Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettkattprat
Läst 2180 ggr
supermoccine
0

Nu ska här nätas in!

Jag fick äntligen tag i vår förvaltare för att få godkännande att näta in balkongen. Det krävdes lite trixande för att få godkänt. De hade något generellt förbud mot att sätta upp saker på balkongen, men med lite argumenterande och bilderna från http://www.janitasdesign.com/softspot/tips/tips21.htm  gick det vägen alldeles nyss :D

Så nu ska det byggas minsann ^^ Fast först räkna, mäta och handla en massa material.

Se fram emot bilder så småningom :)

Ciiviic
0

åååh lycka till :)

Jenna-Gun
0

Ja det gör vi.

Så kul att se att det blir fint.

Jenna:)

Hawknestgrove
0

Hm… kom bara in på första sidan, kan inte se hur det ser ut…..

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Puma77
0

I texten står det katt tips. Tryck där så kommer du vidare till en massa bilder och där finns en bild på deras balkong. Jättesmart lösning och läckert blev det.

Hoppas på att få se bilder på hur denna balkong blir med för idén är smart och man förstör ju inget.

//Pia

Sidentass
0

Men så roligt att ni fick igenom detta tillslut…jag har tummen mitt i handen, annars skulle jag redan byggt en rastgård här!

Hawknestgrove
0

Tack! JAg försökte klicka på rubrikerna i vänsterkanten…..

supermoccine
0

Tack för alla gratulationer och lyckönskningar :)

#3 Ja, det är lite synd att det inte går att direktlänka till själva byggsidan, men du hittade dit med Puma77s hjälp iaf :)

Förvaltarens oro var att det skulle kunna ramla ner, vilket ju är helt omöjligt med det där bygget. Det fanns också oro över att katten skulle kissa ner till grannen eller störa grannarna om han var ute när vi inte var hemma. Så tyckte han att det var onödigt också. Katter kan ju vara på balkongen utan något nät. Men bara jag förklarade så gick det ju bra sen :)

#5 Det verkar ju rätt lätt att bygga det där iaf. Såga till träpinnarna med geringssåg, skruva ihop och häfta fast nät och sedan skruva ihop ramarna med gångjänrn ute på plats. Här är det dock lite trix med att anpassa ena ramen till en utstickande fönsterbräda och densamma och en annan till att golvet är 5 cm högre precis invid väggen. Rastgård är väl lite trixigare iofs om man ska ha dörr och tak osv.

Puma77
0

Jag tycker det var en kanonidé. Bara att kunna plocka ner om det skulle vara så och att det var vikbart om något händer.

//Pia

Alexej
0

Jättebra sidan.

Kattpysseltips, Rastgård.

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

GosChippen
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

HEJ!

Just efter det här "receptet" har jag fått min lilla balkong innätad.Toppen för båda katterna och mig, att kunna ha öppet på sommaren! 

Bild bifogas.

Puma77
0

Jag vill ha balkongGråter Men vill inte byta lägnhetLedsen

//Pia

martdat
0

Den sidan har jag spanat på länge. måsste bara hitta en händig karl…

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

supermoccine
0

#12 Äsch, en bra kvinna reder sig själv. Jag har en sambo av hankön här, men han är inte så intresserad av byggande, så det är mitt projekt :) Som sagt verkar det ju inte särskilt svårt heller.

GosChippen
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Händiga karlar växer inte på trän…..

Själv fick jag anlita Händiga-PROFFS.

Kostade lite, men det var det värt.    Skrattande

Lena
0

Vi ska också försöka oss på att näta in vår balkong. Bor ju i eget hus, men det gäller ändå att göra det diskret eftersom man kan få byggnadsnämnden på sig om det blir uppseendeväckande.

Snygg lösning där i länken! :) Lycka till!

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

martdat
0

#14 vad kostade det?

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Erika91
0

Vad roligt att dina katter ska få en innätad balkong nu!
Sverker ska också få en, morfar håller på att köpa material, så snart får vi också en innätad balkong :)

Alexej
0

Bra tips: Använd impregnerad virke. Håller längre och ni slipper behamdla det. Lite dyrare men väl värd!

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Hawknestgrove
0

JA, som Alexej säger använd riktigt rryckat virke. Men köp inte sånt där lågpristryckat. UTan riktigt med garanti. Då håller det i tjugo år. JAg snålade inte med den biten hos mig heller. Det blev inte så dyrt med virket ändå, till min gård gick allt från brädgården på ca 1200 kr, men då var även spik, skruv och beslag med.