Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettkattprat
Läst 392 ggr
[sofia-85]
0

Så trött på alla annonser

Var inne på Eniro idag, vet att jainte får lägga in annonser här… men jag blir så för***nad på dessa annonser. En som säljer en dräktig hona för 500 eller utan ungar 100:-

Sedan avlivningshot… hör av er innan XXX annars kanske ja inte finns mer…

SUCK

Jenna-Gun
0

Jaaaaa suck

Imasy
0

jag såg en annons idag, på 2 marsvin,Sonen som var 5 år och ägde dessa, ville sälja dem för 80 kr och köpa en leksaks bil stog det…

Mizzi
0

Skrikandes Grrrrr …………

Jenna-Gun
0
Imasy
0

vill ni, så kan ni få se hela eländet på pm…

Pysslan
0

#5 Ligger den också på Eniro?

De verkar inte ha någon koll på de annonser som läggs upp där. Varje gång man är inne på deras sida så finns det gratisdjur och avlivningshot.
USCH!

Det är våra fel och brister som bevisar att vi är mänskliga  🌺

[sofia-85]
0

Kan man inte mala dom och säga ett och annat. Vilka idioter…

Imasy
0

Den låg på blocket, men var visst borta nu.

Solstickan
0

Jag funderar starkt på att ta hit mammakatten som skulle säljas med eller utan ungar….vore ju hemskt om hon fick stanna där och fick ungar….

Hemska männsikor det finns!!

Imasy
0

ja, Solstickan, gör det om du kan! Undrar vad som händer med den lilla familjen när hon fött….

martdat
0

Ja eniro är värre en blocket tycker jag,jag har mailat i bland och sagt vad jag tycker ,

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Solstickan
0

Hmm… hur snart efter löpning kan man se att katten är dräktig…

Fick svar från tjejen med katten och hon sa att man itne kunde se det efetr 3 veckor… är det så?

Fick även ett kort på katten…. ser jätteskygg och rädd ut (kan ju vara just på detta kortet…men ändå)

[sofia-85]
0

Alltså hon märker ju om katten slutat löpt så är de ju oftast dräktiga. man behöver inte se efter 3 veckor. men så kanske hon bara säger.

Imasy
0

Å andra sidan, är det inte dumt att sälja en dräktig katt? Att utsätta henne för stressen iom en flytt kan väl vara skadligt för ungarna, och i sin tur även henne själv?

[sofia-85]
0

Jo men personen verkar ju lite knasig så så långt tänker hon nog inte.

Zhara
0

suck… :(

Såg en annons på blocket, inlagd igår, där en person söker nytt hem till sina två katter inom en vecka. Hon hade varit i kontakt med Djurens vänner, men de har fullt. Det står i annonsen att det är akut, men inte vad som händer när veckan har gått… Jag blir så ledsen… är lockad att ta hand om dem själv, om inte annat tillfälligt om de är avlivningshotade, men min sambo skulle bli tokig… 

Ibland fantiserar jag om att byta mitt liv med tre barn och sambo, till ett singelliv där jag kunde ägna mig åt att hjälpa hemlösa djur och agera akuthem…

När vi så småningom flyttar ut på landet har min sambo åtminstone inte lika mycket emot att ha katt…

Hawknestgrove
0

Det bästa vi kan göra, är att gå in och anmäla annonserna till Eniro. Vi körde här ett tag och mailade annonsörerna på Blocket, men jag tror att vi knäcktes alla som höll på…. Påpeka att avlivningshot är vidrigt, och att det är fruktansvärt onödigt. Vad i h***e annonserar de då för?

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

emjon
0

Sofia jag håller med dig fullt ut. Jag blir både ledsen och arg på denna slit och slängmentalitet som katterna hela tiden råkar ut för.

Det som jag mest reagerar på är att så många så lättvindigt skaffar sig en katt utan att tänka på vad det innebär av ansvar. Hur många annonser ser man inte att katterna är runt året och givetvis okastrerade. Eller i 2-årsåldern och helt plötsligt finns inte tid för katten längre på grund av jobb här eller utomlands. Sedan har vi alla allergier och då vet jag att för många är det ett faktum och problemet finns där. Däremot finns det också de som tar till det när de tröttnat på kattten.

När skall vi komma till den punkt när alla som skaffar sig en katt inser att det är en fullvärdig familjemedlem? Det innebär hela kattens liv och inte dumpa den så fort det blir en förändring. Kan aldrig lära mig att förstå att katten betyder så lite för så många. Det är i allafall de signaler som sänds ut på blocket eniro och alla övriga ställer för omplaceringar.

Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren

Alexej
0

#18 Bra skriven!

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Zhara
0

Sedan har vi alla dessa som på grund av att de har fått barn inte längre har tid för sina katter (eller den annons jag såg där en kvinna skrev att barnet hade kommit och tagit kattens plats…). Jag har barn. 3 stycken. De kräver mycket, och ja, ibland är min tid mycket knapp. När tvillingarna var små, och under den första tiden med David så hade jag inte mycket tid över till katterna. Men de hade varandra. De klarade sig bra! Saken är ju den att barnen blir äldre. Och det dröjer inte så lång tid innan man har den där tiden till dina katter igen. Jag och Hermes har framförallt den där mysstunden på kvällen. På dagarna är barnen med och leker med honom. En enkel fjädervippa kan katten och barnen leka med i evigheter. När vi ska sova middag har Hermes börjat vänja sig vid att rulla ihop sig och sova intill min mage. Riktigt mysigt kan vi ha det när både ettåringen och katten tränger sig ner i mitt knä. Det är inga problem att kombinera katt och barn om man bara ger det lite tid!

Endast en katt har jag omplacerat på grund av barnen - men det var för att den absolut inte trivdes med allt liv och stoj och därmed levde sitt liv under soffan… Hon fick komma till en av mina vänner och är så mycket lyckligare nu!

Tänk om alla som skaffade katt insåg att man har ansvar för en katt lika länge som man har ansvar för sitt barn (nu räknar jag på när barnet fyller 18 år och enligt lagen räknas som vuxen), med allt vad det innebär. Att se till att de får mat, husrum, omvårdnad och mycket kärlek!

emjon
0

#20 Precis det du skriver är min åsikt också de ska inte behöva vara antingen eller. När föräldrarna tar sitt ansvar så är djur och barn underbara tillsammans.

Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren