utekatt till innekatt
är det någon som har erfarenhet av att få en inbiten utekatt till att bli innekatt?jag bor just nu i hus på landet,fisen(katten) är född här och vet inget annat liv en detta,ströva fritt,komma in och ut när han vill.men nu är det så att jag måste flytta då han jag hyr huset av ska sälja det.jag har fått en lägenhet i samhället.det jag undrar är om det går att omvandla katten till att bli innekatt?det är ganska mycket trafik utanför där vi kommer att bo.han är just nu okastrerad men kommer att vara kastrerad innan vi flyttar.kommer detta kanske att påverka han på ett positivt sätt?jag menar om vi kastrerar han i samma veva som flytten.(givetvis med några veckor imellan så han hinner vila upp sig)
Kan tyvärr inte råda dej .
Men vi har ju gjort tvärt om med våra, så därför kan jag inte svara.
Men säkert är att du borde kastrerat katten för länge sedan.
Kommer nog andra som kan svara dej bättre

jag vet att jag borde ha kastrerat han för länge sen (typ ett är sedan) men nu har jag inte det och vill ha råd hur jag ska göra hör att få han ska bli som innekatt,om det går.obs jag tänker inte göra mig av med honom.vill bara ha råd hur jag kan gå till väga för att göra det lättare för han.ps och jag har tänkt att kastrera han om ca 2 veckor.

Jag tog med en katt från bondgård till lägenhet i stan, en hona på 5 år, det jick jättebra!En av de jag har nu hade vart ute i ett år på landet och bott i ladugård innan hon flyttade in, hon vill inte vara ute ens när jag försökt, inte vare sig lös elr ikoppel, är nog olika från individ till individ,
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

det funkar , eller måste funka , köp bra leksaker till honom, klätterpelare och se till att han har ett fönster att sitta i. för du kan inte släppa ut han i trafiken, och gör det mysigt för honom innne.
Jag kan bara berätta om mina kissar, dom är utekatter på sommaren från midsommar till mitten av september på en ö i skärgården utan landförbindelse, innekatter hela vintern och dom gnäller inte eller står vid dörren och tjatar. Jag tror att det går jättebra om man gör som siberlina säger med laksaker och klätterpelare.
Lycka till
Håller med Siberlina här. Det kommer att gå bra. OK, det kan ta ett par veckor av gråt och tandagnissslan, men sedan så finner han sig.
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Vår hittekatt Baffe var med all sannolikhet utekatt innan han kom till oss. Vi erbjöd inneliv med koppel och löplina i trädgården. Han har fullt accepterat det.
Men vi bor ju iofs inte i lägenhet utan i radhus där gräset är nära.
Kan bara säga som Siberlina, mycket stimulans och kul grejer att göra. Kanske kan koppelträna honom inomhus och göra små utflykter till sommaren.
Vår Baffe gillar att åka cykelkorg och kolla på naturen då och då på sommaren. (Då är han kopplad hårt så han inte kan resa sig)
----------------------------------------------------------------------
Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus