Insamling Vislandakatterna
Tänkte starta en insamling till Vislandakatterna, som extremt många här inne är insatta i. Insamlingen kommer att gå ut på att så många av dem blir kastrerade, får skabbmedel, vaccineras och eventuellt id-märkta . Men i första hand prioriterar vi kastrering och skabben.
Första insamlingen går till Teddy, som redan är kastrerad, vaccinerad, id- märkt samt fått medel mot skabb. Jenya har lagt ut allt på honom, så tänkte att denna insamling kan bidra med lite hjälp till henne.
Samt att KKS genom denna insamling för lite hjälp.
Men tänker i första hand på katterna självklart…
Man kan läsa om Vislanda katterna under bl a dessa trådar:
http://hittekatter.ifokus.se/Forum/Read.aspx?ThreadId=dea6cf85-3945-42e7-9e62-50609ab54bff
http://hittekatter.ifokus.se/Forum/Read.aspx?ThreadId=5deb3f8e-d861-4fba-a093-2408bb9c2c36
http://hittekatter.ifokus.se/Forum/Read.aspx?ThreadId=636952ca-daf5-4e35-b16b-f8e5a63e2670
Pengarna skickas till mitt sparkonto..
Ni får kontonumret dit via PM, så jag har lite bättre koll.
Allt kommer självklart att redovisas och visas upp.
Jag kommer att meddela Lena här inne mina personliga uppgifter, så att ni vet, att allt går rätt till.
Tackar på förhand
Ciiviic
Ja e me !

Du e med ?
Jag också.
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Ja absolut!

Aah jag som är lite trött och trögtänkt. ;P Skica ett pm så får du kontonr och så där
Så, första lilla snöbollen kastad i lavinen!!!

Ursäkta men jag är kanske lite trögfattad men ska pengarna in på kks sen elr hur menar ni? blir ju rörigt om kks ska betala ut till endel stödhem och andra stödhem få pengarna härifrån.?
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.
Ja, det är väl det enklaste. Jenya har ju legat ute med pengar. Får hon pengar från KKS, så går ju pengarna till KKs direkt. Inte så himla lätt, att ligga ute med pengar längre tid ibland. Så hur som helst, så är det ju KKS som ska få pengarna, direkt eller indirekt, eller hur?

Jupp KKS blire :) .. Blir som en gåva :) ..
Nu hänger inte jag med? Är det inte lätt att bara trycka på min bild och skriva det i "kontakt"?

Joo .. Fixat de nu … Missuppfattning från sidan här. dvs min
Ok, kör på!!!!
Jag förstår inte alls varför det skall ordnas en alternativ insamling till den KKS har. Håller helt med Martdat #7. Det är mycket bättre att alla som vill, och det hoppas jag blir många, sätter in pengar på KKS insamling för Vislandakatterna som nu har öppnats.
Hm, känner mig nog lite skyldig här. Delvis min ide. Visste inte om, att någon insamling var på gång, men tänkte närmast på det, som Jenya har lagt ut för och att vi kan snabbt få in lite till det. Självklart, så går det som kommer över att gå till KKS för de andra Vislandakatterna.
Vill gärna ha en länk till Den andra insamlingen, så kan jag även lägga en liten slant där….
#13 Vad gör det för skillnad om man ger pengarna till Jenya direkt, det är hon som ligger ute med pengarna just nu.
" En smula nyfikenhet håller oss unga"
"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"
Essut, ingen alls! Lika bra!

Asså för att lätta på trycket från alla sidor.. Jag ville göra detta för att hjälpa Jenya.. Vet att detta kom som en oplanderad peng.. Ååh så mkt som hon ställt upp.. åh dom pengarna som blir över sätter jag in på kks konto! Men dom pengar som sätts in på Jenyas konto behöver inte KKS betala henne..

putt
Puttar jag med för Teddy!
Dåliga tider just nu. Kanske efter den 19.?
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
Samma här
Ja jag tror inte Ciivic har något slutdatum här….
Puttar med

#23, menar du att kks inte redovisar? Med tanke på ditt inlägg i gästboken och detta inlägg.

Såg på kks sida att de räknar med ca 5000 kr i kostnader, Jag går tyvärr back själv här hemma men har bidragit genom att få en gigantisk telefonräkning nässta månad av alla mobilsamtal och anonskostnader.
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

#25: Jag menar att det verkar konstigt där ja. Men det var du som skrev ut KKS, inte jag. Inne på KKS ställde jag en vanlig enkel fundering då jag sett att insamlingstråd försvunnit och inget finns att hitta om det. Sedan är det otroligt många av insamlingstrådarna som det inte står några utgiftsuppgifter på fst utgiftsdatumet är passerat för lääänge sedan. Tycker det är trist att inte kunna se. Och därför föredrar jag insamlingar här där man får se utgifter och inkomster ordentligt. Är det konstigt? Det är upp till var och en. Och jag skrev att jag personligen föredrar att se redovisningar.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
JAg kan hålla med Åsa om, att letar man på KKS sida, så är det lite rörigt ibland. Jag saknar tex en sökfunktion, där man kan leta efter en speciell katt och även så är uppdateringen inget vidare på gåvorna. Jag vet, att det är du som får ta smällen, då du är länk här inne, Morgan, och att det är lätt att skjuta pianisten för att orkesterns spelar dåligt. Men framför det till dem som håller koll på in och ut. Med det så klankar jag inte på KKS jobb, men just hemsidan när det gäller insamlingar och uppdateringarna där är aningen taffliga. Så jag tycker att ta Åsas kommentarer här som ett väldigt bra konstaterande och konstruktiv kritik. Sedan har jag förstått, att det haltar lite med just folk, som har tid att hålla sidan och allt a jour.

