Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettkattprat
Läst 1045 ggr
[sofia-85]
0

Hjälp nu!! Kattkoloni

Vi har räknat katterna i kolonin nu. Tre trefärgad som måste vara honor. Två dräkiga varav en gått längre. Den tredje har fått en kattunge under en bod för ett tag sen. Entant försökte rädda mamman och bebisen men veterinären avlivade kattungen då den hade massa skador. Vet inte mer om denna men ska ta reda på mer. Den mamman är inte dräkig. Den bor inne i ett skjul. Sist nämnda mamman är kastrerad och vaccinerad.

• Sibell- Mamma  troligen långt gången
  • Siri - andra honan med lite mage men hon har nog inte gått längre än 4 veckor
  • Hassel- Kastrerad och vaccinerad. Helt frisk men vet intyg. Tam men lite försiktig. Älskar andra katter.

Sedan är det fyra stycken hanar. Jätte fina.

• 2 röda cirka runt året. Vi kallar dem Bill och Bull.
  • Seddan har vi grållen. En vit med en liten svart fläck runt ett halv år. Kastrerad och vaccinerad. 
  • Siggis en grå med vita fläckar. Runt ett halv år den med

Alla är halv tama. Men jätte rädda. Man kan klappa dom utan problem. Några av dom fräser efter ett tag. Dessa katter komma bli avskjutna om vi inte får in dom. Inget hot ifrån mig utan kommunen. Ja skulle ha tagit in alla om ja haft plats. Finns det någon som kan vara stödhem???? Snälla…. Vi har några som ev kan vara stödhem här. Förhoppningsvis kan det lösa sig utan längre transport. Men bra om någon här kan tänka sig att hjälpa till. Dom två katterna som är kastrerade är inne men kan tänka sig annat stödhem så tra vi in dom som är ute. Pm:a mig om ni kan hjälpa till… Tror tyvärr inte vi har så läng tid å oss…

elza
0

önskar jag kunde , men orkar inte då  jag går in i mitt cellgift pass..

brutt
0

puttar!

Dakrish
0

putt

[sofia-85]
0

ingen som kan tänka sig?

12234
0

putt

Ankie
0

puttar

Hawknestgrove
0

Puttar upp detta aktuella ärende!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

brutt
0

putt!

Lena
0

Var finns katterna? Har säkert missat informationen från någon annan tråd - men det kan vara bra att skriva ut det även här för att lättare hitta medhjälpare.

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

[sofia-85]
0

Katterna finns i Sotenäs kommun. Nära Bovallstrand. Lite svårt att förklara då inte många bor här :) Men ja kan köra katter till Uddevalla.. O någon från Gbg kan täbka sig att hjälpa till

Lena
0

Hoppas det finns några Göteborgare/Uddevallabor som har husrum över! Problemet med många av oss är annars att vi redan har huset fullt så att säga.

//Lena

"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

[sofia-85]
0

Jo ja vet… men ja tänkte tat man ju måste testa innan katterna skjuts

Ankie
0

Puttar i detta angelägna ärende, precis som #12 skriver innan katterna skjuts. Ligger detta ute på SKS oxå?

Hawknestgrove
0

Puttar jag med!

[sofia-85]
0

#13 Nej har inte lagt det där ännu. Ja fick beställa nytt lösen där för det blev något fel så nu kommer ja int ein. kan nån vara så snäll och lägga det där :) Om någon kan hjälpa så kan de pm.a mig.

Hassel ska ng komma till mig och en annan hona ska ni till tjejen som fångar. Så bara en hona kvar sen i alla fall. Kan någon tänka sig en söt kille ? :=) Dom e så fina ingen skabb eller något på de som kmmit in hittills. Vi ska betala veterinär vården så det behöver ni inte tänka på… Pm:a om ni har frågor

Hawknestgrove
0

Puttar upp!

Lena
0

#12 Absolut alla försök måste givetvis testas i ett läge som detta.

Jag kan lägga in text på SKS om du vill. PM texten som du vill ha med om du inte redan fått hjälp med det.

//Lena

[sofia-85]
0

Har pmat dig Lena

[sofia-85]
0

Nu har Bull hamnat i stödhem :) Jippie en katt ifrån skjutningGlad

Hawknestgrove
0

Grattis Sofia till ditt enorma jobb!

[sofia-85]
0

Bill har också fått hem han ska flytta med sin bror. Och det känns så bra då de tycker så mycket om varandra

Hawknestgrove
0

Åh, så bra! Alla som blir räddade är ju fantsatiskt!

