OT Bästa vännerna har flyttat..
Flytten gick ganska bra, fast ingen av katterna gillade bilfärden. Vi hade en kattkör i bilen., Ludde hade den högsta stämman, han hatar verkligen bilfärder. Oxå vill jag tacka Morgan får att vi fick låna Transportburar. 

Mycke att undersöka…dessa möbler känner vi igen

Vit katt med svarta tassar

Jättekul! Lycka till med huset nu. Det är så kul att uppleva alla åretider när man bor i ett hus. Snart kommer våren och då kommer ni se alla lökblommor kommer upp…Jag tycker det är underbart!
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Mozart gömde sig under soffan första dagen och natten. Han kom inte fram trots att maten var framför nosen på honom. Så småningom började han jama ynkligt. Han kunde inte komma fram från under soffan. Fattar inte hur han kom under den
Vi fick lyfta på soffan och dra ut honom..han blev glad och efter mat och en runda i huset somnade han gott i soffan
Stackarn…inte lätt att flytta..

Karin, så ingen katt smet, vad bra :-) Bara att säga tioll om du behöver låna burar i framtiden.
Morgan

Nej men Mozart, stackarn att fastna.
Men så stor han har blivit! :)

Ja Mozart stackarn, vad vi lockade och pockade..men han bara låg där och glodde med sina stora runda ögon..Men nu är allt kul igen..

My välter ner krukväxterna, nyfiken i en strut som hon är..

Katter på rad…

Sängvärmare…

Jesus vilka svansar My och Mozart har, kunde jag aldrig tro då den "frostade" duon bodde i badrummet tillsammansd med Monia och Maxine.
Tillbakablick, Mozart på bild

Tillbakablick, My på bild

Vad fint det blev med den blåa färgen i sovrummet!!! Den matchar katterna jättebra!

Ingen dålig säng de har. Får jag fråga var du sover?
//Pia

Åh Morgan, lilla Mozart och My…

Ja var sover jag
Här där My ligger på denna bild..med mitt huve på kudden.

Hjärtegrynet Mozart..som ibland blir kallad Morgan

Bus 

Mera bus med mattan…

Här gillar Tallefjantarna att sitta och titta ut..lite suddigt

Det var allt för denna gång, mer bilder kommer sedan
Ja den blå färgen matchar katterna 
Vad skönt att höra att allt gått bra med flytten! Jättebra. De ser ju så hemmstadda ut nu kissarna i det fina huset.
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Nää..jag har inte svarta tassar…vadåå öppen spis?

#3 ja jag undrar vad som kommer upp till våren här ska bli spännande
Ska plantera kattmynta i allafall, med massa nät runt om

De ska nog stortrivas i ert hus. 
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

dom är ljuvliga!! jag blir alldeles långhårssjuk!!
Så kul att se dina foton i nya hemmet. Det syns att kissarna trivs.
Kram Jenna

De måste vara jätteglada av att få bo i ett hus! Ängla, My och Blixten är lite avis här. *Ängla muttrar*
/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis

Ja dom verkar jättenöjda Engla. Springer upp och ner i trappen i ett jehuu..
Vad gör du där uppe Mozze?

Jag vet nog vad ni tänker…
Vilka tjocka kinder han har, ser ut som en hamstrande Hamster

Men gud vad söta dem är!! 

Hmm..där uppe..

Japp det gick vägen..

Här ska jag zzova..

Sippan tittar på..

Mozart som gosar vid datorn..

Luddes favoritplats..på packlåderna..

Mazzor utav fåglar…
Vilka ljuvliga katter du har Karin.. Man riktigt smälter här framför datorn..

Underbara! 

Trappkatter

Mysa

Å va mysigt ni har det! Underbara katter…
Oj vilken mysig kisse den som är sist på fotot,vilken svans.
Helt underbara kissar du har Karin
Jenna

#47 Ja det är lilla My det.

Lite jobbigt just nu med allt som står i låder. För att inte tala om två hyror och två elräkningar. vi har lägenheten feb. ut. och den ska städas och så betala för alla klösta tapeter..Usch vad deprimerande..Så här ser Johans rum ut just nu…

Eftersom Nicklas rum ser ut så här..

#50 Kan inte låta bli att kommentera…är det ni eller katterna som gjort det??? *fniss*
-> Kastrera och id-märk <- \>^..^< CatCrazyLady

#51 Hehe..nä det är vi, katterna är oskyldiga 
Jag vill hälsa på dig Karin! =) Det ser ut som ett kattmuseum! =) Dom är så fina allihopa..

