Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettutanför-ämnet
Läst 2419 ggr
Imasy
0

OT- Strunt-prats tråden

Tänkte vi kunde ha en tråd här, som på många andra forum, där man skriver om allt möjligt :)

Kan berätta att mina katter var gratis ikväll. Nån av dem hade skitigt i soffan!! SkrikandesSkrikandes

Inge-elsie
0

Mina katter slåss och vill inte ha maten som jag gav dom. Dom såg nog att jag storhandlade idag och det luktade gott. Så Puckot är nog gratis oxå idag, hoppas jag får behålla min säng inatt, för dom vägrar flytta på sig.

Puma77
0

Mina katter sover för fullt så just nu skulle jag inte sälja dem för fem öre. men jag slår vad om att så fort jag släcker för natten så sätter de igång och använder mig som racebana som varje väll och då är de gratis.

//Pia

Jenna-Gun
0

Hihi tänk då jag som har 6 stycken. Det är ett j**la liv när man ska sova.

zenita
0

o jag som har nio st varav tre slåss om att ligga nära mig. o inte kan dom snarka samtidigt utan timmerstockar i olika ljudnivåer hela natten.   nån som är intresserad?

essut50
0

#4 Nä tack, här får man inte sova på nätterna för båda katterna ska väcka en för att få mat i olika omgångar. Skönt att det är bara 2 veckor kvar sen kan båda få samma mat igen…

" En smula nyfikenhet håller oss unga"

"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

Jenna-Gun
0

Ok sånt är jobbigt

Det är besvärligt med

flera olika mat.

martdat
0

Kerstin är extremt glad i hamstern och ville nog se allt ur hamsterperspektiv, hon knölade sig in i burluckan och la sig i buren när hamstern var ute,,,,,,,såg lite halvtrångt ut,,tvåvåningsbur,, så det var väääldigt trångt,,,, hon kom fram till att det var bättre att vara katt som tur var o kom ut självmant,,

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Imasy
0

Vilken buse! :)

själv har jag gullat med mina söta hamsterbebisar heeeela kvällen ;)

martdat
0

#8 Ja hon har ett jediget djurintresse min tös, häromdan kom hon i full fart och hoppade rakt i akvariet,,, hon hade glömt att täckglaset var sönder,,,, fasst där i stannade hon inte många sekunder,,

Ciiviic
0

ohohoh ?

Imasy
0

# 10 Va? :P

Ciiviic
0

oooh nån vaken ;)

Imasy
0

inte länge till ;)

Ciiviic
0

Hepp ;P
de va ju lite mindre tråkigt kanske ; )

Imasy
0

sitter och funderar på om jag ska värma på lite käk? vad säger du, ska du ha dig en tallrik ggräddstuvad pytt i panna? ;)

Ciiviic
0

JA TACK :D …. de låter toppen :D

Imasy
0

mmm, men jag har inte orkat masa mig iväg till micron än… ;D

Ciiviic
0

haha de är illa ;) Men bättre för mig ;)

Imasy
0

nu, ska jag lyfta min feta röv och gå de hela 5 metrarna ut till köket ;)

Ciiviic
0

meeh … jag vill också ha.. gott ju ;) .. får jag komma och äta med dig ?

Imasy
0

nu kan du få komma ;) smyg in bara, alexander vaknade och ligger nu bredvid mig :)

Ciiviic
0

hehe aaah. hade inte vart för långt hade ja redan suttit breve dig :P Haha.. Naah lilleman då :) Ge han en klapp på huvudet från mig :)
Hur gåre med alla djuren då ?

Imasy
0

min ettriga vakthund är med micke, och det känns jättekonstig att inte ha henne här i sängen, där hon brukar fläska ut sig och pilla mig i näsan med baktassarna ;)

katterna är dryga och härjar och river hela lägenheten, och hamstrarna, ja, dom är väl hamstrar, typ ;) vill du ha några? :)

Ciiviic
0

har du hund också :O
hehe ja men klart katterna är så ;P
Du är ju tråkig och ligger i sängen ;)
hehe
nej tack jag klarar mig ;)
Har du många ?

Imasy
0

jaaa, jag har 11 st skitsöta hamsterbebisar som letar nya hem ;)

mmm, har vovve också :)

men katterna brukar alltid ligga utspridda i sängen när man går och sover, tillsammans med hunden, så du kanske förstår varför jag och micke är särbos, det är redan fullt i min säng ;) och fördelen med djuren är att de snarkar inte och de slåss inte när de sover :D

Ciiviic
0

oooh herre gud :P Att du orkar :P haha ..

hahahahahah
jajo.. vad är särbo ? *ser lite dum ut*

Imasy
0

när man är sambo bor man ihop. när man är särbo bor man inte ihop. förstog du nu ;P

Nu ska jag röka :)

Ciiviic
0

hehe aaah ;) då hänger jag med :)
hehe..

Joo.. jag ska väl börja avvrunda..
Ska omplacera en katt imorgon.. MORR MORR

Imasy
0

ja, jag ska också ta och hoppa ner i nattsärken och försöka sova med en knölande miniatyr-herre bredvid mig ;)

hoppas det går bra imorgon med missen.

God natt :)

Ciiviic
0

hehe sov gott :)

maggan47
0

har två katter vääääldigt billiga just nu, någon som är med, först ut är Beata som varit ute och käkat gräs, men hållt sig hela kvällen, och jag la på rena mattan, då jag ansåg spy av gräs attack faran över, nope, det var den hon vänta på, la av en riktig gröning, kul, bara att hiva mattan igen, sätter mig vid datorn en stund, och Timjan som också varit ute, ska klura ner sig i knäet, i vanlig ordning, men börjar hulka, så jag föser snabbt ner henne, men hon lika snabbt uppe, och spyr rakt ner i skrivaren, mycket…. kom just på att skrivaren också är väldigt billig, ja gratis, ihop med katterna skulle jag vilja säga, kan man lägga ut dom på Blocket, tro, bättre begagnad skrivare ihop med 2 katter , 1 kr:- endast tillsammans Maggan47Skrikandes

Imasy
0

Men Beata då! Fy på dig ;)

Hon har sina jämnlikar här kan jag säga, så fort en ny matta åkt på, eller mitt nyskurade golv knappt torkat, förräns det ligger en kräka på golvet/mattan :S

essut50
0

Nämen Beata och Timjan var håller ni på med? Förvånad Stackars dig Maggan som har såna odjur..

Sidentass
0

Vi har slut på burkmat..o det säger katterna minsann till om! Här har vi nio individer som äter för fulla muggar..o tur är väl det att aptiten finns:-) Fick ta ut Berlioz en stund så att jag kunde serverade dom andra torrisar..Berlioz får ju inte längre äta sådant..sen har hela gänget skickat iväg mej till affären för att proviantera!

Dakrish
0

Någon som provat äta skinkmacka med katt i knät? Skrattande

Motor lyckades sno en skinkskiva som for över halva golvet (för så går det om man slår med tassen på mattes macka), och sprang och åt upp den. Sen ville han ha mer och såg sur ut när det var slut. Jag tror han misstänker att jag gömt skinka i fingrarna eller något…

Nu vet jag varför han tydde sig mer till min sambo än mig. Räcka ut tungan Sambon gav honom lite skinka när han var sådär skygg och småskraj i förrgår… Inte undra på! *skrattar*

Dakrish
0

Dessutom så tror han att man kan anfalla muspekaren på skärmen… *skratt*

Imasy
0

Hans Kattlighet är inte dum han inte ;)

Dakrish
0

Nä, det är han inte. Sova fick vi inatt… men inte länge. 7 skulle vi upp, dumma människor som legat i koma sen kl 23….

Dakrish
0

Hur ska jag lyckas skriva mitt Naturkunskaps uppdrag med katt i knät? Katt som gillar att sitta mitt i vägen för synen och klättra upp på tangentbordet, dessutom…

Sambon var tröttis, så han gick och la sig igen… Bara jag och Hans Kattlighet uppe nu…

Faxlin
0

*Asg* Tack alla för en undebar läsning. Skrattade gått åt skinkor, nerkrkta mattor och skrivare och missar som jagar muspekaren på skärmen :-)

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Dakrish
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu vet vi ju att där inte är något fel på hans syn i alla fall… ;)

Han har snott min vänsterarm och sussar på den i mitt knä… första gången han vågat stanna i min famn mer än två minuter! *weee*

Imasy
0

Är det inte dags att ta ner lapparna nu då på din svarta katt? ;D

kattassen
0

På tal om kräks överallt… och billiga katter…

Igår hade en av trion (vet faktiskt fortfarande inte riktigt vem) lagt en kräka rakt ner över tangenterna på mitt dyra keyboardSkrikandes

Nu låter det skumt om tre tangenter och ljudet försvinner ibland helt på tre toner….*arrrrggg..

Fattar inte hur fasiken det måste göras och lyckas hamna på så fel ställen jämt. Att de prickar in mattor och liknande är väl för att det är mysigare och stå på en matta och kräkas än på kalla golvet eller något. Men i skrivare, pianon etc. det blir bara för mycke!

Som sagt annons på Blocket:

Säljes: nedkräkt keyboard inkl. katt. Billigt!

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

Imasy
0

ÅÅÅÅÅH vad arg man hade blivit :/ de har ett helt hem att spy ner, men ändå så väljer de dyraste/mest kära ägodelarna att spy ner.

Dakrish
0

#42 Jag tror det… :D

Vi behöver inte adoptera denna missen. Han har definitivt adopterat oss.

Här är en lite större bild

Sidentass
0

#35 inte jag för jag är i de närmaste vegetarian..men sambon har gjort det några gånger…det är inte alla gånger han fått ha sitt pålägg kvar..vilket brukar sluta med att matten får ett riktigt gott skratt:-) Jag hör till den skaran som inte kan blir arg på missarna..Generad

Imasy
0

ja du ser, hans kattlighet har gjort sig hemmastadd hos sina tjänare, och nu kan ni ju inte slänga ut honom ;)

helenaroth
0

Klockan 4 imorse var både katt och hund billiga här hos mig! Katten Sonja var på lekhumör och jobbade hårt för att få med sig hundkompisen Harry…..det lyckades!

Vilket race det blev, Sonja Katt är ju tämligen smidig, men Harry Hund hörs destomer!!

Allt avslutades med att båda somnade i min säng vid 6-tiden och det gjorde jag också.

Nu är de INTE billiga, de är det bästa jag har!!!

Imasy
0

Vad ska ni hitta på ikväll då?

Själv har jag ätit kyckling tortillas, och denna gång sk*t jag i att bjuda in Ciiviic ;D

Dakrish
0

Jag väntar på att Hans Kattlighet, som fått mig att krypa efter hans leksaksmus ungefär 32 gånger idag, ska ta sitt kvällsbajs så jag får gå och lägga mig efter det. Med min tur kommer jag nog att ge upp om en stund och precis hinna somna - som igår…

3 st lek-race har vi haft här idag. :) Så trivs det gör han. Och två gånger har han varit självmant i mitt knä! Oooh, vad glad jag blir. Tydligen måste han få skinka av en för att bli kelen… ;)

Inge-elsie
0

Jag skall nog snart gå och lägga mig, om inte min säng är upptagen igen. Måste skaffa en större säng. Måste skura badrummet innan jag kan lägga mig. Idag var det mamma som mådde illa och kräktes på golvet. Är det inte katter så är det tanter. Så jag ger upp för idag.

Dakrish
0

En av världens bästa uppfinningar är desinfektionsmedel på Apoteket. Handdesinfektion kostar 60kr för en pumpflaska som räcker i evigheter. En liter ytdesinfektion kostar 38kr och räcker länge.

Plöstligt blev min städning lättare… Flört

Hawknestgrove
0

Om ni vill passa på, så är det reapris varje natt på Herr Arne utan penningar. Passa på vid 03.15 ungefär. Då är han till salu för 1 krona tassen. Men erbjudandet gäller bara i 5 minuter, till jag somnat om igen.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Puma77
0

Uäk här är det grovrengöring. Badrummet klart och aven avlopp, koppen under handfatet fick sig en tur. Nu håler jag på i vardagsrummet samtidigt som jag sitter vid datorn, tittar på tv.n och tvättar:))

//Pia

Hawknestgrove
0

HAha, Puma har du tittat på Rent HUs på fyran?

Puma77
0

Nä, var det idag? suck, jag vill ju ha rent o fint omkring mig men va f*n jag fastnar ju alltid här. Se nu sitter jag här igen, fast jag har ju dikat all disk i alla fall och torkat av spisen m.m :))

//Pia

martdat
0

#56 Rent hus är på onsdagar, om det inte är repriser oxå det har jag inte koll på,

kollade på det innan men när jag fick höra att de inte får städa alls på två veckor innan inspelning så var det inte kul längre,

Puma77
0

Ja här har det varit 4 spyor idag , tog de två senaste nu och gissa om jag hittade något i den sista. En j***la mask igen. Suck Tudor verkar inte bli kvitt men nu fick han i sig en dos med banminth i alla fall och banne mig om ett par eckor ska han då ha en till sen måste han bli ok. Thindra har inte visat något fast hon fått maskmedel ändå. Har tyckt att Tudors spyor visat lite för rött för att vara vanliga. inte mycket men lite. Nu ska skiten bort i alla fall. Urk va äckliga de e.

//Pia

Hawknestgrove
0

#57, jaha… Men även om man inte städar på två veckor, så kan man omöjligt rota till det så på den tiden…..Ja det går säkert i repris, plus att man kan ju se det på datorn också.

Usch, Puma, läbbigt… Och naturligtvis, så ska de spy på en matta om det finns nån, eller hur?

Puma77
0

Ja 1 av 4 var på matta tack o lov. den såg jag när han gjorde så den togs om hand om på en gång.

//Pia

martdat
0

#59 Sant, skitit har de men jag gillar inte att tv vill lura folk,,, men visst , jag slöglor ändå för de är rätt kul tjejerna hon som tar bakteriefroven gillar jag skarpt, hon är rolig,men jag sitter inte bänkad prick kl 8 längre.

Hawknestgrove
0

Hm…. jag har inte hört det, stod det i nån tidning?

martdat
0

aftonbladet har jag för mig.

Hawknestgrove
0

Ok…..

karins
0

Ludde la en näbbmus på trappen till oss i dag. Vilken present!

Imasy
0

Nu lämnar jag er och önskar er en god natt  :)

leevan
0

Jag har torkat golven här hemma ca 1387 gånger den här veckan!!!! Vår hon katt Minette har varit jättedålig…..

Hon har kräkts 10-15 gånger varje dag, och hon var väldigt loj!

Men vi har varit hos veterinären 4 gånger förra veckan men dom hittar inget fel……Som tur är har hon bara kräkts 2 gånger nu sedan i fredags så vi hoppas att det har vänt!!

Lilla gumman:(  Hon är inte sitt vanlig jag än men det tar väl lite tid att komma igen kan jag tänka.. Men jag undrar vad det är som felas???

Dakrish
0

Argh! Om 10 minuter ska jag stoppa Motor i kattburen och ta på mig ytterkläderna för att fara till Farbror Vetrinär.

Och givetvis blir jag spändare och spändare och tittar på klockan hela tiden. Huga, hatar att passa tider. Vi kommer vara där en 20 minuter för tidigt, utifall att jag måste bada katt först. Liten flaska med vatten och grumme såpa har jag med mig, likaså en extra handduk för buren.

Han har bara fått pyttelite mat idag tillsammans med lite kokad morot, så jag hoppas lilla magen mår bra… 

Buren förresten, får knappt plats i IKEA-påsen. Precis så att det går. Är det så för er andra också?

Hawknestgrove
0

HAHA Dakrish, du har nog fått låna en JÄTTEBUR!

Hawknestgrove
0

Hm…. Herr Arne utan Penningar var alltså ingen kioskvältare i natt kl 3.15-3.20…..Dessa fantasatiska minuter är han alltså till salu för 1 kr tassen…….Men efter det, så finns inga pengar i världen som duger för mitt lille ArneBarn…..

Dakrish
0

#69 Det verkar som det. Men hon frågade ju hur stor kissen är, så sa jag 1.5kg och så gick hon och hämtade buren…

Bussresan gick fint. Han jamade en del på bussen dit, tyckte inte alls om skumpiga stadsbussar. Tog en annan slags buss hem och då somnade han. Sen var han INTE glad när jag bar hem buren, för då skumpade det igen.

Motor är definitivt kille. Han fick sin första vaccination samtidigt som vi var där. Tanden kollades och där var inget fel på den, hon noterade att han fortfarande har mjölktänder som börjat lossna, så han är ungefär 5 månader gammal.

Inget chip satt i nacken och hon kollade även hela överkroppen. Nuffin'k.

Nu går lapparna upp ikväll, men behöver jag verkligen gå och kolla om de sitter kvar varje dag? Och skriva nya om de är borta? 

Han har tid för kastrering, chip- och öronmärkning samt vacinering om fem veckor, i fall där inte dyker upp någon ägare. Gör det det får de antingen ta över tiden eller så avbokar jag den.

Avmaskning ska jag göra med Banmith eller Axilur sa vetten, skulle någon kunna PM:a mig en beskrivning på hur man gör och vad skillnaden är mellan medlen? Och hur gör man det där med "avmaskad tre gånger" - vad betyder det egentligen?

Jag vet inte hälften så mycket om katter som jag skulle vilja…

Puma77
0

Axilur är en tredagarskur. Allt står på paketet så det är inget svårt. Banminth är som en pasta som ligger i en spruta kan man säga som man stoppar in i munnen. Den ska ges efter 14 dagar igen. Hur mycket banminth katten ska få beror på hur mycket han väger men det står också på paketet  och även sprutan har markeringar. En 2g spruta räcker till en 4 kg katt om jag minns rätt.

//Pia

Dakrish
0

Whops. Liten här väger ju inte ens 2kg… Någonstans mellan 1.5 och 1.7 vägde han i fredags, men han vill ju inte sitta still i väg-bunken…

Jag tror det får bli Axilur i tablett-form, läst på lite grann och så fort lillens mage stabiliserats lite så… Fast blir det inte riktigt knepigt med att dela tabletterna så mycket? Kanske flytande är bättre…

Puma77
0

Tabletter stoppar jag i en bit med leverpastej så äter min plutt det utan problem. Banminth kan man också blanda o maten men måste då blanda i så mycket så tt han äter upp allt.

//Pia

Dakrish
0

Här slukas all mat. :)

Tror inte jag kommer ha problem med att få i honom medicinen, snarare med doseringen. Får läsa noooga på paketen… :)

kattassen
0

Axilur ges 1 tablett för en 5-kilos katt (1 tablett x 3 dagar)

För en så liten katt som knappt 2 kg blir det ju bara en kvarts tablett gånger 3 dagar.

Om du delar först rakt över i skåran och sedan en gång till med en vass kniv på en skärbräda borde du få fyra hyfsade bitar av en tablett.

Jag öppnar helt sonika gapet på mina katter och stoppar in tabletten längst in på tungan. Tryck ihop gapet och massera lite lätt på halsen så sväljreflexen kommer igång.

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

Dakrish
0

Då får jag köpa ett paket med Axilur nästa gång jag är vid Kvantum. :) Så får vi riktig ordning på Motors mage…

Han har gått och blivit min bäbis. Kyss Tur det, nu har jag anledning att helt hoppa över det där med barn. Skrattande

essut50
0

#68 Har du en sån där blå plast? Det verkar konstigt att buren inte  fick plats.?

Jag tycker inte du behöver kolla om lapparna sitter kvar, du kan ju inte hjälpa om lapparna är borta.

Hawknestgrove
0

Eller Drontal. Enkelt att ge och bara en dos.

