Hmm va tror ni ??
Jag har räknat lite här på ekonomin, och funderat på om jag kanske kan ta en jourkatt till .
Borde nog kunna ha tre missar.
Min tanke var att det kanske kan hjälpa Teddy på traven också då får han kanske mer självförtroende eftersom han inte är "sist in" liksom om ni förstår ??
Teddy verkar j uvara en riktig kelgris, och han skulle kanske må bra av att själv få ta hand om någon.
Tänkte att en kattunge eller ungkatt kunde vara något ???
Min egen katt är ju också jättesnäll men han är inte en katt som är så kelig med nadra katter, det är mest när dom ska sova som han kan tvätta och gosa och hålla på.
Jag tycker det verkar som om Teddy behöver mer gos liksom för han kelar som en galning.
Då kanske en liten kattunge kunde vara något som Teddy kan ta hand om och samtidigt få sitt eget gosbehov tillfredställt.
Jag vet inte men jag har själv upplev detta fenomen när jag hade min uppfödning igång.
Vad tror ni, alla råd är välkommna.

Tessta kan du ju alltid, kanske en lungn perser , plink plink,,,
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Hahaha ja jusst det såg ju det, nu är den ju gammal men det kanske funkar lika bra.
Ja i allafall temporärt, så den slipper avlivas
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Ja visst, men då är det det där med transport igen, det är låååååångt till mig 
Hm, såg just att det fins en liten kisseunge på närmare håll ……

Ok va då ??
Läs Dakrish tråd om Motor- Hans Kattlighet

Han var ju djuvlig och skulle säkert passa perfekt in här hos mina killar.
MEN !!! den stackars perser honan avlivas i morgon om ingen tar henne
därför känns det viktigast att göra en insatts där, även om Motor egentligen var det jag hade tänk mig ungefär .
Men nu känns det som att perserhonan måste gå före.
Absolut! Du gör en toppeninsats och lille Motor är ju inte hotad till livet!

Ok så här är läget.
Jag har pratat med Camilla och vi kom fram till att att jag ska ta hit en annan hona som behöver komma till ett hem.
Och så får perserhonan ta den kattens plats där i stället.
MEN !! allt hänge på om det går att fixa transport hit, så hon ska kolla upp och se om det kan fixa sig sedan ska hon höra av sig.
Och skulle inte detta funka så säger hon till, och då kan någon annan misse tex Motor få den platsen.
Men så länge jag inte hört från camilla så är platsen tillsvidare upptagen åt den här honan .
Hoppas ni förstod att det inte blev allt för rörigt hahaha 
Nu gav ju sambon mig hopp igen om att vi kanske kan ha kvar Motor, men annars skulle jag gärna se att han kom till dig Mizzi. Han verkar ibland sakna en annan katt att busa med, och det verkar dina katter vara bra på!

Ja allt hänger på hur det går med honan.
Funkar inte det får han gärna komma hit och bo tillsammans med Teddy och Mizzi .
Vi får se. Sambon säger att han vill kolla hur det går och sen prata om det, vad fasen det nu betyder. Efter kastreringen den 23/5 så vet jag säkert. :)
Ja Dakrish tills dess, så hinner mycket vatten rinna under bron…..
Det gör det ju. Jag är rätt säker på att Motor kommer behöva flytta, men vi får se. :( Sen är Kristianstad-Degerfors rätt långt att åka, har själv bara möjlighet att ta honom till Hässleholm, Karlskrona Torsås eller Kalmar.
Han är duktig på att resa, bara man står ut med lite pratig kisse, så det är inga problem.

Själv har jag ingen bil så jag kan inte ta mig någon stans.
Appropå kissar som "pratar" så är jag van efter att ha åkt mycket på utställning förr.
En gång hade vi en katt som sjöng heeeeeela vägen till Oslo från Degerfors när mitt X och jag åkte på utställning dit.
På hemvägen tycker man ju han borde varit både hes och trött ….. men ICKE .
Han sjöng lika vackert heeeeela vägen tillbaka också 
#16 Och jag har inget körkort, så jag kan inte ens låna bil.
Motor är rätt pratig av sig, både på bussar och hemma. Han säger klart och tydligt till när han ska bajsa, när han är hungrig och när han vill leka.
Eftersom han går lite märkligt med bakbenen (såg jag i förrgår, han svänger hela höften istället för att flytta på vänstra benet), så ser han ut som ett småbarn i blöja… Får mig att undra om det är katt eller unge jag har.

# 17 hehehe
Ser så gulligt ut när han vaggar fram, men ska ha vetten att titta på det innan han kasteras. :)
Ja jag änner igen det där med vajandet. Tudor gjorde det med inte lika mycket nu men förrut. kallade honom min lilla minigris å han låter som en, han är svart, har knorr på svansen och sen går som en;) Det ser nästan ut som om bollarna där bak var i vägen när han gick:)) men nu är de ju borta ha ha.
//Pia
Det jag inte fattar är att han liksom viker halva rumpan frammåt när han går med vänster ben. Är ju därför han ser ut att vaja.
Nu är han INTE glad på mig - var tvungen att ta tag i svansen och kolla om han bajsat. Vad gör man? Jag är sönder-riven redan (har någon annan duschat katt naken? Annars rekomenderar jag skyddskläder!) och plutten är fortfarande dålig i magen ibland. Så - kolla under svansen och torka, bada katten varje gång den varit på lådan eller bajs på möblerna?
Hmm… jag tror jag torkar rumpor jag.
Förlåt Mizzi! Helt OT!