dumpade katter LÖST för 3 av 4=) Blekinge
En kvinna har flyttat från sitt hus i ronneby och lämnat kvar 4 katter. hon och grannar matar dom emellanåt men hon har pratat om att avliva allihopa! Grannen kontaktade KKS. De bor på terassen som står öppen. Där finns filtar , vattenskål och matskål men det räcker ju inte när det blir allt kallare och de snart ska föda!
det är:
bruntabby högdräktig hona
Svart ungkatt dräktig
svart stor hane kasterad(?)
bruntigrevit kön okänt. har liiten mage men förhoppningsvis kastratmage( [-o< )
De är friska o finba, ingen öronskabb o fina ögon/näsa o päls o bra hull
de mest akuta just nu är att få stödhem till de dräktiga honorna INNAN de föder, vilket kan ske närsom!!! de är tama(svarta är liite blyg men jag fick gosa o bära henne till slut=)) och keliga.
NÅGON??
kan ni hjälpa så hör av er antingen till mig: emma@kks.nu eller birgitta@kks.nu
dräktiga ungkattshonan
svarta hanen
jag gosar me kelige bruntigrévita=)
Och pussas lite hihi
Bruntabby högdräktiga honan
Alla 4
Åh, Du är go! Och katterna ännu goare! MEN HALLÅ, DE DÄR FD ÄGARNA SKA VÄL HA EN ANMÄLAN PÅ HALSEN? Asch, Caps lock
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Bruntabby honan igen
#6 påpekade det till Birgitta jag också att det borde anmälas , då detta är hennes ärende till största delen jag hjälper henne bara!:) Men vi vill få bort katterna därifrån först så de inte avlivas utav ren hämnd!
Ok, förstår det!

#7 Herrejösses så lik hon är "min" Lucy, också hon förmodligen dumpad.
Blir helt bedrövad och har svårt att finna ord. Hur är vi människor funtade?! Är alla tre honorna högdräktiga eller kan det ännu finnas tid för kastrering?
All energi till er som engagerar er i höstrusket!
Hur är det med KickanLilja Jag heter Maria och bor i Julita (mellan Katrineholm och Eskilstuna). Jag kan ställa upp som akuthem ?
Jag tror hon hade mycket plats. Ska pma henne.
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
Lägger in tråden på stödisar också
Vad synd att det är så långt bort. Hade kunnat hjälpa annars :-( Berätta hur det går för dem allihop!
Nån som har lagt in det på SKS?
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
#14 jag har lagt in det på sks. vad är "stödisar" för ngt gunilla?
Hehe bra! Det är Sophias sida på MSN för stödhem!
Jag skulle gärna kunna ta en av dom dräktiga. Men har ju två katter redan och tror inte dom hade gillat en till, dom hatar ju varandra. Och mannen vill nog inte heller, kan jag tänka mig. Men sugen blir man ju. Och det är ju så synd om dom små liven. Hur kan hon göra så. Har människan inga känslor. Man kan ju undra. Blir såå j##la ARG
.
Var finns dom någon stans??
Hoppas det löser sig
#17 dom finns i ronneby,blekinge. du har inget rum tillövers en av de kan bo i..köket kanske?
Det är inte klokt, det tar aldrig slut. Vill så gärna hjälpa…Men det hinns inte då de är högdräktiga och jag bor i Stockholm.
Hoppas, hoppas det finns någon i närheten som kan hjälpa till.
Men bara en är högdräktig, den andra går kanske att transportera. Sedan finns det ju 2 till!
Det finns en tjej på djurtransport som pendlar mellan Hässleholm och Stockholm.
JA PRECIS OCH NÄR MAN SKA VÄLJA MELLAN ATT AVLIVAS ELLER FÅ ÅKA EN BIT SÅ TAR JAG HELLRE ANDRA ALTERNATVIET..oj capslock sorry
Oki, måste tänka, jag vill såå gärna. Har 4 katter här redan, men det skulle gå..
Det måste finnas någon närmare som kan ta hand om någon av dem som jourhem, hoppas jag i alla fall! Men om det krisar så finns jag.
Ja, nöden har ingen lag, kajsa.

o jag finns i Linköping..lite för långt bort kanske..annars skulle jag kunna ställa upp i det akuta skedet genom att upplåta ett rum..det skulle kunna fungera isåfall fr.o.m. måndag..d 12 nov..men tyvärr kör jag inte bil…kanske ordnar det sig på närmare håll..men vill bara visa att jag finns ifall att det krisar..
Oj, oj vilken svår situation. Hoppas det löser sig då vi själva sitter lite tajt just nu. Har ju lovat ställa upp för Nisse katten från Hässleholm.
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Ja om inte mina sjuklingar var sjuka. Så skulle inte dessa bebisar här må dåligt av att få in en vuxen snäll katt som kan visa dem vägen till människan. Och kattunge vana har jag. Men kan ju inte gärna utsätta bebisarna för sjukdom.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
ja denna situation är jättesvår. har ev. stödhem till en hona när hon fött sina ungar då hon inte vill vara med om en dräktighet(förståeligt) men sedan tar det stop:(
OM vi kan ordna transportkedja till sthlm kan du Kajsa ta emot henne? maiola mig gärna på emma@kks.nu och berätta lite om dig själc, din familj, djur o hur du bor. Vet du ngt om hur det är att vara stödhem?
Sidentass, det är kanske lite för stressigt att låta en dräktig hona hamna hos dig för att sedan flytta till yttterliggare ett ställe. får fundera på det:)