#27 PM:a mig vilken insamling det rör sig om så ska jag se vad som i s f har hänt.
Gällande insamlingssidan (samt de andra gåvorsidorna) så uppdateras den/de enbart ca 2 ggr/månad då det kräver sin insats samt att det är fler än en person inblandad i detta från reggad inbetalning till ut på hemsidan. Tar d v s tid innan ens inbetalning syns på hemsidan. Avslutar därmed detta och så återgår vi till rubriken, "Insamling vislandakatterna".

#29: Du har pm i en pm-flik nära dig :-)
Audiatur et altera pars
Är det ok Morgan att jag skickar till Teddy och till Grattis Morgan på samma postgironr. för jag har inga bankgiroblanketter kvar hemma?

#31 Går jättebra, tass 
Åh va bra, så slipper jag gå till banken. Tassar tillbaka

#32 - Men om hon sätter in dom där? . Hur blir det då? Bör jag inte ha allt samlat ?
Kan jag inte skicka pengarna till Morgan, så kan väl ni göra upp sen. För vad jag förstår så samarbetar ju ni?
#34 Du gjorde rätt som började samla till Jenya, hon ska inte behöva ligga ute med pengarna tycker jag. Det är ju samma insamling egentlingen , fast på din insamling går ju direkt till Jenya och inte till KKS. Men KKS behöver inte betala Jenya för kastreringen.

Essut50 - Precis, men därför blir jag snurrig om Morgan ska få dom. För då kommer jag ju inte ha koll alls.
#37 Då får man göra så här, alla som vill vara med på insamlingen till Teddy får betala till dig..Om man vill stödja hela Vislandas kastreringen får man betala till KKS…Då får man själv avgöra hur man vill ha det.

#38 - De låter toppen :) ..
För alla pengar som blir över för Teddy kommer gå till Vislanda katterna.
Ja, precis som Essut säger, så tänkte jag med! Det är solklart!
#39 , 40 Tack ibland kan man tänka..

#41 - ibland ? tycker dina inlägg är suveräna : ) .

Finns det en slant över här kanske det kunde gå till lite transporthjälp i Göteborg för Tarzan? Bara om det finns över förstås. Han är ju en liten Vislanda-katt också;-)
----------------------------------------------------------------------
Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

Jo absolut, om de kommer upp i så pass. : )

#44 Det lutar åt taxiresor inom Göteborg och då talar vi om cirkus ett par tre hundra i vardera riktning om inte det går att ta sig med kollektiva medel förstås. Det får Thaeri avgöra
----------------------------------------------------------------------
Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

Aaaah men just nu så är de lite tjärvt med de..
Ja, har du fått in något som är ciiviic? Då find det alltså ännu mer anledning till att skramla vidare i denna tråd!

Just nu har jag fått in 150 kr. Håller på och skriver en insamlingsredovisning eller vad tusan de heter ;) .
men vart ska man lägga den ?

#31 Tydligen skrev jag fel även om jag ville rätt. Inbetala du "Grattis Morgan" till KKS PG och sedan den andra till Teddy, eller vet du vad, inbetala allt till Teddy för oavsett så tillfaller det ju KKS katter. Tass på förhand!
#48 lägg den under "insamlingar" som har nummer 20…
puttar upp! kom ihåg att minsta lilla gör skillnad! JAg hade inte råd att lägga mer än 50 kr, även 10 -20 kr är lika välbehövligt! Det plockar på !

Morgan - är du irriterad över att jag har denna insamlingstråd till Jenya ?
Ciiviic, det tror jag inte. Glöm inte, att jag är medskyldig till den här lilla insamlingen. Det var ju jag, som uppmuntrade dig att starta den. Här är det ju inte så mycket pengar som behövs, bara så att Jenya ska slippa ligga ute med pengar. Kan vara kärvt nog ändå, då hon även betalt för kastreringen av Darling i samma veva. I slutändan, så hjälper vi ju KKS i alla fall!

#52 Inte alls men när jag svarade i mitt inlägg #32 så svarade jag utifrån att underlätta för personen som skulle inbetala. Tänkte då inte på detta med att det skulle vara "problem" med att en summa gick där samt en annan till annan. Som sagt tycker att #31 kan inbetala bägge till Teddy 
Ja går det bra för er att jag gör det? Vet inte när jag kommer till en bank nästa gång.

#54 - Nä men de känns som att du är de, ja jag har inga problem med att hon betalar så , men jag tror de är enklare om jag har hela summan, så allt blir rätt. Blir ju iallafall som sagt KKS pengar, som Jenya iallafall skulle ha haft.

Låter riktigt bra det här. då är alla frågetecken utklarade och vi kan återgå till denna viktiga insamling.
Vet att många har det svårt så här mitt i månaden men gissar att fler kan hjälpa till i slutet av månaden. Men även ni som har det svårt. En tia gör stor nytta när det dessutom blir många små slantar ihop gör det under. Snälla alla, hjälp till att hjälpa en som redan har hjälpt. På det sättet kommer fler våga hjälpa.
Audiatur et altera pars

#56 Tråkigt att du känner så men inte så jag menar, ärligt. Kan vi släppa detta nu.
#57 Insamlingen går vidare

#55 - Som sagt. Blir enklare om du för över till mitt konto på en gång. Spelar inte så stor roll om när du sätter in pengarna.
#58 - Ja visst kan vi göra det, sa bara hur de kändes.
Puttar upp!
Okej då skickar jag det separat så allt blir rätt. Då kommer pengarna till dig Ciiviic lite längre fram i veckan.

#61 - Låter toppen :)

#63 - Gör så gott jag kan :) men tack