[sofia-85]
0

Dom har fått permanenta hem med :)

Ankie
0

Hur många är det kvar då?

[sofia-85]
0

Nu ligger det till så här… På måndag kommer skytten och ska skjuta de som är kvar :(

• Sibell är inne och det var inga bebisar som tur var :) Massa mask. Trodde inte de kunde bli tjocka av det… 
  • Siri är kastrerad och är nu hos mig i några dagar sedan ska hon till nytt permanent hem
  • Hassel är i stödhem
  • Bill och Bull ska till permanent hem imorn var det visst
  • Grållen är inne i hem
  • Siggis är kvar… Och det har dykt upp en till som vi tror är en hona. Får veta mer idag.

Vi kan kastrera dom var vaccinera dom innan de ska till stödhem. Så finns det någon som kan tänka sig. Snälla pm:a mig. Det är ju bara två kvar nu…

[Daisy-Moa-Elsa]
0

Men kan skytten inte ge dispans nu när du fått in merparten…och bara ett par kvar ifall det inte löser sig innan måndag, lite hjärta har väl skytten? Du kommer ju inte med löst snack utan har löst för flera av dem

[sofia-85]
0

Ursäkta ordet nu men badjäveln som bor i huset kommer inte acceptera längre. Kommunen har problem med henne därför tror ja inte skytten kan vänta… Men ja ska fråga. Tack för tipset

Ledin
0

flera har fått hem kanon bra jobbat, så vilka återstår? Siggis o en nykomling?

[sofia-85]
0

Japp nykomlingen var en liten hona kanske runt 6 mån gammal. Väldigt kelen..

Hawknestgrove
0

Oj Puttar upp! Snälla!!!!!!!! Det är ju bara två kissar!

[sofia-85]
0

Nu ringde skytten mig att han ska komma redan imorn….!!!!!!!!!!!! Hjälp vad ska ja göra….??????????

[sofia-85]
0

Allt tack vare denna kärring som tjatar på att katterna ska bort. Hon hade varit på skytten med nu. Man ska då gå med en skjuten katt och trycka under näsan på henne!!!!!!!!!!!!

Jenna-Gun
0

Blir så ledsen

Kunde de inte ens väntat till efter helgen.

Kusten
0

Oh.. stackars missar! Bara två katter kvar.. borde vara fullt lagligt att bura in de som beordrat skjutning nu när det är så nära att lösa sig, när vilja och engagemang finns för katterna. Blir så ledsen och arg på såna där oempatiska människor.

Skjutningen måste väl kunna stoppas på något sätt?

Lycka till kämpar! Ni gör ett kanonjobb. Kram!

[sofia-85]
0

Nej ja sa allt ja kunde… sa att ja skulle hämta dom imorn men han sa bara. e dom inte borde när ja kommer så….. ja ni fattar. Usch nu e ja så ledsen dom e så fina ju!!!!

martdat
0

Hur har det gått, vad är det för kvinna som promt vill ha ihjäl dem när räddningen är nära?

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Darkmoonia
0

synd att jag bor så långt bort, :-(

martdat
0

#37 Ingenting är omöjligt, vill du ställa uppp som stödhem så vet man inte, det är inte försent så länge de lever, och transport har ibland löst sig, löste du bor i södra sverige i allafall, det kanske inte är omöjligt.

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Darkmoonia
0

Jag bor i blekinge…

[sofia-85]
0

Alla pissarna är räddade… skytten hittade dom inte imorse och när vi kom med mat så kom dom :) Jippie

Ankie
0

Ja men vart är de då? Är de med hemma hos dig? Bra att de inte blev skjutna….

Jenna-Gun
0

Härligt Sofia Kissarnas räddare.

Kram Jenna

[sofia-85]
0

De flesta fick permanenta hem och några i stödhem jag hade en här som flyttade idag

[Daisy-Moa-Elsa]
0

*#40 underbart där fick sura bad*****

Ankie
0

Ja du är otrolig, en räddare i nöden för katterna

essut50
0

Åh va skönt att alla blev räddade.

" En smula nyfikenhet håller oss unga"

"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

Anna77
0

sofia_85  du är bäst!

Pysslan
0

Fantastiskt!  Vilket otroligt jobb du har gjort!

Det är våra fel och brister som bevisar att vi är mänskliga  🌺

Hawknestgrove
0

Du är toppen, Sofia!!!!!!!

[sofia-85]
0

Tack alla :)