På skriven
Skrivit på.
Skrivit på ! Självklart, tycker det är så vidrigt. Varför kan människor inte håller sig till andra människor när de vill ha sex?
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
påskrivet. det finns många sjuka människor i samhället.
Jag har också skrivit på.

Håller med, Alexej och Solweig. Djuren kan inte säga ifrån, de ska lita på oss att ta hand om dem, det är ett oerhört svek mot dem. Sex är bara okej så länge alla inblandade är med på det, och har möjlighet att förstå vad det innebär.
Nu har jag också skrivit på. Här behövs hårdare tag så att vi kan få slut på denna vidriga form av djurplågeri.
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Självklart skriver jag på! ! Lade även upp länken på kattforum.se !

Även jag har skrivit på.

Jag har skrivit på!
MVH Isnornin

Självklart en underskrift från undertecknad också!
-> Kastrera och id-märk <- \>^..^< CatCrazyLady

Påskrivet från hela familjen. Det här är hemskt.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
påskriven från mig och sambon!
/Anneli

Här är det oxå påskrivit från hela familjen. Kan inte begirpa hur den här typen av hemska djurplågeri är lagligt, så sjukt!!

Har skrivit på..
Detta är ju helt sjukt!!
Anita
Har oxå skrivit på.

Herregud, idiotiskt att en sådan lag inte finns. Skrivit på.
Har skrivit på, även Sarah och mamma.

Har skrivit på

Skrivit på,visste faktiskt inte att det inte är förbjudet (otroligt eg).

Har skrivit på. Kan bara inte fatta att vi som har så mycket lagar och förbud redan inte har en lag emot detta svineri!!!!

Påskrivet av mig och min familj!
Samt några andra i släkten som är emot det!!
Påskrivet av mej och äkta hälften.
Essim

Det hemskaste är att det har varit upp som förslag till att bli lagstadgat igen. Men enbart sex ledarmöter i riksdagen röstade för.
Undrar vad det säger om våra kära politiker.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

#24 Exakt. Det förslaget borde gått igenom per automatik med alla röster för.
Kemikal, jag lar ut den på djurtransporter.
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

#26 Utmärkt :)

Hur kan man inte förbjuda något sådant vidrigt????????

#28 Ja det fattar jag inte heller, jag trodde att dte fanns en lag på det men tydligen så ligger Sverige efter i det :/
Jag fattar inte, vad är det som kan vara lagligt med att ha sex med ett djur när det är olagligt att ha det med människor under 15 år.
Där har du så rätt! :(
*skrivit på* Ja det är ju sjukt tycker jag också och nu bör det ändras på!

Skrev på direkt när jag såg denna tråd. Och fick även sambon att skriva under utan problem…usch vad äckligt tycker vi!!!
Puttar upp

putt
Puttar upp!
Skrivit på, förstås!
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
självklart skrivit på, förstår inte att det inte är förbjudet för länge sedan, säger som sagt en hel del om våra "makthavare" Maggan47

Är det utlagt även på andra forum här i fokus, tex katter, hundar, hästar, illrar osv?

#38 Jag har precis skrivit under. Har inte sett denns förut så jag lägger ut den på Norsk Skogkatt nu. /Sylvia
Skriver på och mailar länken till alla i adressboken
Det är våra fel och brister som bevisar att vi är mänskliga 🌺
Påskrivet och gör som Pysslan #40

Klart.
/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis

Påskriven! Kan inte Djurskyddet lägga ut länken till den?

Har oxå skrivit på! (har inte sett den tidigare
)
Har också skrivit på och mailat länken till alla i adressboken.

japp jag och sonen har skrivit på

Jag skrev på för hela min familj…lika bra, eller hur?
Usch säger jag bara!
Skriver på!

jaa. verkligen usch! nu har jag oxå skrivit på.
/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan

har skrivit under för mig och gubben. tror ni inte man stavade fel på sitt namn tack vare mitt tangentbord =P
det är egentligen sjukt hur det kan vara tillåtet att hålla på med djur på det sättet. ucsh !!
Medarbetare på Cornish rex iFokus & Flyg iFokus
Jag har skrivit på sen tidigare :)
Medarbetare på jack russel terrier

har oxå skrivit på!!
har skrivit på

Men vi pratade om detta på djursjukvården och eftersom det var ganska länge sedan har jag ju nästan glömt bort det. Men det är svårt att döma tidelag eftersom det oftast är en njutning av djuret också. Om man stoppar upp något gått mellan benen så blir det avslickat och bägge får njutning. Det var visst svåt att döma eftersom hunden njöt. Men det säger inget om att man utnyttjar djuret!!
Sorry kom lite utanför..kanske..

Skrivit på.
#54 Men när det gäller barn under 15 så är de alltid skyddade av lagen, vare sig de njutit av sexet eller inte (för ibland kan det faktiskt finnas njutning med även när ett barn blir utnyttjat) och det är viktigt för barnet står i beroendeställning till de vuxna, de vuxna utnyttjar sitt överläge och även ofta barnets tillit. På samma sätt borde man skydda andra arter, vare sig individerna skulle njuta eller ej, för på samma sätt som barnen står de i beroendeställning till människan, de litar på denne och människan är i överläge.
Jag tror det ni pratade om var att det är svårt att döma enligt nuvarande lagstiftning där tidelag döms om det kan räknas som djurplågeri, vilket som du säger kan vara svårt att bevisa. Därför är det jätteviktigt med en lagändring som förbjuder allt sexuellt utnyttjande av djur.
lånade det här o la in på shetlandsforumet.

# 54. Ofta kommer djuret till skada och troligtvis finns ett jättestort mörkertal dessutom. Att vissa djur kan njuta av det är bara ett sjukt försvar från de som vill hålla på med det. Likadant som de säger om barn, precis som Supermoccine säger. Både sex med djur och med barn är sjukt och ska helt klart vara olagligt. Det har ju en gång varit dödsstraff på tidelag i Sverige. Varför ska det vara lagligt nu kan man undra…
EDIT: Självklart menade jag inte att någon här försvarade tidelag!!!!
Puttar upp!

Jag skrev på, men avkryssade rutan: "Visa mitt namn på den här sidan också", och jag ser inte mitt namn bland de andra, men jag är ändå markerad som påskriven på något sätt väl?
Om inte så får jag göra om det helt enkelt.

puttar
#59 Jo det borde du ju vara!
Puttar upp

Puttar jag med!

Påskrivet.