Vaa..är vi mus för nåt föremål? Du är gullrolig Jossan

Karin: Om en stund åker jag förbi ert hus. Kan tyvärr inte stanna eftersom jag åker med min syster och hennes barn. Men spana, det ska jag göra. 

Engla: Vaknade nu så jag har nog missat er

Nu har jag precis kommit hem, och inte en kotte såg jag vid huset. 

Nä inte en kotte har varit ute här. Riktiga sömntuter är vi i dag, katterna oxå..

Titta vad jag hittade i handfatet

Hihi
Renliga kissar

Med sådan handfatsfyllning skulle jag aldrig sluta tvätta mina händer…

Jag fick tvätta händerna i köket. Ville ju inte störa ;-)
Mozart har hittat något att vässa tänderna på

Gnag gnag…

Denna klöspelare har jag saknat…nu har Matte tagit hit den..

Vaktkatt..höhö..
vad härligt huset ser ut, och vi går mot ljusare tider, med blommor som snart kommer upp, ska bli kul att se vad som finns, gör ingenting åt trädgården, du vet inte vad som kommer upp sedan förut , härliga katter du har också Maggan47

Kastrerad och tatuerad…Mys runda ögon tittade så undrande på mig när jag lämnade henne hoss veterinären. kommer aldrig glömma blicken hon gav mig..Men nu är hon pigg och glad igen..

#68 nä jag ska inte börja gräva förrän jag vet vad som finns i jorden.spännande värre..längtar till våren 
Lilla My med sår på magen.
Du ser så söt ut där du ligger
Krya på dej.
Jenna

Hjälper Matte sortera cd skivor

Gissa vad jag gömt här…

Jag vet nog vad du gömmer i boet Mozze!

Jag tog ett nacksving på min nya kompis…

Och jag vill ha en egen Datamus..

Var e du My!?Den här kompisen var inge rolig..

Hallo..har ni tröttnat på mina bilder. i så fall lägger jag inte ut fler

Jag sitter och stormyser till dina bilder på dina vackra katter så jag hoppas du fortsätter att lägga ut fler!! Väntar med spänning på att se de första bilderna på katterna när de gräver i den våta vårmarken.
Jag planterade vårlökar ett år när vi hade hund. Det var roligt och gick mycket bra. Ända tills jag såg att hunden grävde upp de som jag grävt ner! Han hade också roligt! Förstod nog inte varför jag gömde saker för han i jorden! *asg*
Du skulle bara våga sluta visa foton.
Vill bara se mer o mer o mer mer o mer o mer
De är så söta kissarna.

#80 Hahaha..fårstår att hunden hade kul med lökarna, trodde nog att matte hittat på en ny rolig lek 
Okey ni får se fler bilder snart
Trodde ni tröttnat 
Jättefina katter och jättefina bilder!
Säg till om du behöver hjälp med att lägga in de…
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Det går bra att lägga in de stående bilderna. Men de liggande blir utom ramarna 

Ha! Nu ser jag..är det du Alexej som hjälpt mig med bilderna? Tack !

De liggande får du mindre genom att klicka på dbilden, då kommer små fyrkanter upp på kanterna och i hörnen. Det är med de du kan förändra storleken. Jag brukar ta fyrkanten i nedre höger hörnan och bra den inåt till mitten. Det gör jag tills den gråa rullningslist under bilden är borta, då har den rätt storlek för sajten. Kollar bara att proportioner stämma.

Jättefina bilder!
Jag myseeer när jag ser de! 

Jag som håller på med alla fyra hörnen..blir helt knäppa bilder när jag försöker 
Gjorde jag också först men det funkar bäst med bara den ena hörnan…:)

Kanske man skulle ta sig ett dopp

Eller iallafall känna på vattnet

Men var är fiskarna…Haalåå !

Haha nemen Mozart, attans att det inte fanns någon fisk där i! 
bättre lycka nästa fiskegång. haha.

Ja Mozart är en rolig filur
och han ska alltid va nära, helst nära Ludde, Folk som kommer hit blir attackerade av hans Gos 
#96 Tack! Så Gosiga Harmony och Chippen ser ut 
hah han värka ha kul med akvariet :D
kmr du ladda upp mer bilder? det är kul o läsa om dina katter :D

Ja det blir säkert mer bilder karinst 
Får vi hoppas

Här kommer mera
Mm…nu är fiskarna i plurret

Japp…

Jo det är sant jag gillar fiskmat

My! kom nu..ligg inte där och sov…

zzzzz….

vilka fina bilder på kissarna Maggan47
Så underbara foton.
Jag älskar My:s svans.
Jenna

Vad rolig de är med akvariet!! Har han ramlat i någon gång??

#108 Nä inte ännu, Men det var bra nära nu när jag fyllde på vatten. Där är täckglas på för att minimera risken, och även för att fiskarna inte ska hoppa ut, som har hänt en del gånger då vi inte haft det på.

Gudars skymning..så underbara katter..vilka härliga bilder..så ovanligt också med en vit katt med mörkare tassar!!!

Här ligger Gosetrollen nu..framför KattTv:n

#111 Ännu en underbar bild!! Mysproppar!!

Snacka om att ha glömt elda…-8 gr ute..15 gr inne..brrr kalla tassar..

Stackars kisar därute

Mm..gott i solen tycker Stina…

Tugga lite…och lukta på snödroppar…

Ser ni hur lycklig min Storkise ser ut? Han blev så himla glad av att få komma ut
Underbara bilder Karin, man riktigt ser hur han njuter =) Vad avis jag blir på snödropparna, här är det blankis och snålblåst.. Rått..

Våren kommer nog till dej oxå Jossan…

#119 Vilken lååång hals han fått av spanandet!! Spännande!!

Måste ju kunna se runt knuten på huset…

Allså milda makaroner..säger jag bara vilken undebar bildparad! Så otroligt vackra o goa missar..dom verkar ju tycka de är helspännande på nya stället! Minns när vi flyttade till den här lägenheten, hur katterna uppskattade att få springa i trappen upp o ner..ofta ligger det nån i trappen också, så man får se upp hur man placerar sina baktassar!;-) Huset ni flyttat in i verkar helt undebart..men jag har full förståelse för hur besvärligt det är med dubbla hyror och allt städ som väntar..har flyttat allt för många gånger så ja vet vad allt detta vill säga..men ni får se fram emot våren..då får ni njuta fullt ut med missarna på nya stället:-)
Grattis!!!

Underbara bilder Karin!!

Och så här såg det ut i dag på morgonen…
Vill ut….

Provar med källardörren….Mjauuu vill ut

Fönstret då…..Mjauuuuu krafs krafs will uuut….

Ha ha! Skam den som ger sig!

Han är jobbig här….går som en osalig ande, och krafsar
Får väl låta honom gå ut sedan. Just nu är det -3 gr och kallt om tassarna…

När vi kom hem i kväll..efter att ha varit i lägenheten och rumstrerat om. Kom en svart katt och strök sig mot mina ben..kändes som våran Gustav, och ja det var det. Han hade smitit ut i ett obevakat ögonblick. och varit ute nästan hela dagen och kvällen, blev överlycklig att vi kommit hem och nu ville Storpisen iiin
och jag förståss överlycklig att han var välbehällen !

En bild till får ni, sen får det va bra för ett tag. Ville bara visa Luddes belåtna uttryck här med My.
Hmm.mina pysselpärmar ligger i trappen

Nej men Gustav, så får du ju inte göra, bara rymma.
Tur att han kom hem välbehållen! Söta bilder och det syns verkligen att Gustav vill ut på bilderna.

Ja och nu vill han iinte ut. Fick väl nog i går
hihi
Det kanske inte var så
kul som han trodde

#137 Haha nee inte utan matte.
15 gr har vi varje morgon när jag går upp. Får skälla på katterna, som inte kan elda under natten….
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Va fina bilder du har lagt upp :D
kmr mer va ;)
tro man har blvit beroende av karins bilder på katterna o huset :)

#139 Äldste sonen brukar elda innan han går och lägger sig..så vi brukar ha 20 gr ungefär på morgonen. Men då hade vi inte eldat på ett dygn. Vi har ju en ganska bra panna i källaren. Ibland slangar vi på lite disel, när vi är borta en dag eller så 
#140 Kul att Du och Blondie är tillbax
Kommer mer bilder senare
Ok. vi har ju bara kaminer…

Åh det är mysigt med kaminer!

Vilka fina kaminer! Haha..exploderar..blir det för varmt för Janne
JA, även för mig…. Om man inte tänker sig för och bara stoppar in. så blir det på tok för varmt. Kan bli ända upp till 30 grader om jag är tankspridd….

Oj..det kanske blir lite för varmt o gott! Här får vi kolla mätaren så den inte överstiger 90 gr..sjunten är ur funktion på vår panna..elementen blir glöheta när det eldas..ja nu får vi jobba för att få värme, varje gång vi ska duscha måste gr upp i 70 ungefär på mätaren . och det tar sin lilla tid om den står på noll på morgonen, Här en bild på pannan..
Ok, tips från sambon. Byt shunt eller sätt på termostater på elementen. Men räkna med, att du kommer att förbruka ca 30 kubik ved per år…..Om du inte har ackumulatortank.

