Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettkattmat
Läst 1263 ggr
Ullisgullis
0

Hur stort ska hålet vara??

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har köpt erstättning till en av mina kattungar då den väger mellan 50-60 gr under sina kull syskon. Men varför är de inget hål i napparana på flaskorna man köper. Ska man göra dem själv och hur stort ska de då vara är så rädd att jag gör de för stort. Har försökt få honom att lapa men han får inte in tekninken riktigt.

Erika91
0

Men gud så söta! Kyss

Det låter märkligt. Men kan det inet vara ett sånt där litet hål bara att det inte syns? Har du provat att hälla i vatten och testat ifall det kommer ut när du tryckt? Det låter ju märkligt att de inte gör hål på "nappflaskorna"…

Alexej
0

Pma Naquita . Hon har stor erfarenhet av nappkatter:)

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Casper
0

Nä, så är det! Hade jätteproblem när jag hade napp-bebis. Var nog och köpte två omgångar extra nappar för att det blev för stort när jag hade pulat ett tag. Ett tips är att köra in något i nappen för att hålla emot när du tar hål, annars kan hela nappen spricka!

Erika91
0

#3 Vad konstigt..

Borde det inet vara hål i när man köper?

Ullisgullis
0

Precis de är de jag tycker också, fick dessutom med 4 st nappar i olika str och sorter och inget hål i någon av dem. Försökte göra hål med en säkerhetsnål men de fungerade inte alls..

destiny
0

Hål med säkerhetsnål fick jag inte att fungera alls. Blev alldeles för litet hål. Jag tog en vass kniv och skar upp ett kors. Fungerade mycket bättre. Provade ett par gånger tills jag fått glipan tillräckligt stor.

zenita
0

jag köpte en grej på apoteket när therese var liten. den är till för att göra olika storlekar i nappar. kommer ej ihåg vad den heter men fråga på apoteket. då får du perfekt hål istället för att göra hål med annat

zenita
0

hoppas denna bild hjälper lite. fattas lite delar men den är 20år gammal. hoppas du kanske frstår vad jag menar

Erika91
0

#8 Finns den fortfarande kvar att köpa då?

zenita
0

ingen aning faktiskt

Ullisgullis
0

zenita såg du bor i Väsby de gör jag med, tack för ditt tips ska kolla om jag hittar en sådan. Annrs får han öva på att lapa.

storAnnette
0

Det går lätt att göra hål med en upphettad nål också.Det har jag fått lov att göra nångång för längesen till nåt av barnen.