Kvinna dömt för oaktsamhet!
I Aftonbladet i dag,,
Publicerad: 2008-03-07
Textstorlek:
Döms för att ha plågat katter
Ska betala böter för djurplågeri
En kvinna som höll fler än 20 katter inlåsta i ett hus utan mat och vatten döms nu till 3000 kronor i böter för bland annat djurplågeri, rapporterar Dagbladet.
Flera av katterna dukade under. De som överlevt hade blivit kannibaler och ätit sina döda artfränder.
När polis och kommunens djurskyddsinspektör kom till huset utanför Sundsvall var misären och stanken olidlig.
Att straffet blir förhållandevis milt förklarar tingsrätten med att kvinnan inte vanvårdat sina katter avsiktligt utan att det handlade om oaktsamhet, skriver tidningen.
Oaktsamhet!!! det är ett alvarligt fel på rättssystemet i dat här landet, än en gång bevisat!
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Det där är ju ett skämt!! Vilket hån emot alla som arbetar för djurens bästa! Fy ***!
Oaktsamhet! kyss mej i a****t.
Jenna
Tror knappt mina ögon blir så frustrerad av denna slapphet och att djuren får lida så mycket

Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren

Domen kom nu, men den tidigare artikeln om kannibalism var publicerad i november 2006.
Vad gör inspejktörerna egentligen?
Va!? I Sundsvall??? Ge mig tanten!!
å fy fasen om ni ursäktar…
#5 ta tanten lr vad man nu kan säga att hon är

Oaktsamhet..men jisses…detta handlar ju om ett fruktansvärt grymt djurplågeri!!:-((
ja dom sak ju alltid förfina det hela skriv som det e djurpågare dömt till ynka böter :X

Hur i hela h***********e kan det vara "oaktsamhet"…? 
3000 kronor? ynkligt!

Oaktsamhet? 
Vidrigt. Men sådana bötesbelopp är alltid fastställda basetat på din inkomst. Och vi kan väl kallt räkna med att apskaftet inte har någon inkomst…..Jossan, eftersom hon är dömd, så är det offentlig handling. hör med tingsrätten och med tidningen, så kan du få ut domen.
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
#12 Det ska jag göra!

Tragiskt!!
/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis
Sanslöst! Oaktsamhet, det här var en för mig helt ny innebörd av det ordet! Dra mig på en tallpinne! Ur led är tiden.
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"