#29 precis..så tänkte jag också…utan erbjöd mej det ifall att det skulle vara absolut kris..
putt….
putteliputt
Bruntigrevita har stödhem:) men titta på denna bild,visst ser hon oxå dräktig ut? hon kommer isf kastreras då magen knappt syns…
Men götapetter vilken vacker kisse.
Jag vill oxå gosa med den.
Jenna ;)
Naquita, du har PM!
#35 och du har pm tebax=))
som det ser ut nu har svarta dräktiga honan och bruntigrevita honan stödhem=) Kvar är kastrerade svarta hanen samt bruntabby honan.
Hittade du några?
Jenna
#39 hihi ja några stycken stenhårda hallontuttar:P
HAHAHAHA, hallontuttar!!!! Det är väl tur vi har humor på det här forumet =)
#41 ja annars hade vi nog varit körda för längesen

#41 Inga "jungfrubröst" då? 
----------------------------------------------------------------------
Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus
Lite solsken här då!
Stödhemmet tar den bruntabby honan istället. då vi är osäkra om svarta honan är dräktig eller om det bara är mask. Den bruntigrevita honan är nu hos Melinda och imorgon kör stödhemmet ner och hämtar henne.

Det låter ju jättebra!! Bra jobbat, tjejer!
/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis
Glad att kunna hjälpa och att ställa upp. Det blir liv i luckan här, men det har jag ju redan. Nej skämt åsido, jag erbjuder ett stort rum till den dräktiga honan och massor av kärlek. Det ska bli fint att få henne hem till oss. Hon kommer att få det bra!
Bra Kajsa!!! =)
Magen på henne har sjunkit, om det är för masken eller för att hon ska ha snart vet jag inte;) Men hon är inte lika stor längre iaf, det ploppade ur henne mask=/
Hoppas det inte är bara mask i hennes mage! Axilur har jag hemma så jag får smyga i henne lite så hon blir kvitt det, usch, inte roligt för Mimmi med mask. Men det ordnar vi. Men om du har känt ungarna Naquita, så litar jag på dig! Det blir såå kul att få hem henne hit och förhoppningsvis blivande ungar!

#43 Jungfrubröst och dräktig går väl inte ihop… 
(fnissar glatt!)
-> Kastrera och id-märk <- \>^..^< CatCrazyLady
Kissen hade bara mask
#52 Du har PM tillbaxs! Mimmi är så välkommen!
Nu är Mimmi på väg! Jag och min yngsta dotter håller på att inreda rummet med låda, matskål, täcke och en mysfilt. Tror dottern sover i det rummet i natt så inte Mimmi behöver vara ensam. Väntar, det ska blir skoj, hon är nog här om ett par timmar. Rapporterar vidare imorgon om hur det gått.
Spännande!
Nu är 2 honor i stödhem, och den sista lilla ungkattshonan kommer till sitt stödhem idag eller imorgon=))

Skönt att de löste sig : )

Åh va bra, då är det bara hanen kvar ute..Hoppas han oxå får komma in i värmen.
Håller tummar för honom med…..

putt
Vad bra att det löst sig för tre katter! Blir så glad över att läsa detta! :)
//Lena
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Vilken är kvar?
#62 svarta kastrerade hanen. Men han är försvunnen just nu

Naquita! Har ni fått tag på den svarta katten?
Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna
undrar det också Maggan47

Men vad kan ha hänt stackaren??
Om ni läser ordentligt i tråden ser ni att jag förklarat om honom:) Han är trolgitvis inte alls försvunnen, utan har ett annat hem. Sist var han borta i 4 månader, och kom "hem" välbehållen, välnärd och kollade läget. Sedan försvann han igen. och han är kastrerad;)
detta är Mimmis historia.. ingen utav honorna var faktiskt dräktiga:)
alla hade de fullt med mask föresten, därav superstora magarna..
Aha här har vi Mimmis bakgrundshistoria. Intressant att få ta del av nu när kissen är här som tillfällig gäst. Hennes nya matte väntar på henne med fyra rum och kök och inglasad balkong.
Mimmi som hon ser ut idag:
//Lena

Denna tråd har jag totalt missat.
#71 Jaha så det är härifrån Mimmi kommer :)
Tur att det löste sig för katterna!!

Jag tycker att Mimmi ser ut att ha en riktigt goslisa i sig…fast en blyg sådan, kan det stämma? Hon är jättesöt och jag är lite avundsjuk på den inglasade balkongen…
men då är ju fallet löst dom har alla fått hem lr stödhem å det e inte lite det gud vad skönt.

Man blir så jätteglad över att ta del av hur det löser sig för katter - toppen!!
Skönta att alla fick komma in i värmen till slut. MImmi är så vacker.
" En smula nyfikenhet håller oss unga"
"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"
Mimmi är kelig men även lite blyg så här i början. Spinner när man klappar henne. Nu är det inte så kul för henne hos oss eftersom hon står på eget rum. Men på måndag flyttar hon i samband med veterinärbesöket.
//Lena