Hittat en katt (igen)
Den här gången satt en röd katt i en gammal husgrund. Helt passiv stirrar han på mig när jag klampar in och jamar ynkligt.
Katten var hur jäkla mager som helst, så det var bara hämta en transportbur och fösa in den, motvillig var den men orkade knappt röra sig och vinglade bestämt in i buren efter några väl valda puttar i rumpan. Nu bor herr katt i badrummet med mysig säng och nykokt vätskeersättning.
Vi har fått veterinätid klockan 19.30, han behöver nog vätskas upp och kollas igenom.
Vackert djupröd och nog egentligen ganska stor, men nu är den bara skinn och ben… Så nu hade han tur som satte sig i rätt husgrund…
Som tur är så är Herr Katt både kastrerad och öronmärkt (!!) så med lite tur finns det en ansvarsfull kattägare någonstans därute som saknar och oroar sig för sin katt!
HAr försökt tyda märkningen men den är otydlig och herr katt vill bara gosa gosa gosa fastän han knappt orkar stå på benen.
Huga världen då.. Hoppas ni lyckas tyda märkningen, kanske att det finns en människa som blir överlycklig nu? Håller en tumme för herr katt!
Jaa, det var så sorgligt att se honom därinne. Ett gäng ungar brukar hänga där och dricka öl, de har släpat dit en soffa och i den satt han, bland ölburkarna.. ihopkurad och mager och ensam och såg ut som att han typ var glad att han hade hittat en soffa, något som var nästan "hemma"…

Ibland blir det lättare att tyda märkningen om du lyser genom örat med en ficklampa.
Nu har kattens ägare lokaliserats! Jag jagade "bortsprugna katter" annonser och hittade kattens ägare på stadskattens hemsida, öronmärkningen och allt annat stämde (lyckades tillslut tyda alla siffrorna haha)!
Katten heter Sigge, han är 12 år och har varit borta sen dagen innan julafton. Matte nästan grät i telefonen och de kommer och hämtar honom så fort de slängt i sig middagen..!
De åker med Sigge till veterinären själva sedan och allt ordnar sig för söta herr katt!
HÄRLIGT med lyckliga slut!!!
o vad skönt att han får komma hem igen.

Herregud, vad glada de måste ha blivit! Hälsa farbror'n lycka till i framtiden nu, och säg åt honom på skarpen att hålla sig inne i fortsättningen!
En riktig solskenshistoria… Jag får tårar i ögonen.
Vilken tur att Du gick förbi där och reagerade, annars vet man inte vad som skulle hända med Sigge :-)
Jag blir bara såååå glad nu… Jippppiiiii… Ännu en katt kommer till rätta…
Hoppas att både Du och vi får veta hur det går med Sigge i fortsättningen :)
Jaaaaaaaaaaa……….
#7 Ska jag vara heeelt ärlig så var det ju min egen katt, Ellen, som hittede honom. Hon och jag var ute på koppelpromenad som vanligt, hon ville kolla in husgrunden men hann knappt in innan hon kom ut igen, med svansen som en flaskborste..;)
Och då var jag ju tvungen att titta.. och en röd katt har jag aldrig sett i området förut, sen var han ju så passiv och mager.. Så då fick Sigge komma in på stört och nu äntligen får han snart komma hem igen!
Så härligt med katter som faktiskt är älskade och saknade!
Och verkligen ett bra exempel på att älskade katter märker man, samt att det borde bli lag på märkningen ;)
Underbart!!!
Underbart! Underbart att du tog in honom och underbart att det finns ägare. Äntligen en solskenhistorie!!
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
Ska Ellen få något extra gott ikväll? För att det förtjänar hon.. Och Du med, som var nyfiken och tittade där i husgrunden och agerade därefter…
Puss på Er båda 
Men du jag bara ryser av glädje…. Gud vad jag blir glad 

ÅÅvad roligt att höra!! vilken lycka att få komma hem,
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.
#11, Ellen har fåt tonfiskmousse för besväret och det är kalasmat det ;)
Nu har de hämtat sin Sigge och jag vet inte vilka som var lyckligast över återseendet, de eller katten.
Så fort de gick in i badrummet vrålade Sigge MÄÄÄUUU!! Och stapplade fram till husse och matte så fort han kunde :)
Det var så fint att se, de har varit ifrån varandra över en månad och fick äntligen, äntligen tillbaka varandra!
Matte lovade att uppdatera om hur det går för gamle herrn också :)
Vad glad jag blir av att läsa det här! Nu har jag ytterligare en anledning att snörvla, förutom min asförkylning! 
Medarbetare på jack russel terrier
Toppen! Jag ryser oxå av glädje!! Underbara Ellen!

håller med alla ovan!

