Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etiketttips-råd
Läst 2108 ggr
Hawknestgrove
0

Missa inte detta i kväll!

http://www.tv3.se/grannfejden

kommer kl 20.00 i trean. Ni som inte kan se det i tv, kan se det längre fram på datorn. Jag ska försöka se det så objektivt som möjligt. JA, självfallet  handlar det om en kisse…..

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Naquita
0

Usch ja, jag har sett reklamen, det räcker för mig..blää

karins
0

Vi som bara har 1, 2, 4 och tv 6 :-(

kattassen
0

Ja just det! Det tänkte jag på förra veckan när de påannonserade denna veckas avsnitt. Handlar visst om någon katt som kommit "ikläm" så att säga. Hörde bara en av kommentarerna i inslaget, och det var inga trevliga ord mot katten i alla fall….

Får försöka se programmet och hoppas att man kan vara lite objektiv som sagt.

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

Dakrish
0

Ni får gärna kommentera det här efteråt, då jag helt saknar TV-kanaler och är förbjuden att se liknande program online. :)

GosChippen
0

**MEN, man kan väl se programmet i datorn?
**

Dakrish
0

Jepps, det kan man. Men som sagt, jag får inte.

Hawknestgrove
0

Ja, karin, du följer bara länken, så komer du vidare.Men inte förräns programmet är slut och med lite tid efteråt trror jag. Dakrish, synd att du inte kan titta. Jag så gockså vad som påannonserades och hade lust att klösa ögonen ur en kärring där, vi menar antagligen samma. Men ska bli intressant att se hela programmet.

karins
0

Okey vad bra Gunilla då kan jag ju se det i alla fall.

Sidentass
0

Tack för tips!

Det ska vi titta på här!

martdat
0

det ska jag se.

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Hawknestgrove
0

Hah indexet på Hittis faller till 0 kl 20.00…….

anebit
0

Har oxå sett programmet påannonserat….   Det var verkligen ingen snäll granne som katten hade…  Men det kanske finns en matte/husse som inte ser efter sin katt oxå……   Så vi får se vad det handlar om i kväll……………

Det är aldrig kattens fel utan dom som äger katten…………..

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

Hawknestgrove
0

Ja exakt… ett vedträ kan inte brinna och en kärring kan inte träta…..

siberlina
0

jag ska titta

Simson
0

Jag skall inte titta! Eller för att förtydliga det hela: Jag KAN inte titta! Blir så illa berörd av sådan fejder! Fy f..

-> Kastrera och id-märk <-   \>^..^<   CatCrazyLady

Erika91
0

Men gud.

Simson
0

Ni får ge en skriven recension efter programmet…

-> Kastrera och id-märk <-   \>^..^<   CatCrazyLady

Dakrish
0

#15 Precis samma anledning till att jag inte får…

kattassen
0

Nu är det igång!

Alwyn
0

*vill åxå kunna se ju*

kattassen
0

Ja herrejösses vad säger man så här i pausen?

Får de ordning på detta tro?

martdat
0

#21 ne det tror jag inte, den där killem vill nog bråka,jag håller  med tanten på stormötet att det snarare är en igelkott som bajsat,,,

Ledin
0

ja den har jag missat nu tusan oxå va ute o fixa staket till kusarna så dom har mera å äta ute. Men det brukar väll bli repris? Tycker det e så klockrent å se det pogramet, se alla svenska idioter som dessutom inte har mycket i skallen gösses sicka enna dom lyckas hitta otroligt.

kattassen
0

Men nu har det visst löst sig… det räckte tydligen att "leka" samarbetslekar med varandra…Förvånad

Katterna var nog det minsta problemet

martdat
0

Ja jag hade fel ,det var ju bra, bara de håller sig vänner, men jag tyckte de sa att det finns 60 katter i området… undrar hur många okastrerade det finns….

Onikan
0

Hm. Undrar hur stort samhället var om där finns 60 katter och hur många av dem som har ägare? Fundersam

Fler grannar eller arbetskollegor för den delen skulle nog behöva leka dessa "lekar" och faktiskt kommunicera. Skönt för katterna att det löste sig.

Fast personligen fattar jag inte hur de vågade släppa ut sina katter efter sådana hot… Jag hade byggt rastgård på momangen, eller ännu hellre, försökt prata ut med de hotande grannarna….

Sidentass
0

Insåg faktiskt i ett ganska så tidigt skede att deras problem egentligen inte handlade om katter! Trodde aldrig någonsin att dom skulle kunna bli vänner på det viset igen..vi vuxna kan vara nog så naiva och maktbegivna många gånger..

kattassen
0

Några sk. kattvarnare gjorde visst susen också. Funderar fortfarande på vilken katt som lägger en korv-kringla direkt på platterna utanför. Det tycker jag tyder på en rejäl protest från kattens sida. Eller hämnd. Katter kan vara mycket uträknande och har den blivit elakt behandlad kan den mycket väl hämnas med en oskottade korv utanför dörren.

Det var nog en av anledningarna tror jag. Den klagande grannen hade nog inte varit rikigt snäll mot kissen misstänker jag.

Hawknestgrove
0

ja "Sk*tstöveln visade sig faktiskt vara en enda som i mitt tycker skötte sina katter exemplariskt. Han hade rygn fir, då hans katter var innekatter. att han ine valde sina ord så väl och överilade, det kan ju vara så. Men som sagt, jag reagerade också på antalet katter i samhället. Inte bra…….

anebit
0

Det behövs inte mer än 20 hushåll som har 3 katter var så blir det 60 st..

Undrar oxå hur många som går okastrerade där?     Tänk om vi kunde få upp kastreringsaffischer där,,,,

Ingen som bor i närheten?

Hawknestgrove
0

Ja, detta var i boråstrakten, eller hur? Jag tycker att bor man så, så ska man inte släppa ut sina katter. de förorskar problem hur man än vrider och vänder på det. OCh antagligen, så är det väl lite si och så med kastreringen!

Sidentass
0

Vilken bra tanke Anebit…skulle mer än gärna var där o spika upp plakat om man bara bodde mer i närheten..

Hennum
0

åh, just det ja. jag missade det! :(

det borde väl vara någon här som bor nära?

/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan

anebit
0

Ja, jag kan  aldrig tänka mig att  alla dessa katter är kastrerade.

I så fall är det ett mönstersamhälle som måste tas efter. Fast då hade dom inte behövt vara med i Grannfejden…     Fundersam

Hawknestgrove
0

Hennum du kan se det på datorn om du följer min länk nu