Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettutanför-ämnet
Läst 697 ggr
Blondieisbackagain
0

Omprövning av reservation

Fick precis brev från agria o dom skickade en lap om Omprövning av reservation.

mag- och tarmsjuksjukdomar med komplikationer. Omprövas med Vetrinärintyg Tidigast 2008-03-25.

Va menar me detta?

Kusten
0

Hej! Jag har också fått en sådan men det var ett längre tag sedan nu iof.. Efter att min misse varit sjuk gick det inte att höja försäkringen från Agria till veterinärvård plus, förrän man gjort en friskförklaring hos veterinären vad gäller mag/tarmsjukdomen som hon hade haft.  De sände mig därför en blankett: "omprövning av reservation".. Har fått en påskrift eftersom min misse är frisk och ska skicka tillbaka blanketten med intyget till Agria och få den bättre försäkringen.

På din lapp kunde du alltså inte få en sådan påskrift från din katts veterinär förrän tidigast 2008-03-25.

Blondieisbackagain
0

Jaah okey, hehe Blondie är en Hane Oskyldig

men att vi betalar 408kr 2 om året o Det är ju precis vad PLus kostade..

måste man  göra en Omprövning av reservation?

emjon
0

Agria är villiga att ompröva försäkringen för Blondie om han nu är frisk från sin mag-tarmsjukdom. Då behöver de ett intyg från veterinären som bekräftar att han är frisk och då kommer försäkringen gälla fullt ut. Så tolkar jag det i alla fall.

Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren

Ankah
0

Precis. Då kommer den att gälla även för magproblem i fortsättningen, eller hur?

Engla
0

Jag tolkar det också så som Emjon säger. Men för att vara på den säkra sidan är det kanske bäst att du ringer till Agria och frågar?

/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis

Kusten
0

Ja antagligen är det så att den gäller fullt ut igen vid omprövning eftersom du redan har plus :)

Blondieisbackagain
0

oki men han äter fortfarande special maten vill inte byta han kmr få den hela tiden..

jaah men va bra :)

ska ta med lapen när vi ska till vetrinären igen.

tack