Jo vi har termostater på elementena, men dom verkar felsatta på en del. Ackumulatertanken är visst inbyggd i pannan..säger förstfödde sonen här. Vi kan köpa blandved för 300 kr kubikm. och så 400 kr för hemkörning, färdig att stoppa i pannan. Är det bra pris?
hälsar från vedförsäljaren(Janne) att det är bra pris, beroende på hur mycket du får på lasset för transportkostnaden och hur långt han har att köra . Du får köra kohandel med honom om du köper mycket. Vi tar exempelvis 350 kr per kubik blandved, fritt hemkört över 5 kubik inom kommunen om det inte är i andra ändan, för så tar JAnne 3-400 för transporten. Hans bil får bara gå inom kommungränsen. Sen sörplar bilen glatt i sig 2-3 liter diesel/mil. Veteranbil, dvs gårdsbil….

Ja då blir det nog bra att beställa från den vedgubben 

10 kubik får vi hem Gunilla..blir nog bra…
Ja, ta tre lass. Det går alltid åt mer i en panna

SÅ söt :)

SÅ söt han är och vilka fina bilder!
Jättemysigt!

Tack! 

riktigt fina katter :)
vilken pääääls.
är det utekatter/innekatter?
Rosetten var söt, men pinglan? Är det för att du ska höra var han håller hus?

Vill inte vara jäklig men pinglan kan göra katter psykiskt sjuka. Så man ska undvika att ha den på. Konstigt att alla halsband är med denna pingla. Jag tar bort den bums nör jag köper nya halsband.
Läste det på en kattsida. Tror det var en veterinär som skrev det.
Jenna
Så söt han är…..Men är lite enig med Jenna där. Men det är klart, till en början kan det vara skönt att kanske veta var den lille illbattingen finns!

#164 Det är ett halsband jag köpte till Gustav i julklapp för många år sedan hittade det nu i flytten..pinglan är ju bra..för då hör jag honom bättre. Ludde var ju stallkatt innan han kom till oss via kks. Så han trivs bra ute. Men jag är ganska orolig, som en hönsmamma när katterna ska gå ut, vill ju inte det ska hända mina katter något.
Gå till Matte..

Men rosetten var ursöt!

Ja den är gullig
Första gången det halsbandet används…

#163 Det är egentligen innekatter..men nu när vi flyttat till hus har dom fått börja gå ut så smått.

va kul för dom :) dom trivs det ser man ju på bilderna :)
ha ju en stooooor tomt att utforska i :D

Vad stolt han ser ut!!
I hobbyaffären finns plast som man kan göra brickor och skriva själv på. Sedan läggar man dem på en plåt med aluminiumfolie under och 150*. Då krymper den och rullar ihop sej. men sedan rätar den ut sej i den storlek den får. Då tar man ut den och låter den kallnamed ett ark folie över och med ett tungt föremå på.
Det är lätt att göra själv.
Jenna

#174 Låter kul..Finns det på Panduro? Har varit och inhandlat några reflex halsband, och skrivit tel. nr på. Ludde vill verkligen vara ute, han rymde ut i regnet i natt. Så där sprang jag och skrek Luuude, i nattsärken, blöta var vi när vi väl kom in
Hehe heja Ludde, tänk på att matte kan bli förkyld.
Jo på Panduro finns de.

Är alla kissar utekatter nu, Karin?

Bara Ludde och Gustav,,än så länge.

Jaaaaa Karin, gör det.
Den affischen sun jag bifogar. eller någon annan.
Jag har affischerat här i byn.

Tack Jenna-Gun! Finns en Anslagstavla vid Busshållplatsen..Här ska Afficheras…

Aj aj aj, vet du vem katten tillhör?

Det är vår grannes katt, tror jag.., dom har 5 stycken. Två av dom har jag sett gå och skvätta här.

sätt upp en affish så att dom ser den :)
kanske dom tänker om o kastrerar katten..

Tråkigt sånt är. Att folk inte kan ta sitt ansvar. 

Ja det är nog ofta så att folk struntar i att kastrera sina hankatter, och tycker det är okey :( Man kan ju hoppas att de fattar om jag säter upp affisch…

Vad söt han är Ludde :)
Ja jag tycker att du ska sätta upp en lapp! Synd att de inte tar sitt ansvar och kastrerar dem :(