OT- Godmorgon tisdag
Godmorgon på er alla. Här är man uppe med tuppen men jösses om 14 minuter ska jag vara på jobbet
Dags att stressa på lite tror jag nog nu. Hoppas ni alla får en trevlig tisdag.
//Pia

*sträcker på sig*
Jag har låååång morgon hemma idag, börjar klockan åtta, men bara runt hörnet, så jag kan i princip gå hemifrån då…
…och gissa vem som ligger i sängen med mig? (Nej, ingen människokarl…) VislandaBjörnen, som verkar ha beslutat att även morgnarna kan gosas bort. När han inte gosar me mig så gosar han med Kerstin. Får hoppas att hon kan få igång honom precis som hon fick igång Ulla, så att han kan slanka ner sig lite. Kerstin, personlig tränare…

Phu har haft en orolig timma här på morgonen. Ludde var inte inne som han brukar på morgonen. Har varit ute och skrikit Luuuuude så jag är hes. Tillslut kom han från skogen helt upptagen med att jaga Näbbmöss. Vi brukar annars höra honom jama när vi ropar. Gud vad orolig jag var..nu kan jag andas ut…Nu ligger han här inne och tvättar sig,

jag har haft en lugn morgon.. zorro har legat o gosat med mig i sängen o för en gångs skull har han inte väckt mig med sitt jamande.. men jag vaknade ändå kl 7.. e ledig idag ska bara på möte..
En lugn morgon här också. Vaknade till och följde Hans Kattlighet till toaletten, där det pissades av tusan. Gick tillbaka och la mig i sängen… och vet ni vad? Vaknade till flera gånger av att någonstans på min sida av sängen så låg det katt!
Sista gångerna så låg han mot min mage (jag sover på sidan), med huvudet på min arm och jag hade armen om honom. Där spann han så gott och såg lite förvånad ut när jag bestämde mig för att det var dags för frukost.
Nu sitter jag med min första "plopp" i håret och undrar om grannarna bygger slott i deras lägenhet… det spikas och borras så ofta där nerifrån och har gjort det senaste året.
God för middag har varit ute med katterna en stund i koppel. Puckot måste man hålla i för hon drar. Skruttan kryper längs gräset ett tag, sedan får hon fart när det kommer en humla förbi.Fåglarna retar henne, eftersom hon har inte lärt sig att klättra i träden ännu, så tror hon att jag skall fånga fåglarna åt henne.Idag skall jag sortera tvätt och kanske tvätta handdukar som har varit på villovägar ett tag. Hittade dom i Sarahs rum, förstår inte hur dom har hamnat där. Sedan skall jag sova middag igen. Har ont i magen, har fått magkatarr eller magsår igen. Måste ringa doktorn när det blir sämre.
Godmorgon, har nyss ätit frukost med katterna. Posten har kommit och jag fick ett paket från Puma77. Åh vilka vackra Punkbollar i olika färger det var. Såna skulle man ha fler av.
Tack Pia för dom..
" En smula nyfikenhet håller oss unga"
"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

Goförmiddag!
Morgnar finns inte för oss..iallafall inte vid dator..brukar gå upp o se till att sonen kommer till skolan, sen lägger man sig ner en stund igen..idag har jag fått order av det stora kattgänget att bege mej till affärscentrat för att handla kattmat, som det är en rykande åtgång på här..svårt att slita sig från datorn bara..i vanlig ordning!
#5 Krya på dig!
Jag har hynnit vara på banken och frissan på morgonen.
Nu ska jag kolla i frysen vad det bklir till middag. Blir nog bara Billys pan pizza.
gillar dem skarpt.
Sedan blir det lugna gatan.
Jenna
mmmm… billys. :)
Jag brukar ta en servett och pressa lite på dem, så får man ut en bunt fett och kan äta med gott humör utan att få alltför många extra kalorier. 
Sitter och skriver min naturkunskaps labb…
Förresten, badat missen ordentligt idag - ett råd: styla inte håret INNAN ni tvättar katter. Jag hade dyblöt katt på axlarna och huvudet halvatiden, men det gick snabbt och bra i alla fall. :) Nu luktar han grönsåpa.
Go förmiddag! Var ute och stökade lite hos kissarna i rastgården på förmiddagen, hittade fler murklor och nyss så var kissarna ute och sprallade, men kom in som om de hade eld i svansen. Stora hagelkorn, som kikärter! Huga, då kan man inte vara ute!
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Har hört tranorna i dag, så det vinns hopp även här.