Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettövrigt-kattrelaterat
Läst 1339 ggr
Miss_Kitten
0

Diesel behöver tryggt hem

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej!

Jag behöver eran hjälp. Jag har tagit hand om en kattunge(haft honom sedan han var ca 12 veckor)nu är han 8 mån.

Jag har 2 katter sedan tidigare och lille diesel finner sig inte riktigt till ro med dom eller oss. Han är nervös och spattig och trivs tyvärr inte här hos oss. tror att han skulle vilja få möjlighet att gå ut, men skulle även i rätt miljö kunna fortsätta vara innekatt.Han är som sagt väldigt nervös av sig men aldrig aggressiv och man får klappa honom och tom ha honom i knät en stund ibland. men han behöver att nytt hem för jag märker tydligt att detta inte är rätt för honomGråter

han är kastrerad, vaccinerad och öronmärkt.

Någon som skulle kunna ge honom ett bra hem?

Blondieisbackagain
0

Vad söt!

hoppas du hittar ett bra hem åt han :)

Miss_Kitten
0

putt för mina lilla kisse

Erika91
0

Så söt!
Synd att han inte funkar ihop med er. Håller tummarna på ett nytt bra hem!

Har du annonserat på Blocket?

Miss_Kitten
0

#3 nä, inte än. Tänkte försöka här först. Känns som om folk är mer måna om katter här…på blocket vet man aldrig…Men får vi inget napp här så får vi väl försöka

supermoccine
0

#4 Mest så fokuserar ju folk här på hemlösa katter. Försök du på andra ställen nu med, men var noga med vem du väljer. Ställ frågor och låt dem hälsa på katten innan de köper dem, så du har möjlighet att bedöma dem. Förutom Blocket finns det ju en del kattsidor att annonsera på och dessutom brukar katthemmen ofta ha en avdelning för omplaceringsannonser på sin sida. Lycka till!

Erika91
0

#4 Om ni sätter ett högt pris och har kontakt med den eventuellt nya ägaren, så lär ni ju känna den lite. Be den att komma och besöka katten om det är möjligt. När den flyttat hem så ska du hålla kontakten, be om bilder och eventuellt besöka och se så att den har det bra.

Miss_Kitten
0

Var kan jag annonsera förutom på blocket då?

Erika91
0

Eniro, SKS.

Miss_Kitten
0

ok..åh det här är så svårt, han är så söt och go… men man måste ju tänka på hans bästaGråter

Erika91
0

Tyvärr, men du gör rätt som tänker på kattens bästa.

[Daisy-Moa-Elsa]
0
supermoccine
0

Såg att du bor i karlskoga. Vet inte vilka katthem som ligger i de krokarna, men kolla upp det och se om de har hemsidor som också tillåter omplaceringsannonser.

Sedan kan du ju också sätta upp lappar där du bor, för de som inte har internet. Annonsera i lokaltidningen är också ett sätt.

Miss_Kitten
0

nu har jag lagt ut honom här, på blocket och skickat mail om annons till sks idag…det får räcka för nu. Det är så jobbigt att göra detta… men måste ju tänka på hans bästa…

ingen här som kan förbarma sig över honom? Förstår förstås att ni har fullt upp att rädda katter som inte har nåt hem alls… underbart att ni finns, men man kan ju alltid fråga.

supermoccine
0

En liten fundering bara: är de andra katterna mycket äldre än honom? Kan det vara så att han saknar en jämnårig lekkamrat?

Ledin
0

det finns en söt tjej här inne som heter sofia_85 hon har egen hemsida där hon kan lägga in katter för omplasering o hon hjälper även till. Jag förstår om din katt blir spattig om dom andra katterna är dumma måt honom. Hoppas att du hittar ett bra hem supersöt är han ju helt klart.

Hawknestgrove
0

Ja, kontakta sofia! Hon har bra kontakter och det finns folk som hon känner till, som söker katt!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Miss_Kitten
0

#14 nej de andra är bara 4 år så dom är också lekfulla, men inte med honom. Tyvärr kan vi inte skaffa en katt till som eventuellt kan bli hans lekkompis. Vår gräns går vid tre. Så om vi hittar ett lämpligt hem till diesel så kanske vi kan ta hand om en annan katt som trivs bättre hos oss än han har gjort.

#15 & #16 Ok jag ska genast höra av mig till sofia. Tack

Miss_Kitten
0

Hittar ingen sofia_85 Ledsen

Puma77
0

Hon har startat tråden Kattbladet - …… Puttade upp den åt dig.

//Pia

Miss_Kitten
0

#19 tack nu har jag skickat ett litet meddelande till henne :)

Sidentass
0

puttar upp för den fina kissen!

SimsBrooke
0

Som jag sa på katter skulle jag absolut jättegärna ta honom. Men jag bor fortfarande hemma och de vill ju inte ha någon katt. :( Men jag vill.. Snyft…

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

Miss_Kitten
0

#22 ja tråkigt att du inte kan då. du får tjata lite på dom där hemma Glad han är verkligen hur söt som helst. En liten fegis bara men med rätt omsorg så försvinner ng det

SimsBrooke
0

#23 jag har försökt i år och dar. Dock har jag en liten kanin. Och det är ju inte direkt något jag ville ha men vad kan man göra när man inte får ett djur som man vill ha :S
Och dessutom finns det en katt hos min bror som jag oxå vill ha :P Dock är han oxå väldigt feg av sig. Han vågar nästan inte komma fram. Men när man plockar upp han och kelar mä han så är han hur söt som helst. Då sitter man där :S

Han är väldigt kelig och sådär. Han spinner så fort man petar på han :P och min brors tjej sa att han börjar spinna så fort man kollar på honom .. *ASG*
Vill ha honom.. hehe får se vad de tänker göra, de hitta ju honom på en parkering på deras jobb, och tog hem honom och sådär. Får se om det är någon som hör av sig till dem om honom…

JosephineF
0

#24 Har dom polisanmält att dom hittat katten nu då? En fråga.. Varför skaffar man en kanin man inte vill ha??

SimsBrooke
0

#25. Det vet jag faktiskt inte om de har ännu :/
För jag ville ha ett djur, och kanin var tydligen de enda som jag kunde få dem att jag skulle få köpa.

Jag har under en längre tid försökt att flirta till mej en katt. För något år sen så var det en tjej som hade en katt men hon var tvungen att söka upp ett nytt hem eftersom ägaren var allergisk. Men jag försökte få pappa och mamma att jag skulle få henne, men det fick jag inte :(

Vart skit ledsen men sånt är livet ibland.
Och sen gick jag och en kompis till Djurmagazinet och då såg jag en skit söt kanin (Isa) och ville verkligen ha henne.
Men jag hade ett problem, Mina föräldrar.
Men jag skrev ett "brev" till dem med alla priser och sånt, och sa självklart att jag skulle betala för allt. Vilket jag gjorde förutom en bur som hon har där nere. Det var dock inte min avsikt att hon skulle vara där nere ens. Men mamma och pappa tyckte synd om henne och säkrade där nere för hennes skull.
Och det är jag glad för.
Nu har både mamma och pappa fått bra kontakt med henne speciellt pappa

Hon springer runt hans fötter försöker få hans uppmärksamhet alldeles för mycket tycker jag.
Jag vill ju få hennes uppmärksamhet och att jag skulle kunna hålla henne och sånt. Det kan jag inte idag. :/

Så ligger det till

Miss_Kitten
0

puttar upp för min zuper zöta men blyga kisse.

[sofia-85]
0

Hmm ja pm:ar dig miss kitten…

SimsBrooke
0

Oh jag vill ha honom :( :'( Det är synd att du inte kan ha honom tills jag flyttar hemifrån. Ska försöka flytta tills i höst eller så.. :( snyft

Erika91
0

Han är ju dundersöt.

SimsBrooke
0

Håller med dig Katter_e_mitt_liv han är skit söt. Och vill ha honom :P

Ledin
0

kolla där va ju Sofia_85 :) hur har det gått? Vi har själva fyllt våran kattkvot som jag har sagt till mig själv. :S 4 egna katter sista kom ju nu i veckan en superliten katt på 2 år minikatt trevlig kelig å rar men tränar att veta att man går på lådan vid sina akuta behov lite svårt att förstå det man snart så sitter bajsen där den ska :) förutom våra 4 (3 omplaseringskatter) har vi 2 stödkatter så vårat hem är det kattstop i just nu annars så bor vi ju kalas bra för katter (hus på en gård på landet). Men hoppas att du hittar ett bra hem såg ju din annons på blocket och hoppas att någon fastnar för har är ju sockersöt!

Miss_Kitten
0

Ja han är söt som godis! Om han kommer till någon som ger honom lite tid och tålamod och andra kattkompisar än våra taskmörtar så kommer han säkert bli en trygg kelgrisKyss

JosephineF
0

Jag kan ta killen, Johan! Han såg söt ut =)

Miss_Kitten
0

#34kan du ta diesel?Eller vad säger du?

JosephineF
0

Nej nej, jag vill ha killen! På fotot.. Ju..

Miss_Kitten
0

haha ok, näru han är minRäcka ut tungan

JosephineF
0

haha, damn..

SimsBrooke
0

Miss_Kitten Jag känner en till som är lika blyg som Diesel. Min bror har den katten, har är feg som en gris. Oh jag skulle vilja ha hand om Diesel.. Men mina föräldrar är taskiga :(

Miss_Kitten
0

putt

Hawknestgrove
0

Puttar upp för lille Diesel….

SimsBrooke
0

Puttar upp den för Diesels skull =)

Miss_Kitten
0

ingen som kan ge min lilla godis ett bra hem? Ikväll har han legat hos mig i soffan och blivit kliad på magen till hans stooora förtjusning!Kyss

Hawknestgrove
0

Puttar upp!!!! HAr du hört med Sofia_85?

Miss_Kitten
0

#44 tack för putten :) jo jag har mailat lite med henne och hon skulle lägga ut en annons i sitt kattblad. Så vi håller tummar och tassar

Hawknestgrove
0

Absolut!!!!

Miss_Kitten
0

Diesel vädjar igen…ingen som kan ge mig ett tryggt hem? Jag finner mig inte riktigt till ro härGråter

martdat
0

#47 Hur går det med vanlig anonsering som blocket , eniro, tidningar? De allra flessta här har egna katter och måånga hemlösa och vanvårdsärenden står i kö att få hjälp så du har mycket bättre chanser att omplacera vi andra kanaler, Menar inget illa och förstår att du känner dig tryggare att anonsera här men det är inte lätt här,

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Miss_Kitten
0

#48 jo det känns mycke tryggare att annonsera här. men jag har även lagt ut annons på blocket och andra kattforum och kattsidor. Än så länge…inte ett enda nappGråter och jag vill ju egentligen inte omplacera honom alls, jag vill ha kvar detta lilla charmtroll och vi kämpar på varje dag med att vänja honom vid oss och vid de andra två katterna…Om två månader ska vi flytta från denna 3.a vi bor i nu, till ett stort radhus. Kanske han kan trivas bättre där om inget har dykt upp då

martdat
0

#49 Vore jag du så skulle jag avvakta och se hur det går efter flytten då, då blir det ju nytt revir för dem alla. kanske mer utrymme? så kan ni näta in uteplatsen så att han får lite mer stimulans,

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Erika91
0

Ja miss_kitten, jag tycker precis som martdat att ni ska avvakta. Det kan ju lösa sig!

Hawknestgrove
0

Puttar upp för lille Diesel!

Miss_Kitten
0

Ja om vi inte skulle hitta det perfekt hemmet åt honom så blir han ju kvar. Men det verkar faktiskt som att ett potenciellt hem kommit fram. En kvinna hörde av sig och ville ha sällskap åt sin katt(samma ålder som Diesel) I övrigt lät det också bra och kvinnan verkar trygg och lugn. Vi ska ha lite mer telefon kontakt och sen ska hon komma och hälsa på honom :) Håll era tassar för Diesel!

MariannE11
0

jag tänkte en gång att jag skulle ha 2 katter… men här sitter jag nu med 5 katter…. men där går gränsen… tror jag.. man ska aldrig säga aldrig….

när jag BARA hade 4 så hade jag stora problem.. de tre första var väldigt tajta o tillhörde soffpotatisgänget… sen kom nummer 4 och han är lite av en bråkmakare, säkerhetspolis, översittare, grinpelle men samtidigt världens underbaraste mot människor…. jag grät och undrade vad han hade för fel….han var inte riktigt klok trodde jag… tills jag läste om abessinier och förstod att han har det i sitt blod o därför inte alls är som en soffpotatis…..nu så har han smält in någorlunda i miljön efter att nummer 5, en kattunge kom in i bilden… till sommaren har dom haft 3 år ihop.. de leker snällt och ibland så är det tuffare tag men balansen har infunnit sej… samtidigt som jag förstått att han behöver mycket uppmärksamhet från mej… så idag alltså är det mestadels lugnt med 2 kattläger….

våga vägra golf o fiskbullar   o håll dej in i  det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/

Hawknestgrove
0

Dåhållervi tummarna!

Miss_Kitten
0

#54 hihi skönt att ni funnit lugn i lägret :) En busig kattunge balanserade kanske upp hans behov av lek och bus. Så soffpotatisarna får fortsätta softa i sofan i lugn och roRäcka ut tungan

SimsBrooke
0

oh vill ha honom :(

Erika91
0

Ja jag håller också tummarna för Diesel!

Miss_Kitten
0

I slutet av veckan ska Diesel och hans ev nya matte få träffas. och går allt som det ska så flyttar han dit(på prov, för fungerar det inte så vill jag ha tillbaka honom)

Jag håller er uppdaterade om hur det går:)

Erika91
0

Ja! Jag hoppas att det går vägen då!

Miss_Kitten
0

Diesel är lycklig i sin nya hem, redan från första dagen. Han har flyttat till en äldre man på en gård på landet. Det var hemskt att lämna honom men jag vet ju att det var det rätta för honom, och är han lycklig så får man ju vara lycklig för honom :)

Våran familj blev ju plötsligt 1 kort…husse, matte och bara 2 katter. Så vi har redan hämtat ett morsk, framåt, urgullig kattdam från ett jourhem(tillhörande örebro katthem)

Men jag skapar en ny liten presentationstråd för henne här på forumet snart :)

Erika91
0

Härligt att han fick ett sådant bra hem!
Vad bra att ni ställer upp som stödhem för en katt nu! Underbart!

Lena
0

#61 Vad bra att det ordnat sig med nytt hem för Diesel! Det är som alla skriver en superfin kisse! Önskar honom all lycka i världen! :)

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Miss_Kitten
0

#62 ja fast lilla saga är här för att stanna. Detta kommer bli hennes trygga hem resten av hennes livKyss

Hawknestgrove
0

Underbart!

Erika91
0

#64 Så underbart!