avmaskningsmedel
hur ska man få i en katt flytande avmaskningsmedel, jag har försökt blanda i maten ,men hon känner av smaken och äter inte upp det.och det verkar svårt att tvinga i henne det i munnen..jag har en spruta

hört att man kan kleta det på tassen så slickar katten i sig det..
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Rent generellt blandar jag aldrig medicin i något katten äter till vardags då det är lätt för katten att känna att det är skillnad mot dagen innan och därför vägra äta. Är det flytande som i Axilur eller pasta som i Banminth? Pastor tycker jag det är enklast att trycka ut på pekfingret och 'stryka av' mot tunga och mungipa. Flytande har jag aldrig gett, men skulle i första hand blanda ut med något riktigt gott t ex mjukost. Annars sprutar man direkt i munnen men jag är alltid så rädd för att de ska få ner i lungorna om man sprutar rätt in och att spruta i mungipan som man gör med vätskeersättning lär väl inte funka.

mardat ,jag sprutade lite på benet och hon slickade bort det motviligt,tack för tipset
De gånger jag gett flytande medicin på katthemmet har jag alltid gett det i en spruta i mungipan och "peppar peppar" så har det hittills alltid funkat. Ska man ge mycket får man spruta in lite i omgångar. Även om de biter ihop munner går det genom att ha lite tryck på sprutan mot tänderna i mungipan att få dem öppna upp, gäller vara snabb och trycka in medicinen när munnen öppnas. Lycka till
Ser att du fått bra och handfasta råd här. Lycka till!
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....