Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettövrigt-kattrelaterat
Läst 2498 ggr
Ciiviic
0

AKUT BASSE SÖKER HEM!!!!!

Idag var vi och hämtade en stackars liten herre vid namn Basse som blivit lämnad kvar av sina förra ägare för ett par månader sen i ett tungt trafikerat bostads område.. här i Västerås….

Ägarna hade kollat runt om någon ville ha Basse men ingen som ville så dom lämnade kvar honom där.. Killens om tagit hand om Basse inne hos sig dom senaste dagarna började få världens allergi chock och kunde ej låta Basse bo kvar….

Så nu bor han i mitt kök då han INTE kan vara tillsammans med mina andra, dels för att jag har 2 st okastrerade honor och han är ej kastrerad….

han beräknas vara ca 1½-2 år.. Jätte söt lite mager  men otroligt härlig.. 

Kan nån snälla hjälpa mig med Basse????  

Transport kan ordnas men tyvärr ej så långt…

Nu sitter han i mitt kök och skriiiiiiker verkligen…

Hawknestgrove
0

puttar upp! HAr du hört om katthemmet kan hjälpa dig?

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Ciiviic
0

jag kom hem med han för en stund sedan… mina stödisar ligger och åååmar sig vid dörren…. :S … och han skriker fortfarande..

jag tror INTE katthemmet kommer kunna hjälpa till.. då jag inte litar på dom för fem öre…

Hawknestgrove
0

Hm… det var de, som hjälpte till med Tissel och Tassel…….Men vi puttar och drar allt vi kan här inne! Kontakta sofia_85 här inne! hon kanske har någon, som vill ta hand om en liten go kille!

Ciiviic
0

Aaah tyvärr har jag endast dålig erfarenhet av det stället..

Aaah det kan jag göra… hoppas att någon är villig att hjälpa honom. ska ta lite kort imorgon så då får ni se hur han ser ut..

Imasy
0

Hör med Fyra Tassar i Avesta! Mia har kanske en plats över med lite tur, tror inte hon är kinkig på vart katten kommer ifrån för stad heller :)

Hawknestgrove
0

Ja, vi får göra allt vi kan! Putt för lille Bssse1 Det bästa jag kan göra för all hjälp jag fått med Strömstadskissarna! Imasy hittar man fyra tassar på Google?

Hawknestgrove
0

Här är länken! PSt de har även inackordering Ciivic!

http://web.telia.com/~u22616612/huvudsida.htm

Ciiviic
0

Okej :] tack dom ska jag kolla nu :] och ringa imorgon..

*just nu sitter jag och undrar vad jag gett mig in på*

Hawknestgrove
0

Något bra, Ciivic. Det fixar sig! Du har räddat en katt!

Imasy
0

Instämmer med Gunilla Glad

Imasy
0
Ciiviic
0

ja jo…. de är väl bra :] … hehe….

Men känns så taskigt att ha stackarn i köket.. som han skriker : /

här kmr 3 bilder på han :]

![](../ShowFile.aspx?BinaryId=3cd89b8d-946a-4817-9c9d-f9e8c1c32f83&Filename=Bild 517.jpg)

Ciiviic
0

Så fin, men mager

![](../ShowFile.aspx?BinaryId=5e211e72-b0ba-4013-9983-76a3c86d05d9&Filename=Bild 518.jpg)

Ciiviic
0

Så hungrig att torrisarna flög runt om han :[

![](../ShowFile.aspx?BinaryId=718c32c0-756d-4b80-85b2-b2a06eabab51&Filename=Bild 512.jpg)

JosephineF
0

Ojoj, var försiktig med maten om han inte ätit på länge.. Kan bli redig magknip det där.. =/ Söt som socker är han iaf! Gulle dig som har så stort hjärta!

Hawknestgrove
0

Lille stackare!!!!! Snälla, antingen du Ciivic eller någon Medarbetare, lägg bilderna dirket i inläggen! Så fin kisse! Man blir bara gråtfärdig när man ser honom!

Ciiviic
0

#15 - aaah absolut….. han får inte ha maten framme nu! ställde bara fram den nu.. sen ställde jag undan den. ska snacka mer med killen som hade Basse imorgon…

#16 - Lilla jag förstår fortfarande inte hur man gör, även om det blivit en massa dumförklaringar hur man gör :P .. Så nån Medarbetare får gärna lösa den ;P

JosephineF
0

#17 Fixat :D

Ciiviic
0

#18 - Tackar tackar :]

Nej nu ska jag gå och sova, så jag kommer upp imorgon och lilleman får "boa in sig" själv i köket…

Hawknestgrove
0

Men dina flicor, ska inte de kastreras snart? Eller går de på ppiller?

Ciiviic
0

#20 - Jo dom ska det. men för tillfället åker jag ut och in från sjukhuset, har knappt vart hemma det här året…..

Åååh ännu mer sjukhus kommer det att bli..

Därför jag undra va jag själv höll på med..

Hawknestgrove
0

Ok… Men då får vi putta upp som bara den här inne….JAg är väl bara inne en liten stund i morgon och inte alls på lördag, men det finns väl många som kan hjälpa till att dra! OCh kontakta Sofia! Vem vet, hon kanske har ett hem!

Ciiviic
0

Jo, jag kmr nog vara hemma typ hela dagen imorgon…

jag ska kontakta sofia imorgon, så fort jag vaknar…

Förstår inte att man kan lämna kvar en katt så här :[

men jag har 2 nöjda flickor som åmar sig vid dörren Generad 

dom hade väl vart ännu nöjdare på andra sidan Fundersam

Hawknestgrove
0

Nä, så gjorde de med Mr MAffig också. Bara flyttade ifrån honom…..

Ciiviic
0

Uschi Uschi !!!! Avskyvärt …*spottar på*

nej du Gunilla nu blir det sängen!

men tack för tips och allt.. *även ni andra*

sov gott sen

Sidentass
0

Men så underbart att missen fick komma in till dej..så otroligt fin han är…sen kan jag för mitt liv inte förstå hur man bara kan lämna sin kisse..borde vara skottpengar på sådana handlingar..tvi säger jag bara!!! Men..nu får vi hoppas på det bästa för misse..hans f.d. ägare är inte ens värda att prata om här i sammanhanget.,,,funderar lite på om det finns katthem som skulle kunna ha plats där du bor..

Ciiviic
0

#26 - Ja inte är gamla ägarna värda mkt..

jag ska ringa till avesta idag… för att kolla om dom kan ta in honom..

stackarn har skrikit HELA natten, knappt fått nån sömn…. hoppas det blir lugnare inatt…

men han blir ju så glad när man går in till han, ska hålla sig så nära en som möjligt och bara gosa :]

annebeate
0

Vilka hemska människor som lämnade honom kvar.

Basse är otroligt söt. Någon måste finnas som kan ge honom ett hem.

Tack Ciiviic för att du ställer upp för Basse, önskar att fler var som du. Du har verkligen ett hjärta av guld.

Erika91
0

Vad bra att du tagit hand om Basse så länge! Jag hoppas verkligen att det kommer att ordna sig för honom! Jag håller tummarna!
Fy för ägarna att bara slänga ut denna söta misse!

Ciiviic
0

#28 - Tack :] Dom orden behövs just nu vill jag lova..

#29 - Mmm… kan ju inte lämna stackarn ensam…

Vet nu iallafall att han går jätte bra ihop med andra katter. Han fick träffa min lilla Svea idag.. Och mötet gick jätte bra :]

karins
0

Vad fint att du tagit hand om Basse! Han ser jätte go ut Kyss

Hawknestgrove
0

Jättetoppen! HAr du hört något? Är Svea kastrerad?

Ciiviic
0

#31 - Världs mysig är han.. Han påminner mig om Ciiviic, den första katten som gjort det.. Så många känslor har väckts här hemma..

#32 - Niix, har eventuellt en som kan ta hoonom om 2 veckor ungefär, men bara om han är kastrerad, och jag fick nyss mitt fina lönebesked, vilket betyder att ingen av mina kissar blir kastrerade denna månad heller, minst han..

Ja, Svea har vart det länge, hon är där ute med han nu..

( men har världens ångest över att snart lämna över allt ansvar på Fredrik då jag kommer försvinna en period IGEN )

Ciiviic
0

Ibland blir jag så arg på mig själv över att vara så dum snäll, men han är inne i värmen och kommer aldrig mer behöva leta mat och frysa. är väl det som räknas ? eller hur ?

Hawknestgrove
0

Helt klart!Hm…. hur kan vi fixa den kastreringen? Hm… har inte KKS en filial i Västerås? Kan vi hjälpa Basse? Ok, en 50 lapp kan jag stötta med till at börja med, kanske det drar igång lavinen lite? Behöver kontonum,mer…..

Ciiviic
0

#35 - Jag ska klara detta själv… Kommer bli svårt, men känns som att det finns andra katter som behöver den pengen mer än Basse just nu… Jag som tagit på mig detta, jag som ska lösa detta med kastreringen…

Jag vill bara att han ska få ett underbart hem där han får stanna för all framtid…

Hawknestgrove
0

Men kära, du kan inte tillverka pengar… Kan inte vi som eventuellt kan undvara lite, hjälpa till? HAr du ringt katthemmet, förresten?

Ciiviic
0

Neeh vet att jag inte kan tillverka pengar… de vet jag verkligen.. men något kan man säkert hitta och vänta med att fixa till nästa månad…

Skulle ringa dom idag, men mina pengar på telefon är tydligen slut, så får vänta tills på måndag..

Hawknestgrove
0

Du kan maila dem!

Ciiviic
0

Då går jag in på sidan igen, och skänker dom ett mail..

Hawknestgrove
0

Yes! samtidigt som vi puttar upp för den lille stackaren här inne!

Ciiviic
0

så nu har jag mailat dom, så hoppas jag får ett svar snart..

Hawknestgrove
0

Då får vi hoppas! OCh puttar upp, ifall någon kan ta sig an den lille magre stackaren!

Ciiviic
0

yeep !. Hoppas verkligen någon kan ta sig an charmören, han är helt underbar .. en riktig knäkatt :D

Hawknestgrove
0

Putttar upp för helgen, för snart stänger jag ner datorn till på söndag!

Erika91
0

Roligt att han har fått en intressent.
Men ciiviic om du nu får ihop till en kastrering för tillfället så kan ju den som köper honom få betala tillbaka för kastreringen?

Ciiviic
0

#46 - han kommer inte bli köpt av henne.. han kommer bo där tills han själv mår bra och så där.. han behöver känna trygghet igen, och jag kan tyvärr inte ge honom all denna kraft… jag har inte orken i kroppen… de är massa annat runt om mig som händer. massa skit..

Imasy
0

Ciiviic = är det katthemmet du har mailat? om du pm:ar mig ditt telefon nummer kan jag försöka få tag på henne under helgen, och höra om hon ev kat ringa upp dig om de har en plats över åt Basse?

Erika91
0

#47 Jag förstår inte vad du menar, det jag syftade på var det du skrev: "Niix, har eventuellt en som kan ta hoonom om 2 veckor ungefär, men bara om han är kastrerad,"
Men nu fattar jag hur du menar när jag skrev detta.

Ciiviic
0

#48 - aah de är katthemmet i Avesta, men deras mail verkar inte funka.. Du har även PM..

#49 - Okej.. aah men tjejen som kan ta honom. vill ha han kasterad om hon ska honom

Erika91
0

#50 Men kanske du kan starta en insamlingstråd? Jag vet att du inte ville det, utan att du skulle fixa pengar till det själv, men kanske det är värt det om han ska få ett tillfälligt hem?

Ciiviic
0

#51 - aaaj egentligen skulle jag behöva det. men jag orkar inte ge mer än detta.. det är för mkt i min kriopp och mitt huvud.. om man säger som så…

jag vill bara att allt ska ordna sig *gråter*

Erika91
0

Gråter jag tycker synd om dig., Men du är stark som kämpar på!

Ciiviic
0

#52 - Tyvärr inte tillräckligt..

solweig
0

du är en kämpe. men börja tänk lite på dig själv, gumman. så kommer du tillbaks med friska takter.

Ciiviic
0

#55 - Jo men det är svårt, när man vet alla hemlösa och allt där ute. jag har ALDRIG kunnat tänka på mig själv, när jag vet att det finns individer som har det sämre än mig själv..

stumpan-59
0

hej cilviic jag kan nog hjälpa dig men vet inte hur man skickar pm tror jag det heter iallafall privat medelande

karins
0

#57 Gå in på Ciiviic sida och klicka på kontakta, sen kan du skriva pm till Ciiviik där.

Puma77
0

Om du trycker på ciiviics aatar (bild) så kommer du till hennes sida. Där finns en flik där det står kontakta. Den trycker du på så kan su skriva ett privat pm.

//Pia

stumpan-59
0

tack

Puma77
0

Ha ha Karin där var vi snabba;)

//Pia

karins
0

Japp det var vi :-)

Ciiviic
0

-weeeiii- jag är här..

Om det är enklare kan du ta min msn ..

Liinda__ffs@hotmail.com

( just nu så står stackarn utanför dörren och skriker.. han vill in till mig, men kan inte släppa in honom.. ska ringa vet på måndag och beställa tid för kastrering.. men jag tror jag måste ha hjälp med pengar till den, shit va jag skäms över att ens tänka tanken på det  )

stumpan-59
0

har skickat ett pm nu,heter det så

Ciiviic
0

yeep och jag fick det : )

stumpan-59
0

bra nu har jag lärt mig något nytt idag

Ciiviic
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tack för alla orden .. Jätte snällt.. Du är guld värd….

Trooya och Svea ligger i soffan och längtar tills Basse får komma och vara med dom …

Imasy
0

Annonsen kommer in på blocket imorron :)

Ciiviic
0

Nu går saker och ting verkligen framåt :]

Imasy
0

Nu är annonsen betald och klar, och jag hoppas att du får en massa bra svar idag!

Blir du hemma, ifall jag skulle få svar ifrån Mia?

Ciiviic
0

yees hoppas med på svar :] TACK :]

Aaah jag blir hemma :] .. Vill inte lämna dom ensamma ..

Imasy
0

vad bra, då plingar jag dig på mobilen om jag hör nåt från Mia, kommer vara utan internet nu på dagen, kikar in sen i kväll :)

Förresten, jag har skyddat hem nummer, ifall du är en sån där som inte svarar på hemligt menar jag… Flört

Imasy
0

Meeeeen blä! nu krånglar blocket och vägrar godkänna annonsen…..

Ciiviic
0

Det är bara att ringa :] ..

Jag är hemma hela dagen som sagt. om jag skulle be ge mig nånstans så är det till grannen :P ..

VAA? .. De va väl inge fel på den ???

Imasy
0

Nu har jag ändrat den 2 gånger, och nu SKA den gå igenom ;) jag tror att de störde sig på att det ej stog "katt" i rubriken, samt att jag använt "Viktväktarna" i annonstexten….

Ciiviic
0

haha okej :] aaah men hoppas det funkar denna gång.. håller tummarna :]

Måste bara berätta om imorse.. han va så söt när jag kom in till han så sprang han fram till mig och började prata på en gång, sen  ställde han sig på sina lååånga bakben och ville att jag skulle ta upp honom, när jag gjort det , stonkar han mig i ansiktet och kurrar jätte mycke :] så myyyyysig

Imasy
0

Men lilla plutten då! Kyss

Förresten, min käre karl stängde ner msn och allt igår när jag gick in i duschen, det var därför jag försvann….

Imasy
0

Men vad F…. fick tillbaka den en 4:e gång!

Ciiviic
0

imasy - hehe okej, sånt som händer :] ..

seriöst ??? vad är det som är fel i den ???

priset kanske ?? ändra det ..

maria83
0

Hej jag jobbar på fyra tassar i avesta! Jag har pratat med Mia (ordförande i föreningen) och hon kommer höra av sig idag! Glad

Ciiviic
0

Ja Han får komma ditt på onsdag :D jag är så lättad och lyckig :D

TACK FÖR ALL HJÄLP :D

Simson
0

Jippie!! Bra gjort!! Härligt!

-> Kastrera och id-märk <-   \>^..^<   CatCrazyLady

Ciiviic
0

Jaa all beröm till Imasy som ställt upp så extremt för Basse ..

Blondieisbackagain
0

Har han fått ett hem nu?

va kul :)

Ciiviic
0

Han flyttar till Avesta katthem på onsdag :]

Blondieisbackagain
0

va kul!!!

han kmr bli adopterad på 5 röda sekunder :)

Ciiviic
0

Ja, känns jätte skönt :]

Erika91
0

Vad härligt att höra! Skrattande
Hejja Imasy! Skrattande

Hawknestgrove
0

Åh, så underbart att höra! HAr tänkt på Basse och de andra två hela helgen! Men nu verkar det lösa sig!Du får hålla oss uppdaterade, Ciivic om hur de mår på Avesta! Elle MAria 83! Solskenshistiorier får vi aldrig för många av här inne!

Imasy
0

Vem vill ge sig tillkänna? FlörtHemlisHemlis

Imasy
0

*putt* ;)

Hawknestgrove
0

Nu fattar jag inget…. Ska lille Basse inte till avesta KAtthem?<+

Erika91
0

Vi är två nu då…

Ledin
0

allså hur går det för grabben? och jag tycker att om nu folk viste om att han tillhörde några som lät han bli kvarlämnad borde anmälas för djurplågeri. Bra att du ställt upp å den andre killen som itne tålde katt men skulle man inte kunna göra en anmälan på dom som dumpat katten? Håller tummarna han var super söt men samtidigt så ger jag fingret åt dom "riktiga" ägarna.

Jenya
0

Det verkar som om Lilla Basse får följa med oss hem till Ullared :)

Ledin
0

nämen vad fint :)  bra jobbat!  men tycker att dom riktiga ägarna ska ha en spark i röven för detta iaf :P Nu vart man ju sugen på åka till G-kås oxå.

Jenya
0

Hahah! ja du gekås e bra att ha i närheten :D har inte varit där sen vi blev katföräldrar, ska bli så kul att få se vad dom har för kattsaker där! :D Och nu får vi ju ett helt hus att pynta!

Imasy
0

# 95 AHA! Det var du! Skulle det ta så lång tid att kläcka ur sig?! Skrattande

Ledin
0

ja dom har ju saker där för katter vi åker minst 3 gg per år fast förra året vart det 4 gg och alla som har barn som spelar typ x-box ps osv där har ni billiga priser på spel :) halva priset än vanliga fall på många. Och kattsaker ja maten den är ju inte bra alls köpte för att ge ladgårskatterna dom ville inte äta det :S så det säger mig mycket vad den maten smaka skatorna åt upp den iaf :D

Jenya
0

#98 haha lite spänning får det väl vara :p Nej men ville få allting planerat och klart så att allting var säkert. han skulle kommit hit idag men det blev inte så :( Ciivic fick förhinder.

Hawknestgrove
0

Åh, då får Darling sällskap?

Jenya
0

Japp Darling, Basse och Nano :) vår lilla trio :D

Hawknestgrove
0

Åh, längtar att få se min lilla skyddsling på bild!

Imasy
0

Hur går det?

Blondieisbackagain
0

hahah en katt som heter nano hur kom du på det?

aMIn pappa heter nano haha så grymt att en katt heter så nano. :D

Jenya
0

#104 han har inte kommit hit ännu. Ciiviic ringde mej idag och vi ska göra så att vi kör ett flyttlass till ullared i morgon, sen åker vi tillbaka hit (när har vi ej bestämt ännu) och packar resten och städar, sen åker vi dit och hämtar honom istället. och åker hem till ullared. så ska dom försöka fixa kastrerings tid så han blir kastrerad, vaccinerad och öronmärkt innan. så rikserar vi inte att Nano blir avundsjuk på att Basse har sina kulor kvar :P

Jenya
0

#105 hehe det var pojkvännen som bestämde det namnet. vet faktiskt int ehur han kom att tänka på det. Heter din pappa Nano? jag ha aldrig hört en människa heta så.. inte ett djur heller för den delen hehe. coolt i alla fall!

Blondieisbackagain
0

jaah ok =)

japp  haha men han är chilenare det är kanske därför :P

HAH =D

Ciiviic
0

Nuu är jag nästan hemma .. inte träffat nån av mina godingar sen i måndags :'( ..

Imasy - jag har inte kunnat ringa Mia , då jag kom hem till mamma för en stunds sen, åkte in akut på sjukhuset i måndags. och får se om jag kommer hem ikväll..

maria83
0

Hej idag väntade vi på katthemmet att Basse skulle dyka upp men ingen kom och ingen ringde?

Såg nu att det är någon annan som ska ta honom, det va ju bra. Hoppas att allt ordnar sig nu för buren kommer bli upptagen snabbt!

Förstår att det inte är lätt för dig att höra av dig ciiviic om du måste till sjukhuset. Tur att jag kunde kika här å få reda på varför kisse inte dök upp idag. Glad 

Här i Avesta håller vi tummarna att Basse får det bäst i sitt nya hem!Skrattande

Erika91
0

Det är ju bra att den buren nu är ledig till en annan katt som behöver komma in :)

emjon
0

#110 Jag tyckte det var toppen av er att vilja hjälpa Ciiviik och det är inte lätt när man blir sjuk. Däremot förstår jag inte att någon annan kunde ha meddelat er att kissen inte skulle komma. Nu kommer vi till detta med nonchalans igen och det är dålig stil.

Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren

Alexej
0

Super jobbat allihopa:)

Tack till Avesta katthem som ville ställa upp!

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Ciiviic
0

#112 - Det är väl endå mitt ansvar att kontakta nån i så fall. Men eftersom jag legat inne på sjukhuset, och legat i en säng med ingen telefon, så har det inte vart så lätt att ringa, det handlar inte om nonchalans… Men tyvärr kan jag inte rå för att jag är så sjuk som jag är, och måste upp akut till sjukhuset, planerade inte precis detta. + att detta med Basse vart bestämt i söndags kväll eller i måndags morse. Jag har inte haft nån chans att ringa.

Jag kommer att ringa Mia så fort jag får tag i henne nr , och be om ursäkt.

emjon
0

#114 Om du läser det jag skrev så hade jag förståelse för att du blev sjuk och det rår man inte över. Jag tänkte mera på att du hade behövt hjälp med den kontakten och det var ju flera inblandade här. Alla här vet ju dessutom att det inte är det lättaste att få in en katt på katthem eftersom det oftast är överfullt.

Vill också säga att jag följt denna tråd och du är värd massor av rosor som så osjälviskt hjälpte katten.

Ciiviic
0

#114 - Inte meningen att låta tjurig, om du tog det så , menade mer att det var inte många som visste att jag låg på sjukhuset, och med andra, ord inte nån som kunnat ringa Mia och sagt ngt. Neeh vet att det är svårt, och Avesta ska ha massor med rosor för att dom ville ta in Basse. :D .. Det ska dom verkligen..

Hawknestgrove
0

Ja, för nu så blir väl Basse transporterad till Jenya? Jag har väl fattat det så?

Ciiviic
0

Jenya, kommer själv och hämtar honom ihelgen troligen eller veckan efter. då jag sitter fastklistrad hemma hos mamma just nu, blir troligen sjukhuset ikväll igen, eller imorgon…

emjon
0

#116 Nej så uppfattade jag det inte alls. Det är nog mera så att jag tycker vi som medmänniskor skall ställa upp lite mer för varandra. Vårt samhälle blir mer och mer egoistiskt och det är en utveckling som inte jag gillar alls.

Hoppas nu att du förstår vad jag menade och jag är glad att du svarade så vi förstår varandra.

Ciiviic
0

#116 - Okej okej, jo förstår vad du menar..

Aaah tyvärr är det så, tur att de finns några av oss vanligt folk kvar :P hehe..

;D försöker svara så fort jag kan.. ;D

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.