Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etiketttips-råd
Läst 1620 ggr
Lena
0

Artikeln som väckte ramaskri!

Den 22/4 2005 blev det ramaskri bland kattfolk i Sverige sedan Aftonbladet publicerat en artikel om att en känd svensk artist hade för avsikt att skänka bort sina 7 veckor gamla kattungar till sina fans.

Känd artist skänker bort 7v gamla kattungar.

Dagen därpå kom det en ny artikel i aftonbladet med information om hur viktigt det är att kattungarna får vara med sin kattmamma till 12 veckors ålder, samt att man tar betalt för kattungarna. Artisten ändrade sig till slut och meddelade att hon skulle ta betalt för ungarna samt vänta med att lämna ut dem. 

/Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Gunilla51
0

Nu börjas det igen…

alla de annonserna om kattungar som söker nya hem. Hjärteknipande texter och bilder på sommarens leksaker till barnen. Ju yngre kattungar dess bättre verkar det som. När skall ni kattägare ta ert ansvar och inte göra er av med så små kattungar som ni annonserar ut? En katt behöver stanna hos sina syskon och mamma tills den är 12 veckor, i nödfall går det vid 10. Det är den sociala träningen där som är annorlunda än hos hundar. Sen har vi det där med pris, som i många fall inte existerar. Ta betalt! Är personerna inte villiga att ge pengar för ett djur, då skall de inte ha några. Då bör dessa personer i stället uppmuntras till att köpa sig ett plyschdjur i stället. Sedan kan jag inte förstå, varför ni låter dessa små varelser överhuvudtaget komma till världen. Kastrera eller ge er katta P-piller och skulle olyckan vara framme, så går det faktiskt väldigt bra att kastrera ganska långt fram i graviditeten. Men det är ju klart, det kostar pengar och varför skulle man slänga ut pengar på en katt? Egentligen så har jag lust att personligen ringa upp alla som annonserar på detta vis, men ni får nöja er med detta och jag hoppas att ni får dåligt samvete.

Gunilla Hallgren

detta är texten som jag fick in som insändare i STNB, tyvärr så finns inte den tidningen på nätet. Där var det en person som skänkte bort 7 veckors kattungar också

vanessa
0

**Fniss, det var bland annat vi på Djurhjälpen som reste ramaskri. Bland annat med vår Börje Samlings hjälp. Ibland lönar det sig att ha presskontakter, samt en kändis på sin sida.

Sedan så måste jag säga att jag själv blir tokig på alla som "glömmer" att kastrera sina katter, eller helt enkelt inte gör det. Alla bör göra det, om de inte ska gå i en välplanerad avel. Vi får se hur det blir i framtiden, men så som det är nu på katthemmet så tappar man andan. Varje år värre än det tidigare. Det känns som att skyffla sand med en gaffel.

www.djurhjalpen.nu**

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

Lena
0

#2 Bra jobbat det där med ramaskrin! Det hjälpte bra och fick igång en debatt bland en målgrupp som nog annars inte skulle ha lyssnat.

#1 & #2 Ja det är tröttsamt att det ska vara så lätt för så väldigt många att glömma av kastreringsbiten. Fattar inte varför? Det skulle behövas bussar som åkter runt i Sverige och kastrerade katter - ungefär enligt samma principer som blodbussen. Med högtalare på taket. Sedan skulle de behövas en Stockholms Kattkasterings grupp i varje stad.

/Lena

"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Faxlin
0

Ja, inte får ni folk som får kattungar av misstag att känna sig välkommen med dyliga skrifter i alla fall. Fast jag har kanske misstagit mig., De här sidan var nog bara för er som jobbar med hittekatter. Inte för oss som öppnat sitt hem/stall för dem.
Eller jo kanske om ens stallkatt inte får ungar.

Men för sjutton alla som har katter som får ungar slänger iväg dem vid 7 veckors ålder utan att bry sig om ungarna ett dugg. Jag fick förfrågan om att skänka mina som krokodil och orm mat. Med tanke på vad nu verkar tycka att dessa kattungar är värda så skulle man alltså gått med på det.
Men aldrig!
För mig är dessa tussar lika mycket värda som vilken raskatt som helst, sedan spelar det ingen roll att de bor i stalletsfikarum och inte hemma hos mig. De kommer vara väl förberedda att bo inne hos någon eller i någons stall när den dagen kommer.
Men vända sig hit för råd kommer jag inte göra. Med den infekterade inställning som råder så får ni hålla eran sida för er själv.
Mvh Åsa

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Lena
0

#4 Hej Åsa! Vad är det för skrift som du reagerade emot? Jag är nog lite trött men jag hänger inte med riktigt i svängarna. Vad är det som du blivit så upprörd över?