Vilken tur att det fanns en matte/husse som länktade efter sin kisse.

Härligt att Kissen hade ett gott hem!

Ååååh så underbart…… Tårarna rinner av glädje över att ni hittade denna katt och att han var IDmärkt och att dom efterlyst honom med foto… Heja internet……och heja Ellen…..
Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna
Jaa, jag grät jag med, det var så fint att se dem återförenas. Kan inte låta bli att tänka på vad som hänt Sigge innan han hittade soffan i husgrunden och lade sig för att vila. Visserligen försvann han i Haninge där vi bor, men långt ifrån oss och han har på något sätt lyckats ta sig över Nynäsvägen (hårt trafikerad) och sen vandrat längre och längre hemifrån..
Han var så mager nu att han inte klarat sig länge till. Lilla Ellen har ingen aning om att hennes burr-svans räddade ett liv..:)
Och om inte Ellen velat kika i husgrunden idag hade vi missat honom och han hade kanske vandrat vidare..
En turdag idag!

Åh! ögonen fyllda av tårar. Glädje! Vilken vardagshjälte du är som reagerade med att ta hem katten och hjälpa den hitta tillbaka hem!! Du är värd ett fång av rosor!!
Ja, älskade katter märker man, vilket perfekt exempel!!
Inatt sover nog både Sigge och hans ägare godare än på länge :)
Jättestora blomkvastar till dej, vilken underbar story.
Essim

Så underbart. Blir alldeles tårögd. Nu får vi verkligen hoppas att Zigge klarar sig och inte har fått några skador av sin tid ute.
En jättekram till dig för det du gjort för Zigge och hans familj.
Ständig uppassare till griniga Luffar´n, Snygga Smilla, Busiga Mina, Skygga Tingeling, Charmören Flea och hunken Roffe.
Volontär på Stockholms Katthem
www.katthemmet.nu www.svekatt.se

Helt underbart! Verkligen roligt att ägarna hittades så snabbt och tur att din katt hittade Sigge! Stort tack till dig för att du tog in honom!!! 
#21 Men oj vilket bra slut det blev på denna historia, det är ju riktigt så man gråter av glädje! Tusen tack till dig för att du hjälpte kissen att hitta hem! Massor av rosor och fanfarer!
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Tack så mycket alla för era snälla ord…
Ja, nu är det bara att hålla tummarna för Sigge så han inte tagit för stor skada av tiden ute..
Jag uppdaterar så fort jag hör något!
Det var verkligen en fin katt, han morrade lite oroligt i husgrunden först, men sen gosade han som en galning inne, kröp upp i knät och virade ihop sin magra, magra kropp i käet på mig..
En riktig gentleman trots allt. 

Detta kan bara sägas på ett sätt:)))
ÄLSKADE KATTER MÄRKER MAN!!!!!!
/Sylvia

Åhhhh..vilken historia..som ändå slutar så lyckligt!! Blir tårögd när jag läser om missens matte hur glad hon är att katten är tillvaratagen! Tusen eloger till dej som tog dej an misse innan han han bli än mer utmärglad!!

Oj, nu ramlar tårarna över här hemma. Vilken underbar historia.

Riktigt tårögd här. Uppdatera om hur det går för honom!

jag sitter oxå och tokbölar!!
Tur för katten att din misse hitta honom och va bra att ägaren hade märkt katten. Som #28 skrev "Älskade katter märker man"
Här är en till som har svårt att läsa vad det står pga suddig skärm. Vilken lycka att du kom just då och pussar till nyfikna Ellen. Min första tanke var att kissen säkert varit instängd någonstans och jag hoppas att han klarar sig utan bestående men.
Ytterligare bra bevis på att "Älskade katter märker man" och en stor eloge till dig för ditt engagemang hela vägen ut.
Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren
Snörvel av glädje och sinnesrörelse här med.
Håller oxå tummen och hoppas att den lilla, röda åldrisen inte har tagit för stor skada av den långa svälten därute.
/Pelusa
vilken fin verklighetsstory, och som sagt älskade katter märker man Maggan47 som också blir så glad över återföreningen
Jag har flyttat denna tråd till Solskenshistorier, den platsar bättre där nu =)
#37 Ja det gör den verkligen! :D
Har inte hört något från Sigge ännu men jag har varit i skolan hela dagen. Hoppas innerligt det gått väl för honom!
Sitter här och gråter av glädje, vilken fin historia med lycklig slut.
Tack för att ni ställde upp för Sigge.
" En smula nyfikenhet håller oss unga"
"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

Nu lipar jag nästan av lycka! Sånt här gör mig så glad!
/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis

Vilket lyckligt slut det blev! :D
Tack vare att han var öronmärkt så kunde han återförenas med sina ägare :D