Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettkattprat
Läst 731 ggr
siberlina
0

avmaskningsmedel

hur ska  man  få i en katt  flytande   avmaskningsmedel, jag har  försökt   blanda  i maten   ,men hon känner   av smaken och äter inte upp  det.och det verkar svårt att  tvinga i henne det  i munnen..jag har en  spruta

martdat
0

hört att man kan kleta det på tassen så slickar katten i sig det..

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Kittekatten
0

Rent generellt blandar jag aldrig medicin i något katten äter till vardags då det är lätt för katten att känna att det är skillnad mot dagen innan och därför vägra äta. Är det flytande som i Axilur eller pasta som i Banminth? Pastor tycker jag det är enklast att trycka ut på pekfingret och 'stryka av' mot tunga och mungipa. Flytande har jag aldrig gett, men skulle i första hand blanda ut med något riktigt gott t ex mjukost. Annars sprutar man direkt i munnen men jag är alltid så rädd för att de ska få ner i lungorna om man sprutar rätt in och att spruta i mungipan som man gör med vätskeersättning lär väl inte funka.

siberlina
0

mardat ,jag sprutade  lite på benet   och hon  slickade bort   det  motviligt,tack för  tipset

[Daisy-Moa-Elsa]
0

De gånger jag gett flytande medicin på katthemmet har jag alltid gett det i en spruta i mungipan och "peppar peppar" så har det hittills alltid funkat. Ska man ge mycket får man spruta in lite i omgångar. Även om de biter ihop munner går det genom att ha lite tryck på sprutan mot tänderna i mungipan att få dem öppna upp, gäller vara snabb och trycka in medicinen när munnen öppnas. Lycka till

Hawknestgrove
0

Ser att du fått bra och handfasta råd här. Lycka till!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....