Tanken med Hittekatter i Fokus är att försöka komma tillrätta med de stora missförhållanden som finns i Sverige vad gäller hemlösa katter.

Jag tycker att du verkar tycka samma sak som de flesta av oss andra här. Självklart är alla katter lika mycket värda. Det är ju det vi kämpar för att de ska vara. Att de inte ska gå till orm- eller krokodilmat eller skiljas för tidigt från modern. Och i just den här tråden var det det som diskuterades utifrån en gamal artikel. Det är ju jättebra att du tar hand om dina stallkatter och ser till att de kommer till bra hem när tiden är mogen. Naturligtvis sak man även kunna vända sig hit om man vill ha goda råd i katthållningsfrågor.

Mvh Lena

Roxanne
0

vill ni att man ska kastrara katter för att dte inte ska bli så många kattunga som folk skänker bort till katthem menar ni? eller?

Faxlin
0

"Sedan kan jag inte förstå, varför ni låter dessa små varelser överhuvudtaget komma till världen. Kastrera eller ge er katta P-piller och skulle olyckan vara framme, så går det faktiskt väldigt bra att kastrera ganska långt fram i graviditeten. Men det är ju klart, det kostar pengar och varför skulle man slänga ut pengar på en katt? Egentligen så har jag lust att personligen ringa upp alla som annonserar på detta vis, men ni får nöja er med detta och jag hoppas att ni får dåligt samvete. "

"Sedan så måste jag säga att jag själv blir tokig på alla som "glömmer" att kastrera sina katter, eller helt enkelt inte gör det. Alla bör göra det, om de inte ska gå i en välplanerad avel. "

"Ja det är tröttsamt att det ska vara så lätt för så väldigt många att glömma av kastreringsbiten. Fattar inte varför? "

Så nu har jag siterat de inlägg jag hakade upp mig på. Jag tycker bara inte att man ska dra alla över en och samma kam. jag har här hemma öppnat hemmet för katter och andra djur främst illrar då eftersom det inte finns någon som hjälper dem.
Men sidospår, katter talar vi om nu. Svårt det där att hålla i sär. Jag älskar djur och gör allt för dem. Ibland måste jag dock sansa mig själv för att inte sluta som kattsamlarna i Houston. Men jag har hjälpt många katter som fått komma akut till mig i mitt stall för att sedan flytta vidare till andra permanenta he, Allt för att jag inte vill att ett djur ska dö i onödan.
jag har inte pengar att lägga på att hjälpa de olika katthemmen. men jag har leksaker, gosiga sovplatser och en fin soffa och mat och bajslådor och en stor portion kärlek till de som kommer till mig.
Så råkar då en av atterna få kattungar, den andra åker säkert på samma sak med min otur, eftersom de var borta båda två och p-pillrena vart fördröjda för dem båda. Kan en kan den andra.
Men jag tar hand om mina. Och känslan här var att alla drogs över samma kam. Alla är inte sådana som ni skriver.
Mvh Åsa

Audiatur et altera pars

Cammo
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej Åsa!

Jag vet inte riktigt vad det är för infekterad inställning som råder här…??

Vår inställning är väldigt tydlig tycker jag:

Kastrera missen,för missens och framtidens katters skull!(och för matte och husses skull!)

Låt ungarna stanna hos kattmamma tills dom är 12 veckor, för kattmammans och kattungens skull (och för den blivande nya ägarens skull!)

Ta betalt för kattungen, för att höja kattens status och sålla bort de värsta "rötäggen" som ringer på annonser!(t.ex ormägare!)

Där är vi väl helt överens? Ingen ska behöva få dåligt samvete, men jag hoppas att människor kan vara öppna att lära sig av de som sedan får ta hand om de utslängda och ratade katterna/kattungarna/sommarkatterna… alla de som blir till de "hittekatter" som andra får ta ansvar för.

//Cammo

Roxanne
0

Jag tycker att du gör ett fantastiskt jobb åsa! du är mer än guld värd för alla djuren du gör mer än allt för! du är bääst*

Lena
0

#7 Absolut inte Åsa. Jag har till exempel inte alls uppfattat att du tillhör den kategorin. Tvärtom.

Det här med diskussioner om hittekatter blir tyvärr ofta provocerande och många tar illa vid sig och får dåligt samvete utan att de ska behöva ha det. Det är bra att du tar upp hur du känner det. Det är inte meningen att vi ska skrämma iväg folk. Istället är det bra om vi kan ha öppna och ärliga diskussioner där vi hittar lösningar på olika problem.

Hälsningar Lena

Lena
0

#9 Hej Roxanne!

Problemet vi har idag är att det finns minst 100.000 hemlösa katter i Sverige. Katthemmen räcker inte till på långa vägar. Det föds helt enkelt på tok för många katter i Sverige. Många, många, många flera än det finns premumtiva kattägare till. Av den anledningen är det viktigt att alla katter som inte används i avel kastreras. Dessutom blir det mycket trevligare husdjur av katten när den kastreras.

Mvh Lena

Roxanne
0

#8 hihi det borde inte få finnas ormar alls :D dom borde utrotas, men då säger folk; ååh täbk vad mycket möss och rätter vis kulle ha då,; jaa men shit med, vad det finns fåglar då som kan ta dom!? hehe jag tycker att ormar är vackra att se på men kolla in fldan, och hur trevligt är det att möta en sån på vägen?

(oj detta hade inget med saken att göra nästan^^)

Roxanne
0

#11 Tjenare Lena =) jag håller med dig, men tanke på vad som händer dom stackans liven =( dom sk'nks till ormar och plågas till döds, och lixom, det finns inte ord till hur hemskt det är. Jag håller med dig till 110%

Men Åsa då? Hon vill sina djur väl och gör allt för dom, det låter lite som att hon typ skiter i sina missar och ska skenka bort dom till vad som hällst och inte tar ansvar! men det gör hon!

är vi överrens? ;)Skrattande

Faxlin
0

#10: Tackar. Ja det är väl så. Att man får dåligt samvete över ens i det här fallet oplanerade kull. Och så känner man hur man skämms och i nästa sekund blir man arg. och tänker, men jag är ju inte sådan. ;-)
Bra att vi kan hålla en öppen dialog i alla fall.;-)
Mvh Åsa

Audiatur et altera pars

ladykatt
0

Jag måste också blanda mig i här… Håller med Åsa om att ibland känns det att alla som har huskatten är direkt kastade i gemensamt påse bland oansvariga kattägare. Jag har stött på detta problem på olika kattforum på nätet att skriver man att man har hemma 10 katter så undrar folk vilken rasuppfödning jag har. Svarar man att alla är huskatter så brakar helvete löst… Det hände att folk som inte vet ett dugg om mig och mina katter kommer att skriva till mig att jag måste vaccinera dem, kastrera dem osv utan att ens först fråga om de kanske inte redan är det…

Vad gäller kastreringen så jag är för att alla lössprigande katter bör kastreras, men jag är emot att alla huskatter ska kastreras för om folk verkligen skulle göra så, så har vi inte några huskatter kvar efter att de som lever nu dör… eller har jag fel?

kram/ Ladykatt

ladykatt
0

"Sedan så måste jag säga att jag själv blir tokig på alla som "glömmer" att kastrera sina katter, eller helt enkelt inte gör det. Alla bör göra det, om de inte ska gå i en välplanerad avel."

Det var, tror jag, Vanessa som skrev detta. Därför skulle jag gärna ställa en fråga. Vad menas med välplanerad avel? Menas här bara raskatter eller också huskatter? För man kan ju ha välplanerad avel också på huskatterna…

kram/Ladykatt

kemikal
0

Jag har nog nämnt att jag är för kastrering i någon av trådarna här, och jag vill förtydliga lite. Kastrera katter som inte ska avlas på, är min åsikt. Det betyder, att har du inte vilja/ork/tid etc att ta hand om kullar och ordna bra hem, så kastrera katten. Det är ju för att få bort de ICKE önskade och ICKE planerade ungarna, som man sedan kanske inte engagerar sig så mycket i (förhoppningsvis gör man det ändå om olyckan skulle vara framme). Visst kan man avla på huskatter, om man så vill. Men då gäller det ju att man tar samma ansvar som en raskattsuppfödare ska ta. Skulle katten få en kull ungar oplanerat (återigen, lätt att undvika om katten redan kastrerats, men om det av någon anledning ännu inte blivit gjort) så är det hur man hanterar situationen som är det viktiga. Man kan ju ändå ta hand om dem på ett bra sätt, och se till att hitta hem åt dem, eller låta veterinären sköta avlivning i värsta fall. Eller så kan man låta bli att bry sig, kasta ut dem, ge dem till vem som helst utan att tänka efter eller avliva dem genom någon mindre bra metod. Och det är ju den sistnämnda sorten vi alla blir så förbannade på och vill slippa.

mantrats
0

Jag önskar att det skulle finnas samma möjligheter för huskattsägare som för raskattsägare att bedriva en seriös, kontrollerad och välplanerad avel. Med det menar jag att en huskattklubb finns där man som medlem kan få sina huskattsavkommor registrerade med registreringsbevis. Huskattklubben borde ha klara regler över hur den planerade aveln skall gå till och ha krav på i vilket status kattungar skall levereras (vaccinerade, ID_märkta och registrerade). Ja samma typ av krav och kontroll som det är för raskattsuppfödning nu.

Jag menar inte att huskatter skall på något sätt upphöjas till raskatt, utan de skall förbli huskatter/blandraskatter, men jag tror att en åtgärd som ovan skulle höja deras status rejält.

Samtidigt så bör det lagstiftas om kastrering av alla katter som inte går i registrerad avel. Samt om ID_märkning av samtliga katter.

Kanske kontroversiella idéer i vissa kretsar, men det är ändå min åsikt att det vore en bra väg att gå.

Jenna-Gun
0

Om alla huskatter som inte är till avel kastrerades.

Och det fanns huskattavel som för raskatter.

Då skulle den som ville ha en huskattunge få köpa den, som man får med raskatter.

Detta skulle definitivt öka huskattens status.

Och vi behövde inga katthem 

Det kanske inte fanns hemlösa katter.

Bara en fin tanke.

Är den orealistisk

ladykatt
0

Jag tror inte att den är orealistisk Jenna, det finns redan människor som driver huskattsavel på samma villkor som raskattsavel med noggrant utvalda föräldrar och födelsebevis samt köpekontrakt osv. som kollar noggrant det blivande hemmet… jag är faktiskt en av dem. Och jag skäms inte för det. Jag tror att alla som vill avla katter ska ha möjlighet till det om man nu gör det på ett seriös och ansvarsfull sätt…

Samtidigt betonar jag vikten av kastrering av alla katter som inte används till avel och det är också en av punkter i min köpekontrakt att köparen förbinder sig att kastrera kattungen vid könsmogen ålder.

kram/ Ladykatt

mantrats
0

#20 Det låter super Ladykatt. Vad är det för födelsebevis du nämner?

Angående köpekontraktet så är det bra, men om en köpare skulle ändra sig och inte kastrera så kan du tyvärr inte göra något åt det då sådana villkor i eet köpekontrakt inte är giltiga enligt konsumentköplagen. Bara ett påpekande i all välmening.

//Rolf-mantrats

Roxanne
0

#20 + #21 hur kan ni ha sånnadära stora visningsbilder? :o det vill jag också ha!

ladykatt
0

Roxanne, jag vet faktiskt inte… det är en vanlig Avatar jag använder…

kram/ Ladykatt

ladykatt
0

Mantrats, min födelsebevis är något jag hittade på själv, inspirerad av stamtavla för raskatter. Där finns kattungens födelsedag, födelsevikt, födelselängd, namn, kön, beskrivning. Båda föräldrarnas namn och beskrivning, uppgifter om avmaskning, vaccinering och plats för eventuella vererinärundersökningar samt mitt namn, adress och telefonnummer ifall köparen vill nå mig och konsultera något.

Det med kastrering brukar jag kolla efteråt för på köpekontraktet står det ju köparens namn, adess och telefonnummer och jag har under de första 15 månader rätt att komma på besök och kolla om kattungen har det bra. Så lite kontroll har jag i alla fall och måste erkänna att de flesta har följt detta punktligt och som sagt har jag måna av köparna tät kontakt med under årens gång… som i sin tur är bra för de rekommenderar mig till sina vänner så jag ibland har faktiskt kö på kattungar, men jag brukar rekommendera ifall jag inte har kattungar att de ska istället ta en hemlös katt eller kattunge från något katthem och göra på så sätt två goda saker samtidigt.

kram/ Ladykatt

Roxanne
0

#23 men så har ju inte jag Generad jag vill också ha en stor bild ju! Skrattande

mantrats
0

Jag laddade bara upp en Avatar i profilen och har inte styrt storleken alls.

Roxanne
0

: o men åååh, måste prata med Åsa om detta! :)

Jenna-Gun
0

På katter iFokus stod något om Avatar.

Under fliken forumrelaterat.

Faxlin
0

#21: Jodå, ett köpeavtal som är rätt formulerat gäller även för privatpersoner. Om kontraktet är i två exemplar så att köpare och säljare har varsitt ex. I sverige gäller även muntliga avtal enligt lagen, men är ju så mycket svårare att bevisa. Så ett skriftligt avtal gäller. Bara det att så många tror de inte gör det och därför skiter i det.

Audiatur et altera pars

Roxanne
0

på inställningar?

mantrats
0

#29 ÅsaF  Vid köp där säljaren är näringsidkare och köparen är privatperson, gäller konsumentlagen. Enligt konsumentlagen så gäller inte avtal som kan vara negativa för köparen. Alltså kan man inte skriva in i ett köpekontrakt sådant som kan vara negativt för köparen. Alltså gäller inte det skriftliga avtalet, köpekontraktet om köparen får för sig att överklaga det rättsligt.

Vid all uppfödning och försäljning av levande djur räknas säljaren som näringsidkare.

Däremot om en näringsidkare säljer en vara till en annan näringsidkare gäller köplagen och då kan man avtala om nästan vad som helst bara båda är med på det. Alltså om en uppfödare säljer en katt till en annan uppfödare så gäller köplagen.

Faxlin
0

#31; Enligt nya reglerna från jordbruksverket så räknas man inte som näringsidkare om man inte föder upp mer än ett visst antal djur under ett år och den siffran är då rätt stor. Större än vad jag hoppas att de flesta små uppfödarna är. På det sättet så klarar man sig undan den lagen om näringsidkare som säljare.
Detta har även funnits prefix om detta i domstol tidigare. Nu hittar jag inte på det fallet där säljaren faktiskt fick rätt. men det händer ofta faktiskt i de fall där det går vidare till rättsak. Tyvärr är det inte ofta som säljaren vill dra saker till domstol. Många drr sig då de tror att det är en dyr historia att driva ett mål själv som civilmål. Men det är det således inte.
Mvh Åsa

Audiatur et altera pars

mantrats
0

Tyvärr så är det så att konsumenter gillas bäst av våra lagstiftare. Så konsumentlagen är den som gäller.

Det finns även prejudicerande  domsilut angående detta. Känner inte att denna diskussion leder till bättre förhållanden för våra utsatta katter. Alla lagar finns att hitta på http://www.riksdagen.se/templates/R_Page____4899.aspx

//R0lf-mantrats

vanessa
0

**Hoppsan, här har det tagit fyr i diskussionen, medans jag kollat in mun nya jourfamilj samt varit på katthemmet. Så, kanske lite svar är uppskattade:

"Sedan så måste jag säga att jag själv blir tokig på alla som "glömmer" att kastrera sina katter, eller helt enkelt inte gör det. Alla bör göra det, om de inte ska gå i en välplanerad avel."**

Ja det var jag som skrev det. Tänk då på att jag var trött och ledsen. Med välplanerad avel menar jag som raskattsavel. Sedan så nöjer jag mig gärna med att man tar hand om kattungarna, ger dem och mamman bra mat, avmaskar, och vaccinerar. Dels för katternas skull, men även för att öka priset och därigenom dess status.

**Det som driver mig till vansinne är alla som som sagt inte kastrerar sina katter, och blir förvånade när de få ungar. Och så kastrerar de inte sedan och så blir de igen förvånade. Samt de som dränker kattungar, stoppar dem i lådor m.m. En bra kattägare gör inte så. Sedan om det är villakatter, lägenhetskatter eller stallkatter spelar ingen roll. Så länge man tar hand om kissarna ordentligt.

Angående lagen, så det jag vill i första hand att det ska igenom är lag om id-märkning och registrering. Förstår att det är långsökt med kastrering. Men i framtiden så. Ville inte göra någon upprörd, och hoppas att vi kan ha utbyte av varandra. Men ibland, när det är jobbigt på katthemmet så kan jag skriva saker som irriterar. Tyvärr. Men bra kattägare, de älskar jag!

Vanessa, www.djurhjalpen.nu**

vanessa
0

**Förresten ÅSa. Snälla vänd dig hit för råd och annat. För vi är inte så rabiata som man kan tro. MEn ibland så blir man trött, och då slår man mot alla håll. Men som sagt, jag älskar bra djurägare, och applåderar dig för att du engagerar dig i djuren. Så, iller har också problem. Beror det på att folk inte är beredda på vad de har att vänta sig? Som lukten och så?

Förresten, angående ormföda, så brukar inte ordentliga ormägare ge katter. Av den simpla anledningen att som levande skadar de ormarna. Som döda, ja… varför inte ta möss till det då. Personligen så skulle jag föredra att ge kattmat eller sådant, för jag gillar inte ögon på det som ska ätas. Men jag gillar ormar, men vill inte ha någon som ska äta saker med ögon på. Gillar förövrigt alla djur, för de har en plats på vår underbara jord. Men erkänner, jag har problem med insekter. Fast så länge de inte besvärar mig, så besvärar jag inte dem.

Vanessa, www.djurhjalpen.nu**

Faxlin
0

vanessa, tack för din förklaring. Känns bättre. Och visst kan jag förstå att ditt arbete känns frustrerande ibland och så kommer det en Åsa invalsande och påpekar att: Jag har fått kissemissar, men kan inte ett skit. Dåliga vibbar mot er som jobbar med detta hittekattsproblem. Jag förstår det. Och att jag inte kan ett skit som jag skrev stämmer kanske inte heller. Men jag tycker om att fråga sjutton gånger för mycket än för lite. Därför jag är pest mot mina veterinärer.

Fick faktiskt telefonsamtal angående ormföda och även krokodilföda men inget jag skulle kunna övrväga ens. Jag har inte ens hjära at ge mina illrar pinkisar. De får glatt äta lövbit istället, då vet jag att de får kött ändå. Och ja, jag vet att lövbiten kommer från ett djur det med. Men känns på något sätt lättare när det ligger i förpackningar på konsum;-)

Illrar är ett stort problem då många tror att de är så lätta som husdjur, och så visar det sig att den gulliga valpen faktiskt använder tänderna till att bitas med. Hualigen, hade de inte räknat med.
Så börjar illern då vandra runt mellan massor av folk som ingen klarr av den, och större och större blir den inne i huvudet liksom. Vi har fått bra genomslagskraft på kastrering och id märkning nu för tiden faktiskt. Så vi är åtminstone på väg åt rätt håll;-)

Men detta var en parantes, åter till våra kära katter.
Jag har som sagt var full förståelse för eran frustration. Och ska även själv försöka tänka på att den frustrationen ibland kan få en att uttrycka saker där alla åker under samma kam. Men liksom intala mig själv att jag inte hör dit. ;-)
Mvh Åsa

Audiatur et altera pars

Cammo
0

Hej på Er!

Jag tycker att ni är så kloka och vet att våra hjärtan klappar för samma sak, djuren! Ibland kan man som sagt verkligen miss-trösta i det här "jobbet" och då behöver man prata med andra som är i samma bransch! Och här har vi ju verkligen chans att få stöd och hjälp! Och att diskutera olika frågor, det är ju inte förbjudet  att ha olika åsikter heller :) Men vi strävar mot samma mål och kan lära oss av varandra, det är det som är så bra!!

Ha det gott i sommarvärmen!

Katthälsningar från Norrbotten

Cammo PellePlutt Michelina Skorpan Linus och Minus

elinaxtelius
0

Det där minns jag mycket väl!!!

Vi var ett stort gäng som skrev mail till radiokanaler, tidningar, carolas webbsajt!! Ja vi mailade som sjutton och vi gjorde vårat bästa.Skrattande

Roxanne
0

#38 guud så bra! tänk att "kändisar" alltid ska hålla på sådär!

Och alla vill väl säkert ha e katt unge från Carola! stackrns missarna! Hon tänker sääkert inte alls på hur dom far. Utan bara på sina fans som vill ha dom.