Denna kommentar har tagits bort.
Dakrish
0

#78 Yupp, precis en sådan. Jag fick klämma ner lite, men det var verkligen på centimetern att buren gick ner. Konstigt att de gav mig ett sånt åbäke för en så liten katt…

Imasy
0

Får det lov att vara en? ;)

essut50
0

Åh vilka söta bebisar.Kyss

Imasy
0

mmm, jag vet ;) det är svårt att låta dem vara ;)

Ankah
0

Åh vilken middag de har där, jag blir hungrig…vill också ha potatismos… 

Fundersam

Gunilla; Drontal och Axilur har väl olika spektrum, har de inte? Jag tycker mig minnas att Axilur var ensamt om att döda allt i sin väg, lämnande bara bandmaskar (utom Taenia) - har Drontal samma breda verkan? Eller är det Droncit kanske, som bara tar bandmaskar? *vilse i läkemedelsdjungeln*

Imasy
0

Då kan jag trösta dig med att det inte är potatismos, utan omelett de små äter ;)

Hawknestgrove
0

Ankah, jag tor det är så, att Droncit  är den som är lite svagare av dem båda, dvs tar inte fullt allt. Drontal tex, den är väl godkänd som avmaskningsmedel, när du ska föra in katt från andra  Euländer? Nån som vet?

Dakrish
0

Här ser ni vilken som tar vad: http://www.intervet.se/binaries/66_101476.pdf

Ankah
0

Imasy; jaha…jag vill ha potatismos ändå…!!! Mmmmm….potatismos…  

Räcka ut tungan

Gunilla; jag har ingen aning - vet att Axilur är rena smockan, bara!

Imasy
0

Hihi, en av mina bebisar heter Axel Axilur ;)

Hawknestgrove
0

Tur att inte Arne och Pipis såg bilden. Då hade de små gnagarna famkallat dregel hos de små blodtörstiga typerna!

MMMM potatismos, gott. Men inte pulver. HEMLAGAT med massor av riven vitlök i……. Så himla enkelt att göra, så jag förstår inte varför man köper pulverkrafset… Hade jag serverat pulvermos här hemma, så hade jag åkt ut med örona före.

Dakrish
0

Hemlagat, med smör och grädde…. Yummy…

Fast ingen vitlök… urk. :-p

Hawknestgrove
0

Jo, vitlök måste det vara. Annars så kan det komma vampyrer. Här finns inga vampyrer. Vi äter plenty vitlök. Så det är bevisat, hahaha!

Dakrish
0

Jag gillar vampyrer, så vi äter ingen lök. :-D

Lite vitpeppar kan vara gott i potatismos. Men det ska vara riktig grädde och riktigt smör. Annars är det inte gott.

Heja svensk husmanskost. Det har blivit en häxjakt på fett och socker och GI, tycker jag. Allt som behövs är ju att äta vanligt och röra på sig lite då och då. Smör och grädde måste ju vara bra mycket nyttigare än margarin som blekts och behandlats.

Normalvikt vill jag slå ett slag för! Inte spinkis. Är det bara jag som tycker att tonårstjejer väger alldeles för lite idag? De verkar väga 5-10kg mindre än vad jag och mina vänner gjorde för bara fem år sedan… och vi var normalviktiga, hela bunten.

Imasy
0

Fy vad du förstör äkta hederligt mos Gunilla! :) men så var det ju du som äter snusk-kaviaren också, så vad kan man förvänta sig av dig? ;D

här har ni en som äter fikabröd och en massa annan sk*t dagarna i ända, så en nyttighets minister skulle få slag om de fick se min matsedel ;) Men jag har nog en snäll kropp också. Jag är fortfarande benget Skrikandes

Dakrish
0

Jag erkänner mih synd: chips.

choklad och godis? sällan… men chips… mums!

… och mockarutor/snoddas/chokladkaka/mumsmums (kärt barn har många namn).

Dakrish
0
Imasy
0

Men Elaka Gubbar är bara så himmelskt farligt gott! :)

Själv har jag ett I-landsproblem. Min son har däckat på soffan, och vägrar vakna. Vet inte hur jag ska göra. för antingen så vaknar hab vid typ 23 ikväll, eller halv 5 imorgon :S

Dakrish
0

Hur gammal är sonen?

Kallt vatten funkar vid alla åldrar!

Ankah
0

PERSILJA ska det vara i potatismos…och vitlök funkar, det också….mmmmmm…..

Imasy
0

Han är bara 3 år än så länge, så jag får nog vara snälla mamman ett tag till :) men det kan vara bra att veta tills han blir odräglig skränande tonåring ;D

Imasy
0

Nu är Kjell Kriminell i farten igen… SkrikandesFlört

Hawknestgrove
0

KAlles randiga med BANAN det är gott, jag lovar………

martdat
0

storstädade i går, kommer hem och självklart har någon spytt upp kattmat på en nytvättad matta.,,,,

hatar kattalergi föresten, varför finns det överhuvudtaget, skit,

Hawknestgrove
0

Ja, av ca 90 kvm är 0,5 täckt av en dörrmatta. DÄR ska Esther spy, när hon ätit gräs…….

Jenna-Gun
0

Har tre små mattor i hela huset.

Men nog ska det spys på dem.

Tur man kan tvätta dem i maskinen.

Jenna

Hennum
0

hihihi. spyor på mattor är ju bara såååå mysigt! :P våra mattor i hallen blir spydda, bajsade o kissade på lite då och då. snart får dom nog vara som de är. så om ni kommer hit nån gång, så akta er för mattorna :D

/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan

martdat
0

dyrt med spuor, jag hade två fårskinn,,, jättefina, gissa vilka som spydde på dem,,,, och vem som la det ena i tvättmaskinen, och det blev för tungt så tvättmaskinen pajjade,, jag fick köpa ny för 3400 kr, det andra spyskinnet ligger i en garderob, det vågar jag inte tvätta,,

Jenna-Gun
0

Sånt får man avvara när man har katter.

Hade en fin ryamatta som min mamma gjort som jag fick kemtvätta. den får ligga i sin påse i förrådet. vågar inte ha den framme.

Ankah
0

Ja, men man får väl vara tacksam istället för att de kräks på något som går att skölja av och slutligen slänga istället för på det dyra och känsliga linoleumgolvet…

Flört

martdat
0

#110 HaHa , så sant,,,,måsste ju tänka på stackars hyresvärden,

Dakrish
0

Ha! Vi har parkett överallt förutom i kök och badrum. Jag hoppas Motor väljer plastgolven att kräkas på. ;) T.o.m. mattor är att föredra före kattkräk i golvspringorna.

Puma77
0

Eller det sköra och icke sköljbara badrumsgolvetFlört

//Pia

Dakrish
0

#113 Du skojar?

martdat
0

#113 tänk vad smidigt om de kunde spytt i badrummet,,, men så väluppfostrade är inte mina…

Puma77
0

Har endast hänt några gånger. Men Thindra spydde en gång på täcket i sängen. Tack o lov var det lätt att torka bort den gången. Men annar gillas vardagsrumsmattan som är störst, efter det kommer plastmattan i köket;)

//Pia

Hennum
0

vårt köksgolv hade inte varit bra. träplankor med breda springor mellan. mycket mysigt kräk som kan fastna där emellan och ligga där och gojsa sig. tillräckligt äckligt med alla matrester :P

#108: åh, så tråkigt på tvättmaskinen och de fina skinnen :( jag har ett jättefint fårskinn från mammas kusin utanför sollefteå. det ska jag nog akta för katterna. riktigt fina sånna är inte så billiga heller.

/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan

Hawknestgrove
0

Ja Arne är så fin, så han går in på dass och spyr. Men Esther tycker väl att den gröna dörrmattan är perfekt kamouflage för hennes grässpyor…..För övrigt, så har vi bara plastgolv här, så det är lätt att torka upp

Jenna-Gun
0

Har oxå bara plastgolv här.

Med någon lite matta att spy på "fniss"

Hawknestgrove
0

Ja, va i h***e ,den där mattan kostar 20 spänn. efter 2 tvättar åker den ut i JAnnes bil och jag köper en ny. Rusta förstås…..

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.