Tips - kissar i sängen
Min syrras ena katt är lite trotsig. Får han inte som han vill så kilar han och kissar i sängen. Inte så kul. Men syrran kom på en smart idé. Hon köpte vaxduk i metervara i ett fint mönster, klippte till den och har det istället för överkast. Om man inte känner på det så skulle man kunna tro att det är ett överkast, riktigt snyggt faktiskt. Så när han kissat i sängen nu har det bara varit att torka bort. Det hjälper även till att minska hans "kissproblem" eftersom katter inte gillar skvätt. Från vaxduken skvätter det. Så med lite disciplin + den otrevliga effekten från vaxduken ska det nog bli helt bra till slut :-)
Bra tips!!!!1
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Jag hade problem med Ludde tidigare, mest innan han kastrerades förstås, men även efter. Jag försökte med luftrening i citrondoft, luktförstörare med samma doft och allt. Till slut fick jag ett tips om att använda kattmynta, så jag köpte flytande och sprayade på ungefär en gång om dagen och då tog det helt slut. Bytte täcke också och tog bort duntäcket, för jag tror att han gillade ljudet av just duntäcke.
Numera är det inga problem längre. Duntäcket är tvättat ett antal gånger med bakpulver i tvättmedlet och Dettol i sköljmedlet, så att det inte doftar för gott. Sista gången jag tvättade det, behövde jag inte Dettol, utan tog ett sköljmedel med Mango istället. Nu finns det inga problem alls, varken med honom eller de andra. Archie vill nog helst ha en alldeles egen låda, men Ludde tror ju att han är Kungen här, så Archie går och sätter sig i avloppet i duschen. Det gör inget, för jag måste alltid ha kallvattnet igång ändå, eftersom kranarna är skilda och jag kan inte öppna den utan hjälp om jag stänger till den. Jag har 4 kattlådor just nu, men den ena är ganska liten, så den undviker de.

´Låter som en alldeles utmärkt ide..sen är det ju heller inte lika mjukt att kliva på..så jag tror att det kan ge bra resultat i längden!

Smart.
Ja jag kan inte mer än hålla med Mettan i detta fall, att få bukt med lukt så är Dettol absolut suveränt. Dessutom, såhatar katter den lukten. Själv tycker jag, att det luktar så friskt och gott…..
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....