Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettkattberättelser
Läst 1236 ggr
martdat
0

Katten åkte ut från hemmet,,

I höstas stod det att läsa i expressen om en svart vit han katt som bott på ett äldreboende i Ingelstad i 12 år, (nu var det ju 9 år men men det e en annan historia) han åkte ut för att det anställdes en alergiker..!Hallå ,hur alergisk kan man bli, EN katt på ett STORT boende med flera lägenheter, Dessutom var katten mer inne än ute,, JaJa, jag har tänkt på denna katt ändå sen det hände, han fick bo på Djurens Vänner men det var ju inte lätt att hitta hem till han,,, Nu när vi tyvärr fick ta bort min gamla kisse Gullungen så fanns det inte mycket mer att grunna på, det tog en vecka sen ringde Pappa och ville ha tel nr,,, Sagt o gjort vi hämtade Kissekatt som han heter, nu 10 år,, han gjorde sig hemmastadd direkt,, gick en lov och kollade läget sen la han sig i sängen och spann! tror det kommer att gå bra, känns jättebra att det löste sig,

ville bara skriva av mig för jag är så glad! har tyvärr ingen länk till artiklen, men jag googlade fram den tidigare.

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

martdat
0

Erika91
0

Herregud! Anställer en allergiker!? Skrikandes Den personne kunde väl fått avslag och en annanstans att söka! Man brukar ju ta ut de som är anställda sist och det var ju inte katten som blev anställd sist, det var allergikern! Ja just det, det var ju "bara" en katt! Människorna har ju företräde!
Katten trivdes ju och var till stor glädje! Varför då anställa en allergiker???!
Åh vad arg jag blir! Ledsen för de som tyckte om katten så mycket och för katten. Allergikern må ha dåligt samvete.. eller kanske inte… det är kanske ingen som gillar djur. om jag var alolergisk och det var en katt på jobbet så och den var tvungen att åka ut så skule jag inte ta jobbet! Jag är arg på hur de gör!!!

Men det är tur att han fick en chans hos dig martdat :) Hos dig kommer han att få det bra!!
Hur länge har du haft honom? :)

martdat
0

Det är hoss mina föräldrar han bor, jag bor i lägenhet, det hade han inte gillat, mina föräldrar bor på landet på en gård, Vi hämtade honom i fredags, Min tidigare katt Gullungen som bott kvar där hela tiden gillade inte andra katter så det var därför de inte kunnat ta honom tidigare,,Men han kommer att få det jättebra, när han gjort sig hemmastadd skall han få gå ut när han vill. precis som han var van,. Cool

modellflickan
0

Han kommer få det underbart!

Erika91
0

Jasså var det hos dina föräldrar? :)
Där kommer han ju också få det jättebra! :D

Jenna-Gun
0

En ros till dina föräldrar som tagit hand om den fina kissen.

Erika91
0

Ja dina föräldrara ska ha rosor Glad

martdat
0

Tack jag ska hälsa dem rosorna, de har internett (Modem) ska be dem kika in hit Skrattande

Erika91
0

Det får du göra Glad
Så kanske de också blir medlemmar och lika besatta som jag Flört

marieborg
0

Wow va underbart!!!!

Massor av kramar, rosor ja allt till dina underbara föräldrar!

karins
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Rosor till dina underbara föräldrar!

Anna77
0

åh vad underbart!!!!!!!!!!!!!

Sidentass
0

Stor eloge  och ett fång blommor till er som tog hand om missen..nu ska du se att han är en lycklig katt igen:-)

maggan47
0

säger som alla andra, vilken lycka för alla parter, och hur mycket rosor som helst, och vad kul om dom också ville bli medlemmar härKyssMaggan47

Jenna-Gun
0

Ja, då finge vi höra mer om kissens liv.

Jenna

martdat
0

Här har Kissekatt fått bli lokal kändis ijen,, kul att media tar upp djurfrågor emellanåt! http://www.kvp.se/nyheter/1.778013/nu-slipper-kissen-leva-hundliv

Lena
0

Trisst historia det där att katten åkte ut för att en allergiker blev anställd. Jag har själv varit ansvarig för äldreboende där vi haft katter. Katterna fanns på tre av totalt 9 boendenheter. När det söktes personal till de enheter som hade katt stod det med i annonsen. Vi hade faktiskt inga problem med det. Fast facket morrade innan och såg en massa jämmer och elende som sedan aldrig inträffade. Men allt hänger på ledningen i dessa fall, man måste vara lite tuff och själv tro på det. Jag vet många chefskolegor som inte själva tror på det här med djurs betydelse i vården och självklart inte heller driver en sådan fråga. Måste också säga att det är så typiskt svenskt det här att göra det till ett jätteproblem med allergier. Sådant talades det aldrig om i Nederländerna. (Visst ska man ta allergier på allvar, men det blir fel att försöka göra hela samhället kliniskt rent).

#0 Bra gjort av er att ni tog hand om kissen! Stackars de boende som miste sin katt.

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

essut
0

Åh vilken glad historia. Kissen får det bra hos dina föräldrar. När vi hade katt på mitt gruppis så var alla införstådda att om man var allergisk så fick man inte jobba där. Men tyvärr så fick katten ett annat hem för att några i personalen inte vill ta hand om henne, ge den mat eller rensa lådan osv.Gråter

Erika91
0

#18 Åh så typiskt!! :/

martdat
0

18 # visste hon/han inte att det ingick i arbetsuppgifterna?Katten var väll där för de boendes skull, då borde det ju ingå att sköta katten,,,,Jag tycker inte att skura toaletter är det bästa jag vet när jag flyttstädar,, kanske ska be kunderna montera bort toan innan jag börgar städa,,,

Hawknestgrove
0

Sån tur att det slutade så soligt till slut i alla fall! Tar av hatten här för er!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

leeka
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej! Jag och Kissekatt mår bra. Vi vill tacka så mycket för alla trevliga och vänliga ord vi fick av alla gulliga människor när vi hade tagit hand om Kissekatt numera "Nisse". Vi var och hälsade på i Nisses gamla hem på Tingshusvägen häromdagen. De blev glada när vi kom. Han kände nog igen sig lite för han provlåg alla sängarna och spann och kelade. Fast Nisse väl också kelad med och alla ville klappa honom och prata. Vi ska nog hälsa på där igen. Ha det så bra nu alla kattvänner! Hälsningar ifrån Nisse med familj!

martdat
0

#22 Hej Hej! hoppas att hon som beslutat att katten skulle bort har fått mååånga pikar,

marieborg
0

Vad kul att läsa om Nisse igen! Är så glad att ni kunde ta hand om honom!

Jenna-Gun
0

Härligt att Nisse fått hälsa på i sitt gamla hem och det som älskade honom så.

Kram Jenna

Sidentass
0

Men då blev dom nog glada på Nisses gamla hem, när dom fick så fint besök! Gläds verkligen åt att Nisse fick komma till er!

Lena
0

#22 Synd att de gamla inte kunde få ha kvar sin katt, men tur för honom att han fick komma till er istället. Snällt gjort av dig att hälsa på äldreboendet, det betydde nog mycket för de boende där.

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

annebeate
0

Så fint att ni kunde ta hand om Nisse. Riktigt rörande att läsa att han varit på besök på äldreboendet. Vilken glädje för de boende och  att han nog kommer på besök igen. Härlig läsning  denna fredagskväll. Glad

Erika91
0

Så söt han är Nisse, härligt att läsa!

Mettan
0

Först och främst en jättebukett blommor till er som tog hand om Nisse.

Sklnt också att han fick hälsa på hos de boende. Jag tror faktiskt att om man har en allergi, ska man utsättas för den i små doser, så kanske man kan slippa, ungefär som vaccinering.