japp. tvn e på.
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Mår illa,,,, 
Hemskt…var i Malmö, på museum o såg en utställning om det. Pratade med Katharina som hade hand om utställningen (hon som också var på tv).
Visste inget om detta!
Hemskt!
vad e det för program? har packat ner tvn så jag kan ej se :/

ett hemsk program hur de stympar får i australien, klipper bort huden kring rumpan med en sax….

Jag hörde det på radion. Och HM hade det på en del av sina klädesplagg :/ Och jag som har kläder från dem kan ju ha det på mig vilket gör att jag stött det omedvetet :/
Men det jag klan glädja mig med är att HM ska sluta med att ta in sånt.
Ja, jag såg det på nyheterna. Ja stackars får, släng upp de som gör det själv på den där stålbritsen eller vad det var för något så får de oxå plågas lite. Usch jag blir så ledsen för de stackars fåren skull…
varför gör man så för?! 
Stackars får!
#4 håller med dig! Fy för dessa människor!
Censurerade lite i det här inlägget / Jossan

Tittade bara på början, klarade inte av att se resten
Vämjelikt, Fy för människorna

Fast gör man inte et för att de inte ska få maskar? Jag har en kompis som jobbade som fårskötare på Nya Zeeland ett tag och berättade att de gjorde något liknande. Hon sa att de ibland hittade får som de hade "missat" och som var uppätna inifrån av maskar - inte den "snälla" typen som håller sig i tarmen, utan de hade gått ut i vävnaden och tyggat sönder hela tarmpaketet. Tydligen fastnar bajset väldigt lätt i ullen där i stjärten och då trivs maskarna och lever och frodas - så det är för att rädda fåren, egentligen. Sedan bör ju djurhanteringen överlag ses över…
jo det stämmer. men det finns bättre åtgärder, där inte djuret lider - men kostar lite extra. Men det är inte lammen värda.

#11 Så var det , blåmask elr dylikt, men det fanns andra vägar att gå fasst det kostade mer tid och pengar, raka de offta i rumpan i stället ,
Missade programmet men förstår att det var hemskt. Deprimerande när djur blir behandlade som objekt.
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Jag blir fruktansvärt upprörd över denna barbariska misshandel av fåren och tycker det är bra att TV 4 Kalla fakta nu har belyst det hela. Fruktansvärt när människor har så lite empati för djuren och inte tycker de är värda de metoder som inte är plågsamma.
Blev glad över att HM tog ställning i rätt riktning och hoppas bara att de följer det också för det innebär ett stort steg. Tycker så oerhört synd om fåren som är så utsatta på olika sätt och då även i djurtransport till Mellanöstern. När jag vet vad som händer med dem kan jag gråta blod för så vidrigt är det.
Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren
Ja, inget nytt, behövde inte se. Jag har läst om det förut…..Usch!
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

För mig var det helt nytt. Det är bra att media och TV4 fakta tar upp sådant här!