Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettsajten
Läst 521 ggr
Cammo
0

Gästen hade ett hem!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej!

Jag har tidigare berättat att vi har haft en kisse här på besök, vid flera tillfällen! Vi kallar honom Gästen! En fredlig kisse, inga slagsmål utan styrkemätning via stela ben, burriga svansar och kattsång!!

Vi har funderat på om han hör hemma någonstans, han är inte kastrerad och har varit både hungrig och törstig.

Igår satte jag på honom ett halsband med adresshylsa och skrev:

Vem äger denna söta misse? Han är ofta hos oss och jag vill bara veta var han hör hemma. Kontakta mig på tel.nr…..

Gästen har inte synts till idag, men för en stund sedan kom ett par hit och berättade att det var deras katt! Dom var mycket trevliga och vi har pratat en låååååång stund, om KASTRERING bla. Dom har fått positiva råd av mig och jag har berättat om mina erfarenheter om att ha kastrerade hanar, i jämförelse med okastrerade! Och dom är helt inne på att NU ska han kastreras.

Jag blir så glad när det går att resonera med människor! Många gånger behöver man bara en liten puff…nu ska det bli av! Så är det med allting egentligen, man behöver en påminnelse, en puff i rätt riktning!

Många hälsningar från Cammo***glad att Gästen hade ett gott hem och matte och husse som var positiva!

…och nöjd med att projektet "sätt-halsband-på-den kisse-du-undrar-om-han-är hemlös" fungerade!!!

Bifogad bild: hittemisse som fick ett nytt hem och fick fyra fina ungar i april.

Lena
0

Hej Cammo!

Det blev ju ett riktigt bra slut på historien om Gästen. Skönt att höra att kissen hade ett hem och att hans matte och husse nu tänker kastrera honom. Bra idé det där med halsbandet! Nu har du jobbat jättebra Cammo tycker jag! Skrattande

En mycket vacker katt är han dessutom Gästen!

Kom just att tänka på Lagerqvist "Gästen hos verkligheten". Handlar ju föga om katter men titeln stämde överens.

Mvh Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

evangeline
0

HURRA!!!!!!!!!

Tänk om man hade ett sånt halsband…nu måste jag klura lite.

Tänkte på Theo…..

Evangeline

ladykatt
0

Hej Cammo,

utmärkt idé med halsbandet… ska praktiseras nu i min omgivning också… fast jag innerligt hoppas att det ska inte behövas…

kram/ Ladykatt

Jenka
0

Va kul! :D.. Bra idè med halsbandet med :)

mantrats
0

Va bra att det löste sig. Underbart med historier som slutar så bra.Skrattande