
Ja trögisen Gunilla fatade itne heller just det….

goglade på kräftmaskor, man virkar tydligen fm från vänster till höger. lite bakvänt så att säga
Hm……Får väl prova, ananrs blir det öglor för min del. Har inte kunnat slita mig från denna dumburk i dag, förutom grannfejden. Så det bidde ingen färdigsktickning av nästa månads kisse. Men det blir i morron i stället!
#163 Jag brukar fastna i Oblivion (dataspel). Känner att jag ligger låååångt bak med mina virkningar
Men har gjort färdigt 3 kuddar iaf.

Yuch….kräftor…förlåt, väldigt off topic här…men de är räliga, de små krypen…
Näääää…. HAvskräftor ska det vara! Mums! bara det duger…..
Härligt, där kom beskrivningen, den ska jag testa sen.
Kräftor? Mmmm vad gott. Kanske ska ta o tina upp en bur i helgen och se vad Tudor säger.
//Pia

Jag vill också kunna virka. Så jag kan hjälpa till också. Suck varför ska jag vara så värdelös på sådant här.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
Åsa, har för mig, att någon här hittade beskrivningar hur man gör på nätet.. Eller gå in på textilhantverk och hör med dem!
Youtube visar filmer annars.
//Pia
Åh????? Men hur söker man då?
sök på crochet tror jag det stavas. Virka på engelska. Där hittade jag massor, de visar även olika saker som man kan virka.
//Pia
Åh…. där kan ju många som vill virka men inte kan gå in och kolla!
Har du kollat?
//Pia
Ska, var inne och kollade en låt först, som jag la i tråden om musik här inne.
http://www.youtube.com/watch?v=w45qDIM5S9Y
här är en. OCh det finns många fler relaterade vid sidan om!

Jättebra video för de som inte kan virka…….
Ja och till höger så finns det fler att kolla på!

#160 Istället för att fortsätta virka runt åt vänster så virkar du runt åt höger. Stick ner virknålen i föregående maska till höger, gör ett omslag och dra igenom, gör ett omslag ochh igenom båda= en fast maska, Fortsätt likadant varvet runt.
Det känns ofta lite avigt i början men det blir en snygg kant. Jag brukar avsluta alla barnmössor på samma sätt.
Ska testa……

Tack vickan! ska testa dessa kräftmaskor jag med….

Jag tror nog allt vad svaret blir Karin;) Den e urgullig.
Vickan, tack för att du kunde klura ut min beskrivning;) De blev jättefina.
//Pia

Tack Puma! Man kan ju aldrig veta vad andra tycker om det man tillverkar, en del saker blir poppis andra inte..bäst att fråga innan jag tillverkar fler
Det är sant Karin men vem kan motstå igelkottar?;)
//Pia

Skulle gjort ett huvud på den oxå, men det blev inge bra, så det fick bli en kotte som rullat ihop sig
Ja kanske någon kommer på en idé som funkar med huvud,vi är ju några bra inomtankeverksamheten härinne. Den är i alla fall ursöt och visst rullar de ihop sig om en katt kommer:))
Själv har jag gjort pistagepunkare doppade i vit choklad mm låter gott. Ska testa att doppa en i vanlig chocklad sen med:)) En kaffe latte punkare med lite grädde ovanpå finns också på lagret nu
//Pia

Mmm låter gott..pistage punkare i vit choklad
Mm tänk dig den gröna pistage färgen och sen vitt pälsgarn;) Ska försöka få ett kort på de nya sen med:)
//Pia

Jag hittade en beskrivning på "den lilla bilen" i lokaltidningen. Står att det går lätt och fort att virka den. Tyvärr är jag själv värdelös på sånt men är det någon här som vill ha beskrivningen skickar jag gärna den. Vill flera ha den kan jag kopiera den. Står inte hur stor bilen blir men kan tänka mig att en van virkare lätt kan minska ner den om den blir för stor som kattleksak. Det finns kanske kattägare som tycker det skulle vara roligt att deras katt rattar en bil. 
#191 Du har inte möjlighet att ta ett foto på den, och sedan lägga in den här i tråden?

Den är kanonfräck. Den skulle jag gärna ta emot. Pm:ar dig.
//Pia
Jag verkligen älskar punkarna.. eller ja, Motor älskar dem. Jag har en alltid i soffan, så jag kan slänga ut den på morgonen när det ska busas och jag är för trött.
Vilken tur att de gick hem hos lillgrabben och dig:)) Ja jag gillar dem med och tycker de är kul att göra (tack o lov) *fniss* Kommer säkert fler varianter senare. Kanske ul med lite roliga namn på dem också.
//Pia
Sån söt igelkotte! Hehe, KArin, det finns perfekt igelkottgarn på tradera, rätt färg….Urgullig, men en liten svart nos tror jag skulle behövas, för att man förstår utan förklaring att det är en liten kotte. Den kan du ju virka utanpå i ena kanten, med en liten skär nästipp! virka en liten pyttestrut bara och sy fast den!
Bilen var ju pluttenuttig!
Ja, ibland så är det vissa saker, som blir poppis och andra inte. Tänker på de söta hattarna. Så kul att virka och så fina de blir, men jag tycker det är underligt, att de inte säljer bättre. Likaså min spyfluta, han blev inte heller nån jättehit, fast han var stor och fin och massa jobb, faktiskt. Däremot så gick ju de mjuka spindlarna, som är superenkla att virka, åt som smör.
Puma, hur gick det med din häftiga röda pissmyra ? Den gjorde du bara i ett ex?
Den gick ju ut i en auktion tillsammans med lite andra saker. Alexej var det som vann den tror jag allt.
Tror nog som du säger att ibland så är det så att det enklaste går bäst och behöver ju inte heller vara det finaste. Mina punare verkar uppskattas minsann och de är ju mkt enkla att göra.
//Pia

#198 Igelkottgarn på tradera..jaha..ska försöka sätta en strut på kotten
Fräsiga punkare Puma! Det är väl så att hattar kanske inte förknippas med kattleksaker. För kattens del har ju utseendet inte någon betydelse, snarare formen på leksaken. lite rund så den lätt kan rulla gillas här, samt någon gillar saker som går att fnalla på med bakbenen medans det går att bita i den samtidigt, samt då allt med långa snören.
#197 Ja, en åkte med en sväng i tvätten nu och av någon anledning är den roligare än de andra…
Tvätt- och sköljmedel + kattmynta = tokig katt?
#201 ha ha ja se där då kan vi lägga till i beskrivningen att de är tvättbara med:))
//Pia
#202 I alla fall med Neutral tvätt- och sköljmedel! :)
Ja, mina är i alla fall tvättbara, då de innehåller sån där vanlig konstfberstoppning. Sen hur det går med myntans kraft, det tror jag nog blir rätt urtvättat. Ja jag gillar att virka hattar. De gick a tt göra i så många häftiga färgkombinationer, då jag hade så mycket olikfärgat garn av samma bomullskvalitet.
Jättefin! Du, jag mailar dig…..

#182 Hög tass för dina tillverkade guppyfiskar som kom idag 
Sedan missat svara ett par inlägg
#183/200 Visst kan vi lägga ut en auktion med Igelkott, jag pm:r dig lite senare om uppgifter
#195 Punkarna får snyggare o snyggare punkfrisyrer ;-)
#200 Den spinner vi vidare på.

#207 Jag förmodar att det är bilen som vi spinner vidare på
#193 och den vill jag gärna ha beskrivningen på

Åh jag har ont om pengar..kan ingen ropa in igelkottgarnet till mig..det bruna pälsiga wendygarnet

#207 Jag hade inte följt den tråden på ett tag och det var inte förrän jag fick ett PM som jag fick veta att ni försökt få tag i mig. Man kan inte följa alla trådar….
#210 Jag tyckte att han såg bättre ut. Förut såg det mest ut som en boll
Nu ser tom. jag att det är en igelkott 
Ja, perfekt!
Så söt han blev, lilla kotte.
Destiny: tack så jättemycket för beskrivningen. Ska testa den senare:) Hoppas jag klurar ut det men den ser ju itne svår ut.
//Pia

Gunilla…jag bjöd själv på garnet på Tradera, det brunflammiga pälsgarnet som kks lagt ut. Perfekt till igelkottar. och jag vann det! Hoppa skutta hoppa skutta
Köper garn från kks..gör sedan leksaker till kks utav garnet
Åh så löste det sig minsann. tänkte på dig allt. Ha ha dubbelt upp till KKS ;)
//Pia

Ja jag kunde inte låta bli att buda, trots att jag har ont om pengar ;)
´När kommer det en ekorre? Gunilla
Eller behåller Arne dem
Jenna:)

Något jag skulle vilja köpa…en laminerad skylt att sätta längst ner på dörren…utifall det börjar brinna och brandmännen går in så skall de veta att det är tre huliganer som bor här…borde då använda egen bild på dem på skylten så de inte letar ihjäl sig efter katter med samma utseende som de på skylten?
- Typ: Vid brand, rädda oss tre katter: å så bild…
Är det en möjlig grej att göra? Jag betalar extra för att få den med personlig bild!!
-> Kastrera och id-märk <- \>^..^< CatCrazyLady

#218 Var det du som bjöd
Glöm det jag skrev i PM ;-)
#220 pma mig så pratar vi om det.
//Pia
Jenna, nu var du stygg, hahaha! Nä, ekorrar är nog väldans svåra att få ihop…. MEn jag funderar starkt på en illeripiller……

Har du tänkt göra en iller Gunilla..spännande..
Jag har ett rätt stort nystan tuuunt naturvitt yllegarn, om någon vill ha? Har funderat i evigheter över vad jag ska ha det till, men hittar inget som passar.
Har även en påse med rött garn i tre olika nyanser. Någon klant (inte jag denna gången) har klippt allt garn i bitar, dryga metern långa. Det ger jag också bort.

Ingen spom är intresserad av #225 garn? Om inte kanske vi längre fram kan vi kanske lägga ut garnet på Tradera så ger det kanske några kr till katterna. Bästa dock om det kommer till användning.
Från det ena till det andra behövs det fler bläckfiskar. Någon som sträcker upp handen och vill tillverka. Tass på förhand!
Om ni vill lägga ut det på Tradera, så kan jag ta bilder samt väga garnen.
Dakrish, jag vill ha! ÄVen stumparna, rubbetJAg betalar portot!
Simson, den bilden har jag på min dörr. Jättefin!
Morgan, det finns två eller tre bläckfiskar här. Fortsätter gärna att virka dem, då de är skojigare att virka än datormössen. Ja illeripiller funderar jag starkt på. Ska kolla igenom mina grova garner……..Gissa En gång vem som ska få den i present, hahaha!
Jag min klant har lagt mina sådana skyltar nånstans , men minns inte var. Hoppas de dyker upp inom det snaraste.
Har en ram till dem men skyltarna
var är de
Jenna:(
Jenna, leta efter något annat! Det brukar hjälpa när Tjalle Tvärvigg letar efter sina saker som han visste att han la nånstans där han kommer ihåg det!
Men Jenna. Det var dig jag gjorde lite special till med va? Hör av dig om du inte hittar dem sen.
//Pia

#229 Du får gärna göra bläckfiskar men problemet är att det även är en väldigt brist på datamöss 
Ok, då får det väl bli datormöss då har på lager: 7 st vanliga möss, 4 bautaråttor, 4 bläckfiskar och en datormus. När det är skickat, det som du bad mig om idag, alltså, Morgan.
Jag har en bläckfisk a la Puma. Hm egen variant men den har 8 armar i alla fall
//Pia
Jo Puma det var de skyltarna som är försvunna.
Ja Gunilla jag vet att de kommer fram förr eller senare.
#236 om det är så sen att du inte hittar dem så säg till.
//Pia
#229 Sätt över pengar på mitt konto (du har ju numret), så skickar jag garnerna i veckan! 40kr är portot.
Ska rota i min sticklåda, det kan finnas något annat där som jag kan ge bort också. Har rätt mycket kantband som jag inte använder, i varierande färger. Har en hel låda med saker som jag egentligen inte använder (just nu - dumma sambo! Det ÄR sexigt att sticka!).
Röda korset inne i stan säljer MASSOR av garner, speciellt brodyr, så jag kan kika där imorgon också om någon letar efter något speciellt.
Om någon har senaste numret av Kattliv, så finns där en beskrivning på hur man gör en octopus, som jag gärna skulle ge en slant för.

Hej hopp, här är en till som virkar. Har precis börjat så jag har inte hunnit skicka iväg något till Morgan än. Jag har hittat på en slags "tusenfoting" som jag virkar. Jag gör bollar och möss med, men just nu blir det nog mest dessa maskar haha
Jag köper mitt garn från Grunnebo garn. Tycker att deras garn är ganska prisvärt och de levererar snabbt. Hade en del själv innan med som jag skicka iväg till Gunilla… smart att komma på sen att man vill virka själv! Ja ja det går ju till en bra sak =)
Härligt fru albertsson. Dina maskar/tusenfoting är ju så fräcka.
//Pia

Hur ser dessa fräcka tusenfotingar ut?
Om du är nyfiken finns en bild inne på pyssel i gunillas tråd tack och en ny vädjan…..
//Pia
Min tur till Kupan idag är inställd, men det blir av på måndag istället. Finns det någon som letar något garn, så kan jag kika efter det. :)

Vilka läckra tusenfotingar :)

Vicken cool bläckfiskpunkare Puma

Puma! Gud vilken LÄCKER punkare!!!
-> Kastrera och id-märk <- \>^..^< CatCrazyLady
Tack, tack!
Ha ha ja den blev fräck. namnet kom jag på igår:) Spermy brothers och Pussy punkare *fniss* Kunde ju inte låta bli.
Ska göra några till sen.
//Pia

Puma, hjälp vilken cool bläckfisk! Visst är det extrakul att virka i såna roliga garn? Varifrån fick du garnet till denna?
Menar du pälsgarnet eller det spräckliga? Jag köpte det i hobbyaffären i stan här. Det spräckliga tror jag är svarta fårets freja. Jag diggar dessa garn jättemycket:))
//Pia

jag menade det spräckliga, det är finfint! Jag har skickat efter flera spräckliga garn från Grunnebo. Ett som är brun-beige-vitt, ett gul-orange-vitt och ett i orange-blått-grönt =) Det blir så fina kontraster, och även den minsta lilla mus blir roligare med fler färger tycker jag =)
Pälsgarnet är ju kul med, det enda lite jobbiga är att det blir lite svårare att se vart man ska sticka virknålen för att komma i rätt maska.
Ja jag har här hemma i olika grönt/ vitt som tillhör samma serie av garn. Har haft ett i rött/blått/lila också. Gillar dem och de passar verkligen till Pussy;)
Jag pälsgarnet kan vara lite knivigt ibland, finns ju olika längd beroende på vilket pälsgarn det är. Men det blir fräckt:))
//Pia

Åhhhhhhhhh vill ha. Suck vilka färger.
//Pia

Ja jag var varit o kikat. Kliar i fingrarna ska du veta.
//Pia

Snygga garner..brukar oxå handla därifrån även Vartofta dom har just nu halva priset på flammiga garnet " Alpin"

Tack för tipset… =) går genast in på deras hemsida och tittar…Men vad konstigt det funkar där. Om jag bara vill beställa 4 garner utav det som är billigt får jag ändå betala över 100 kr för frakten är på 59 kr
Nej då beställer jag inget, för jag har redan ett paket från Grunnebo på väg in. Men det var fint det som var på rea….

#259 Tycker att du ska ringa eller maila dem och höra om det verkligen stämmer, kanske står fel?
#260 Jag tror det stämmer. Skulle beställa tvättlappar från IKEA.se och tvattlapparna kostade tillsammans 60kr. Sedan var det frakt på 95kr och moms på 33. Så jag lät bli.

Ja frakten är 10 kr dyrare hoss Vartoftagarn

#262 ja 10 kronor är ju i och för sig inte så mycket, men i och med att jag redan har beställt från Grunnebo 2 gånger senaste 3 veckorna….. ja jag vet att jag är lite galen…. så tycker jag att nu får jag sätta stopp. Åtminstone tills nästa lön kommer =)

#263 Ja då har du ju garn så det räcker ett tag

hehe ja till en 300-400 möss minst!
För er som undrar hur jag hinner göra så mycket leksaker och skyltar mellan åt kan jag meddela att jag ahr stor hjälp här hemma. Thindra har första tjing på att skriva ut, det är hennes uppgift. Nu har jag även satt Tudor i arbete med att virka;)
Här ska han precis börja med en punkboll och väljer blåmelerat pälsgarn.

//Pia

#266 Hihihi en sån liten hjälpreda du har! Jag har bara stjälpredor

Men så duktiga dom är

Otroligt duktiga katter, och väldans söta!

#271 De är ju supersöta! Kommer nog sälja slut direkt! Har du kattmynta i?

Och så vill man ju genast ha beskrivningen på dom supersöta larverna

#272 Ja jag har kattmynta i dom.
#273 Morgan har fått mönstret =)

#274 Aha!
Morgan ho ho
//Pia

#271 Ser jättefina ut. Lovar att återkoppla i tråden när de kommit fram.
#273 Beskrivningen skickad.
#277 Är inget jäkla spöke… ;-)
Tackar spöket Morgan;)
//Pia
Jisses, så akiva ni har varit under helgen! Själv var jag parkerad på dass med en hink i famnen……Var inne och handlade ochskickade iväg grejer på fredagen, sen kom jagbara hem, slängde mjölken i kylskåpet och gick oh la mig. Ungefär så förflöt även lördagen. Dakrish, har börjat med in sjal i alla fall. OCh jag sänder dig slantar i morgon för portot. PAssar på att sitta ute nu på altanen, så länge det går…..
Oh, tack Gunilla! Bara säg till om du får slut på garn, så handlar jag fler nystan. Då skickar jag garn imorgon. :)

Det var ingen mysig helg du haft Gunilla..hoppas du snart mår bättre…
Ja krya på dig. :)
Ja, idag ska jag försöka äta ordentligt. LAgat kyckling med youghurtsås och pressad potatis.

#284 Stor krya på dig KRAM till dig! Hoppas att kycklingen vill stanna i magen =)
Bara jag igen suck. Bombarderar er med saker men här är mitt senaste.
Bilden har jag haft ett tag men det var för ngn månad sedan som jag kom på att jag hade den och att den skulle fungera som skylt. Korten har en god vän till mig tagit och bakgrunden är en tulpan. Katten tillhör fotografen själv och heter Moltaz. En söt och go Ronnebygrabb. Jag frågade om lov att få använda min ihopplockade bild till att ha som skylt och det var en ära så nu idag satt jag dit en text också.

//Pia

Fin skylt, en sån skulle jag vilja ha!
Det är bara att pm:a så ska vi säkert kunna fixa en till dig:)
//Pia
#268 Är det en riktig mus på skrivarn hihi.
Ni är så flitiga.
En sådan skylt vill jag oxå ha. Har oxå bortskämda katter.
Jenna
#289 ha ha nej den är gjord av papper.
Ja ni vet ju var jag finns om ni är intress
erade
//Pia

Vilken fin skylt i #286 :)
Och vilka fina tusenfotingar Frualbertsson!

Vi prata om billigt garn här förut. Nu har "hamstern" Frualbertsson varit i farten och råkat köpa 1 kg babygarn från billigtgarn på nätet. Det kostade 149 kr! Det är ju faktiskt riktigt superbra pris.
Man vet ju inte vilka färger man får, men jag skrev att jag virkar kattleksaker och att jag vill hellre ha 50g/färg än 100g/färg som de egentligen brukar skicka. Får se om det kan göra så =)
Det blev 228 kr med frakt. Alltså hyfsat billigt även att frakten gick på 79 kr.
JA jag vet att jag nu har garn till minst 700 leksaker…..

#291 Tack 
Härligt frualbertsoon. Nu vet vi vad du kommer göra framöver;)
//Pia
Oj Ni är fenomenala!

#293 Bara bekräfta att dina leksaker kom fram idag och är jättefina (liksom alla era andras leksaker) 
Morgan, dags för ny pysseltråd. Denna börjar bli lite trög….
Morgan kom mina skyltar fram?
Har postad det du bad mig om nu med.
//Pia

#296 Fint att de kom fram! Meddelar du när de säljs på Tradera?
Fru Albertsson, jag antar att de åker ut på tradera på onsdag, elelr hur? det är Morgan och jag som knåpar med KKS för tradera…..
NY TRÅD, slavdrivaren! För övrigt, så har jag tre datormöss i skåpet, bara så du vet.

#298 Sina skyltar har kommit, stort tack!
#300 startar jag en ny tråd gör jag inte det förrän närmaste dagarna.

#301 Finns det en ny tråd eller är det denna som gäller?
Mina garner har kommit nu =) Himmel så mycket fint jag har att arbeta med nu. sååå kul. Kommer förmodligen virka till kl 1 i natt haha
Föresten Morgan har det varit nåt på Tradera? för i så fall har jag missat det. Vore kul med en uppdatering om ifall det gick att sälja.
#302 än sålänge gäller denna tråd. Härligt med en massa pyssel framöver. Jag har lagt undan det ett par dagar nu, har insett att jag har skjutit min egna städning alldeles för länge framför mig. Så nu har jag tagit tag i en del av det i alla fall.
På tradera har det nog inte kommit upp än. Var inne en sväng men såg inget nytt just nu men det kommer. säkert går det att sälja och de har ju fler ställen än tradera som säljer bra. Så nog kommer det å åt och allt du gör är så otroligt välkommet.
//Pia
Klart nu killar och tjejer. Vi var iväg på besök i eftermiddag och tiden går ju fort, när man har trevligt!

Med hänvisning av nystartad pysseltråd låses denna tråd.