Att göra en pudel
Tusse har levt under många år som hemlös, nu är det slut med det.
Han har varit hos vetrinär, och blivit "pudelklippt". Dessutom har han fått ett välbehövligt bad. Tyvärr har hans tuffa liv satt sina spår. Han har en kronisk sjukdom, men med rätt foder hoppas vi att han får ett fint liv med oss. Han har anpassat sig väl i sin nya miljö som innekatt, och kommer bra överrens med våra och stödhemskatter. Han visade sig inte alls vara skygg, utan vill ha gos hela tiden! En goare sällskapskatt får man leta efter.
Lite bilder.

Oj oj lille gubben! Det måste vara skönt för honom att vara av med den där äckliga pälsen! …och det är lite svårt att inte fnittra åt pudelbehåringen…
Så go liten kille! Han blev ju riktigt mysig ju, med snaggen!
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Jo det är säkert skönt att bli av med "släpet". Han har av förklariga skäl inte tvättat sig (vad jag sett) tidigare. Nu ser jag nästan ett uppdämt behov att tvätta den lätt hanterliga päls han skaffat.
vilken vacker katt, är så svag för denna looken. liten tuffing utåt, och en bebbe på insidan, och vad skönt att bli av med den toviga pälsen, visst är dom söta med sin pudelklippning, vet att när Lucas var pudelklippt, försökte tjejerna här, smygslicka det lena skinnet, vilket dom inte fick, så nu blir han kvar permanent, vilken lycka Maggan47
ÅÅÅÅÅH!! har du tagit in den där vackra katten nu?! Vad glad jag blir :)
på dig!

man ser ju på det första fotot att det finns en väldigt vacker katt där inne, innanför den läskiga pälsen. stackars katt, så skönt att han fick bli av med den. väldigt söt med pudelklippningen ^^
/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan

Fin misse! Vad är historian bakom denne lille hemlösing?
----------------------------------------------------------------------
Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

Men så underbart att den fina kissen är i trygga händer nu..så skönt för honom det måste vara att bli av med den toviga pälsen, önskar allt lycka till med den nya, fina familjemedlemmen!
#9 Länge har jag sett den strävsamma katten lunka omkring i byn. Första gången jag såg honom var 2001. Den har varit på många människors läppar, men tyvärr är det ingen som gjort något åt hans hårda liv. Själv var jag övertygad om att han hade ett hem. Men när jag frågade grannarna visade sig att han var hemlös. Då försökte jag fånga honom i kattfälla. Det misslyckades, sedan såg jag inte honom på två år. När han kom tillbaka i mars 2008 var han i stort behov av hjälp, och gick frivilligt in i kattburen. Sedan bar det iväg till Lyckeby, där Nina Turkic gjorde ett fantastiskt jobb med honom.
Han har problem med lös mage. Någon som har något bra knep? Har kokat ris och mixat med maten men då äter han minsann inte. Fil med Acidofilus äter han inte, kokt morotspurè äter han inte. Han har höga njurvärde så han får inte äta kokt fisk.
"11 den matchningen heter duga!
testa med köttfärs, det har hjälpt mot dåliga magar :) jag köpte även någon pasta hos vet när en av mina kräktes och hade diaree. jag tror att det henne diarsanyl? canicur kan också göra underverk på diaree magar :) men pga hans höga njurvärden så skulle jag rådfråga vet innan jag gav någon av de 2 sistnämnda.
Lammfärs har jag hört är skonsamt mot små missemagar.
Ja och så ge den lille te att dricka. Det är bra. Men om du smetar in morot på tassen, så får han i sig det.
"15 Grönt te?

Vad skönt att han fick ett hem nu, otäcka tovor han hade stackarn…
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.
Nja, helst vanligt. det vet du ju själv, är man lös i magen, så ska man dricka te. Det lilla fina tipset står även i Hälsoråd för katt! Brygg en kopp och ställ i kylen och ge en tesked flera gånger om dagen!
jag har faktiskt varit så ful att jag har tvångsmatat med morotspure nån gång. går jättelätt att dra upp i sprutan och ge den vägen. fast många av de kattungar jag har haft här har faktiskt tyckt de har varit gött med morotspure ;)
Ja visst kan man göra det. Här har jag också haft turen, att de gillar det. Men kanske för att det är mammas hemlagade??????
Vilken lycka för kissen att du äntligen lyckades fånga in honom. Skönt för honom att få hjälp med den äckliga pälsen och dessa tovor måste ha gjort väldigt ont.
Väldigt vacker kisse redan nu så vad kommer det inte bli när ny päls växer fram igen. Lammfärs har jag testat mot dålig mage och det var bra. Eftersom kissen har problem med njurarna så tycker jag också att du skall rådfråga veterinär först.
Lycka till med trasselsudden.
Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren

Så skönt att bli av med trasslet…
Tack för alla tips, efter rådfrågan hos vetrinär går han nu på diarsanyl (tack för tipset Imasy). Hoppas det hjälper honom.
aha, det fungerade alltså :) vad bra! :)
Åh vilken fin kisse med pudelklippning. Tack för att du tar hand om honom..
" En smula nyfikenhet håller oss unga"
"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"
Ja det kan hjälpa bra på oroliga magar.
nu fick jag historien till livs, vilken tur att han kom till dig, och som sagt, vilken vacker kisse
Maggan47

Vilken söt kisse. Vad glad jag blir av att höra att du har tagit in honom. Det var snällt av dig och jättesnällt att han får stanna.
Så han såg ut från början. Han hade verkligen tur som kom till dig. Sötisen.

Han ser verkligen ut att egentligen vara en rasande grann herre!! Älskar så de grå katterna. Älskar hanar. Älskar de långhåriga. Älskar de randiga. Kanke inte konstigt att jag har tre grå katter?? Den sista randig. 
Hoppas du fortsätter att sätta in kort så vi får se hur pudelklippningen övergår till lejonman!!
Puss på nosen på den härlige killen! 
-> Kastrera och id-märk <- \>^..^< CatCrazyLady

Men lilla gubben sån tur att du äntligen fått komma in…….. Inte lätt att tvätta sig tidigare med den där lejonmanen….
Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna