Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettutanför-ämnet
Läst 1889 ggr
Sidentass
0

OT - Siden har shoppat;-)

Var in en sväng till stan idag..därav anledningen till min frånvaro under dagen..har uppfyllt löftet om en ny bandyklubba till sonen och en trevlig fika på stans bästa fik:-) Men..så springer Sidentassen på en jacka/tröja med svarta katter på! Tror ni jag kunde låta bli den - not! Fanns hos Veromoda för ett par hundra -lappar..suck..jag är hopplös när det handlar om prylar med kattmotiv på!

Bild kan jag visa imorgon…eftersom jag har dom i den andra datorn

Erika91
0

Haha jaa jag är också hopplös när det gäller saker med kattmotiv :) Man vill ju så gärna ha dem!
Ser fram emot kort imorgon :)

Alexej
0

Glad

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Jenna-Gun
0
Puma77
0

Shoppa va e de? Har jag aldrig gjortOskyldig

http://hittekatter.ifokus.se/ShowFile.aspx?BinaryId=98f8707f-0c04-4f34-b5de-191a4edc21e6&Filename=134327jli7lxqz7p.gif

//Pia

Inge-elsie
0

Just nu shoppar jag bara till katterna, har upptäckt en affär med kattplädar av fleece. Helt underbara, katterna gillar dom. De fanns i svart,blå,röd och beige. Så nu ligger det plädar överallt. Skall köpa några till att ha i sovrummen.De kostade bara 19:- st.Glad

Sidentass
0

Här är min kattförsedda tröja/jacka som jag la beslag på igår,-)

Erika91
0

Gud så snygg! Nu är jag avundsjuk, vill också ha en sådan nu :)

Sidentass
0

#6 Leta upp Veromoda där du bor, -fanns i flera färgsättningar här i linköping

Erika91
0

#8 Joo jag får göra det imnogon, men det var ju bara så att jag var i Kalmar idag och kollade om dem hade en kofta där (tänkte att det är törre chans att dem har det i Kalmar än i lilla Oskarshamn) men icke vad jag såg. Men jag får kolla på VermoModa här i Oskarshamn.. men egentligen har jag ju inte råd..

elena
0

# 5 Kattplädar av fleece vill jag också ha så billigt. Var har du köpt dem?

Jenna-Gun
0

Den var ju bara så bäst.

Lyckans Siden.

Det är 12 mil till närmaste Veromoda här.

Barbro55
0

tjtingling

Ok visst gillar jag katter , samlar på katter av porslin oxå,men att gå så långt att handla kläder med katt motiv på………….Nej tack,men smaken är ju som baken…………Ha det bra

Jenna-Gun
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jooooo jag skulle gärna

ha den på mej.

Har alltid kattörhängen

och en tröja med ett

kattanskite på, när jag

åker till stan.

Jenna.

Sidentass
0

#12 hi,hii…,.jag är hopplös..*men det kostar inget extra* brukar jag säga..jisses..här är kattmotiv på snart allt man äger o har;-) Men det är som du säger..vi är alla olika, och tur är väl det:-)

#13 snygga!!..har haft sånna jag med..men nu har dom blivit urtvättade;-)

Inge-elsie
0

#10 Jag har köpt dom i en liten affär här i södertälje. Dom finns i tumba oxå. Om du säger till hur många du vill ha och vilken färg så kan jag fixa det. Skruttan har lagt beslag på en blå och Puckot en röd. Ingen ville ha den svart eller beiga.

karins
0

#6 Vilken snygg Tröj/jacka ! Vill ha Räcka ut tungan Men inga pengar över denna månad heller :(

elena
0

#15 har skickat ett pm till dig.

Erika91
0

#12 Haha, jag måste ha allt som det är katter på som jag tycker är fint! Om jag har råd vill säga..

Inge-elsie
0

Jag skall gå och titta på tröjorna idag, Essut har visst köpa 2 st för hon kunde inte bestämma sig. Då blir hon fin på resan idag.Skrattande

Sidentass
0

#19 Vad kul:-)

essut50
0

#15 Den affären som har plädarna finns i Stockholm oxå, Gamla Brogatan och Odenplan såg jag på påsen ikväll..

Katttröjorna köpte jag igår var både den röda och den gröna, kunde inte välja vilken färg jag skulle ha så jag tog båda.Generad

" En smula nyfikenhet håller oss unga"

"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

attmar
0

Ja de där är ju nästan ett måste!! Skrattande

Lena
0

Vilken läcker jacka du köpt Sidentass! :) Jag är också svag för kattprylar och har liksom Jenna örhängen med kattmotiv. Men inga jackor och t-shirts dock.

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Faxlin
0

Ni får shoppa glas med katter, eller varför inte tallrikar :-)
Tänk att sitta och dricka ett glas vin en kväll i ett vinglas med en katt på :-)

Hmm, det här var duktig reklam Lena du får plocka bort det om du vill. hihi

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Sidentass
0

#24 Trevligt att du kommer med detta nu..gick idag o funderade på varför det aldrig blev av det vi spånade på för en tid sedan..men kom då fram till att det berodde på att jag inte lyckades få till en sådan bild som behövdes för att få det till verket så att säga…jag är fortfarande intresserad av vinglas med  vår äldsta katt Josefin på..kanske t.o.m. två st så att vi har varsitt..men som sagt..först måste till en svartvit bild som du kan jobba med..

Faxlin
0

#25: haha, ja så det kan gå :-)

Audiatur et altera pars

essut50
0

#6 Köpte den här (röd och den gröna)

Visst är dom snygga..

karins
0

Ja dom är snygga! och jag är avisRäcka ut tungan

Puma77
0

Sidentass. Har du en färgbild som du tycker är bra kanske det går att fixa det i photoshop till Åsa.  Har ni inte det programmet så hör av er så kanske jag kan hjälpa er och se om det fungerar och blir bra så Åsa har något att jobba med.

//Pia

Erika91
0

Jag kollade i Oskarshamn på vero Moda och som jag trodde så fanns ingen, fast tur kanske det är ;)

Sidentass
0

#27 Vilket kap! den röda är snygg också:-)

#29 tack snälla för det erbjudandet! Ska ta o kika i datorn efter bilder på Josefin..jag har inte photoshop, däremot psp..men har tittat på menyerna där opch vet inte hur jag ska få till det..men då kanske jag kan sända dej en bild framöver här så får vi se hur det går sen?!

Faxlin
0

#29: Låter bara bra det från min sidan med :-)
Kan du få fotot att bli så det ser tecknat ut så är det absolut det bästa att jobba med. Helst svart vitt med om man får vara petig. hihi

#31: Kom bara ihåg vad jag sa, jag har aldrig gjort en katt på det sättet tidigare i gravering. Så du skulle bli ett litet test fall här. Så om du inte blir nöjd är det självklart inget köpkrav. Då jag inte ens själv vet hur det kommer bli.

#27: Jättemysiga ser de ut båda två. Förstår att du hade svårt att välja där :-)

Audiatur et altera pars

martdat
0

#32 Åsa, graverar du i glas? låter roligt, hm, visa bilder på kattvinglasen sen så vi får se, låter som något att bli avis påFlört

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Faxlin
0

#33: Japp jag graverar i glas. Är ingen jättekonstnär på det. Men söker alltid nya utmaningar. Har dock fått sålt en hel del av mina alster så helt värdelös på det kan jag inte vara :-) Även om det är jätteskojigt då man utvecklas som graverare hela tiden.
Självklart får vi visa upp resultatet sedan.

Audiatur et altera pars

Sidentass
0

#30 Så synd att dom inte fanns..har du tur kanske de får in dom!

Puma77
0

Sidentass gör så. Har både psp och photoshop så jag kan testa mig fram.

Åsa ja jag graverar ju själv så jag tror jag förstår hur du vill ha det något sånär i alla fall.Flört

//Pia

Hawknestgrove
0

Åsa, två glas beställs av mig! Vinglas alltså! Skickar med en bild här om det duger att ha med!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Sidentass
0

Ser med glädje fram emot detta..tänkte vara ute i god tid nu o beställa två vinglas av Åsa med Josefin på för att gratulera hussen med när han fyller år i början av maj. Kryddan på kardemumman är att Josefin är en riktig "Hussekisse":-)

Sidentass
0

Skulle det fungera att göra något av den här bilden..om man tar bort ramen osv..? Eller är den kanske för liten? Jag har fler bilder i den andra datorn..ska koppla in den under dagen o visa er foto på Josefin som jag har där..tycker detta känns så spännande att jag inte kunde hålla tyst - berättade det hela för hussen!!Flört

Puma77
0

Jag tror nog den är för liten men har du en större på henne men precis med huvudet på det sättet så vore det knon. Ju bättre skärpa på kortet desto bättre konturer kan jag få till. Kanon att hon är padda också, själv har jag svårt med mina helsvart att få fram konturer:)) Allt smälts samman så mycket.

Kan tilläga att ju större bild desto lättare att arbeta med.

//Pia

Sidentass
0

Bra då vet jag..då ska jag visa dej de jag har i andra datorn sen!Glad

Jätterart av dej att vilja hjälpa:-)

Faxlin
0

#36: Ohh, graverar du? Vad skojigt. Kan du inte visa vad du har gjort?

#37: Har du något kort där du har med hela kattens huvud. Öronen är bra om de är med helt. Saknar lite öra där. Sedan är det mycket lättare om den är omgjord så man ser lite mer detaljer, eller mer streck. Kanske kan du be Puma77 att hjälpa lite. Jag är så dålig på sådant där. Men kanske skulle behöva lära mig göra om kort själv med :-)

#39: Vad sade husse då?

Audiatur et altera pars

Hawknestgrove
0

det är den bästa jag har på honom…..

Faxlin
0

#43: Hmm, hur ska jag göra med örat då? Tänk om jag avslutar det fel så han ser fel ut?

Audiatur et altera pars

Sidentass
0

# 42 Han blev faktiskt väldigt förvånad..men gillade verkligen idén! Han är lite rädd att man ska ha sönder dom..men jag föreslog att man bara tar fram dom vid riktigt festliga tillfällen..inte när man har en massa folk..lekande barn..o man bär inte ens ut dom till grillen!

Puma77
0

Åsa jag har visat mina verk en gång i tiden inne på glaskonst, det var där jag kom i kontakt med i fokus från början. Har inte gjort så mycket men det har blivit ett antal vildsvinsglas. En plunta till min bror gjorde jag senast i alla fall.

http://hittekatter.ifokus.se/ShowFile.aspx?BinaryId=b23cf919-6a1b-4366-8e4a-7769d26dff71&Filename=%C3%96ringplunta.jpg

//Pia

Sidentass
0

#46 Himmel så duktig du är!!

Puma77
0

#47 tackarGenerad Jag försöker i alla fall. Är en sån person som vill testa allt.

//Pia

solweig
0

du är ju jätteduktig.

Ankah
0

Ja - sketasnygg firre!

Faxlin
0

#46: Ohh, vad fin den var. Att inte du graverar kissemissar?

Audiatur et altera pars

Puma77
0

Tackar allaGenerad

Åsa: jag har tänk framöver någon gång, har ett glasblock bl.a men tiden och lusten har inte fallit på. Mest var det beställningsjobb som kom upp. Kanske att jag kommer igång senare. Det är så mycket som jag vill göra tyvärr.

//Pia

Faxlin
0

#52: Känner igen det där med att det är så mycket man vill. Men jag skule verkligen vilja se en katt du gjort. Eller mer alster överhuvudtaget. Det var riktigt snyggt. Och att du dessutom fick det så bra på foto. Det lyckas jag aldrig med. Mina ser ut som missbildade urlakade sockor när jag fotar dem, med lite blänk i. *suck*

Audiatur et altera pars

Puma77
0

Ett vinglas jag gjorde en gång i tiden. Skulle bli 6 st till mig men hann bara göra två sen var det en som köpte de. Har legat på is sen.

Ja jag ska se ngn gång sen hur det blir med en katt;) 

http://hittekatter.ifokus.se/ShowFile.aspx?BinaryId=12355847-432f-4ab3-b606-e5c821c7a18c&Filename=Bild%201842.jpg

//Pia

Jenna-Gun
0

Jösses så snyggt.

Vilka talanger det finns i detta forum.

Kram

Puma77
0

Tackar;)

Det mesta jag gör nu för tiden är ändå till KKS. Det är det jag brinner för just nu. Får tacka min estetiska utbildning där vi fick prova på så mycket vilket gör att jag idag vill prova massor med nya saker. Tyvärr bor jag litet och har ingen plats inte pengar heller. Skulle jättegärna vilja göra lampwork t.ex. Tänka om jag kunde göra egna pärlor som såg ut som katter;) Men jag har ju planer på att bli miljonär *fniss* så då har jag råd med min egen lila verkstad;)

//Pia

essut50
0

#54 Vilket fint glas, du är verkligen duktig.

essut50
0

Så här ser jackan ut när man har den på sig. (dålig bild)

![](../ShowFile.aspx?BinaryId=91eda9e3-88be-4e21-9d96-7d9f2fb69d04&Filename=Lillan röd.jpg)

Sidentass
0

#58 Men du är ju  jättefin i den!!

Puma77
0

Ja jättefin. Såg faktiskt en tjej som hade en grön sån igår;)

//Pia

Hawknestgrove
0

Hm så ni frestar mig! VI har Vero Moda uppe i Svinesund…..

Sidentass
0

#54 Åhhh så  vackert…!!!

Jenna-Gun
0

Den var ju jättefin.

Men det blir nog att tappa åtskilliga kilon till innan den sitter bra på mej hihi.

4½kg är för lite.

Jenna:(

Sidentass
0

Puma och Åsa…

Visar ett par bilder som jag har i den här datorn..så får vi se om dom går att använda till något skojigt sen:-)

Sidentass
0

Osså en till bild till Puma o Åsa för bedömning;-)

Om..dessa är för små eller inte funkar av nån annan anleding så kan jag ta o rota igenom mina cd-skivor..de här bilderna är tagna med en vanlig hedenhös-kamera, man skickade in bilderna och fick hem cd-foton!

Faxlin
0

#54: Ohh, så snyggt. Du är suverän ju.

Sidentass, vi låter Puma77 avgöra vad hon kan göra av bilderna så kan jag säkert gravera det sedan :-)

Audiatur et altera pars

Puma77
0

Siden har fått min mailadress och ska skicka lite bilder som jag kommer testa på.

//Pia

Ankah
0

Jag vill också ha sådana snygga glas…och en sådan snygg tröja!!!

Sidentass
0

#67 Ska skicka fler bilder..bara jag hittar rätt på de skivor som Josefin finns på…var upp o rotade en sväng igår..när jag kom till datorn var det fel cd..blir mer letande i lådor så fort tiden finns..spännande värre detta:-)Glad

Faxlin
0

Här har vi en halvtaskig bild på en varg som jag gjort för rätt länge sedan :-)
Bäst att skriva att det är en varg så ni ser det. hihi

Audiatur et altera pars

Faxlin
0

Här är en tiger som jag gjorde i samma veva som vargen. Tyvärr är bilderna kattastrofala.

Audiatur et altera pars

Faxlin
0

Här har vi en skål med ett sto och ett föl. haha, ja du ser Sidentass kanske ska du be Puma77 att gravera åt dig istället.

Audiatur et altera pars

Faxlin
0

Och så en vikinga tjej som jag gjorde på ett ölglas. Hon hade en make med, men honom hann jag inte fota innan han vart såld :-)

Audiatur et altera pars

Sidentass
0

Jisses..vilka mästerverk du gjort Åsa!!

Helt otroligt vilka förmågor vi har runt om i landet…

Sidentass
0

#40 OM..det skulle visa sig att de bilder jag har på cd håller för dålig skärpa..ger jag mej inte iallafall..hi,hii…då kanske man kan beställa ett par glas med "vilket kattmotiv som helst" o kanske med en liten tass också;-) Det sistnämda är förstås inte nödvändigt om det ställer till besvär..har bara så svårt att släppa tanken på denna skojiga ide när vi har så duktigt folk härGlad..men jag återkommer..nu måste jag förbereda mej för att åka ut o storproviantera åt pälsgänget..torrfoder, sand och burkmat har dom skickat ut matte för att handla!

Faxlin
0

Att gravera tassar är inget problem alls. Och vitsen med att specialbeställa ett glas är ju att du ska få den precis som du vill ha den. För att den ska vara unik för just dig.

Audiatur et altera pars

Jenna-Gun
0

Men Siden kan du inte ta ett nytt foto, katten finns ju där hemma eller

Sidentass
0

Snappy Jomenvisst Jenna..det är bara det att jag behöver en bättre kamera..den jag kör med nu är en såndär reklamgrej som man får med när man prenumererar på datortidningar..den ger inte det bästa bilder..utan tar bilder som "duger" mer i enklare sammanhang…om ekonomin tillåter..ska jag inom de närmaste veckorna skaffa mej en bättre kamera..då blir det mer fota av:-)

Puma77
0

Siden. Inomhusfotografering är ju lite speciellt ;) Men viktigt är att det är bra med belysning Utomhus ger ju bäst egentligen. Viktigt kanske är att  inte ha bakgrundsbelysning heller som när man tar mot någon med en solnedgång bakom sig. Personen blir ju mörk. Oroa dig inte. Har jag lite att jobba med kan jag kanske ta lite hjälp med min ritplatta också. Så ingen fara jag e envis med.

Åsa vil du ha bilden på huvudet som dliknande de du graverat och visat upp här eller vill du ha ännu mer detaljer?

//Pia

Erika91
0

Åsa dem var ju jättefina!

Hawknestgrove
0

Åsa, jag har ingen bättre bild på Arne…. Örat får man vidareskapa i fantasin…..

leevan
0

Åhh vad duktiga ni är!!!!

Vad roligt det verkar att kunna gravera i glas!

Faxlin
0

#79: Jag graverar det Siden vill ha. Inte jag som bestämmer om hon vill ha enbart huvudet. Jag gör som jag blir tillsagd:-)

#81: Men då använder jag fantasin där. Men jag ska försöka mig på att göra om den så bra jag kan med mina program. Dock vore det bra om jag kan koncentrera mig på det efter yran.

Audiatur et altera pars

Hawknestgrove
0

HAha, ÅSa, ingen panik, helst igår, hahaha!

Faxlin
0

Skrattande

Audiatur et altera pars

Sidentass
0

Vill bara säga att jag inte alls glömt att sända in flera bilder..det är bara det att min kroppshydda blev helt slut  efter släpandet på 10 kg kattsand o en massa foder igårOskyldig(Vad gör man nte för missarna!!)..sen idag har man varit på gyn-besök..efter en massa irrande för att hitta rätt..så man är lite mörbultad..men när jag fått hämta nya krafter ska jag rota mer i lådorna efter mina cd-skivor:-)

Diskussionen närmar sig gränsen för max antal kommentarer. Överväg att skapa en ny diskussion och länka till den här.