Till minne av Johnny
Min älskade Johnny, " kungen af Husby" har fått somna in idag. Johnny hade aids och nu orkade inte hans kropp längre. Jag är så outsägligt lessen.
Till Johnny!
Sista året var du väldigt sjuk, men jag vill minnas dig så som du var när du fortfarande var frisk och lycklig
_Jag minns första gången jag såg dig.Sjuk,sliten och rädd efter flera års hemlöshet gick du rakt in i mitt hjärta. Veterinären ville avliva dig eftersom katter som du aldrig kunde bli tama. Efter någon månad hemma hos mig var du helt trygg och sov vid min huvudkudde varje natt. En tacksammare och lyckligare kisse fanns inte _
Jag minns hur du skuttade på dina stela ben över ängen när vi gick ned till kolonilotten där du blev hög på kattmyntan jag odlade till dig medans jag ryckte i ogräset.
Jag minns när jag träffade en kille och han skulle sova över första och enda gången. Hur du låg på mitt bröst och morrade varje gång han rörde sig. Det fanns ingen tvekan om att jag var din.
Jag minns din hårdhänta kärlek. Att bli mjökltrampad av dig kändes som att bli överkörd av buss ungefär.
Jag minns vilken underbar extrapappa du var till alla moderlösa kattungar jag tagit hem och hur du uppfostrade dem med fast tass.
Sov gott nu min älskade lilla vän och tack för all den kärlek du gett oss.

Ständig uppassare till griniga Luffar´n, Snygga Smilla, Busiga Mina, Skygga Tingeling, Charmören Flea och hunken Roffe.
Volontär på Stockholms Katthem
www.katthemmet.nu www.svekatt.se

Å så ledsamt. Och sorgligt. Jag blir också ledsen här. Kram till Johnny.
/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis
Nej men.. Åh nu blir jag ledsen.. Vi vet nog alla hur mycket Johnny betyder för dig.. Varma kramar lilla du.. 

Det är ledsamt när det tar slut, men det låter ju som att killen hade ett riktigt trevligt liv - åtminstone efter att han kom in. Ta hand om dig nu, johnnys girl, och minns din lille kisse med glädje, om än med saknad!

Men ååå vad jobbigt för dig, Vad söt han var,
ee kan katter få aids? aldrig hört det, nu blev jag rädd
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.
Å jag gråter…så sorligt..men vilken tur att han kom till dig som vet att man inte alltid ska lyssna på vad veterinärer säger. Johnny har haft ett underbart liv hos dig och varit så älskad! Märks så väl i hur du skriver om honom!
Sov gott Johnny! Tror att du och Billy kommer trivas bra ihop.
Massor av styrkekramar till dig från mig

Jo, katter kan ha HIV, men vad jag har förstått så får de inte lika farliga symptom som människor.
Det mänskliga HIV-viruset kommer från gorillor (tror jag, det var ett stort apdjur i alla fall) som inte har några symptom av det alls - djur är helt enkelt bättre på vissa grejer än vad människor är!

näää :(
Vilken fin pojk….
"Att bli mjökltrampad av dig kändes som att bli överkörd av buss ungefär." Härligt med roliga minnen…
Tröstkramar till dig…. och tack at du var johnys girl! Det kommer du nog att vara ett tag till….

Tröstkramar till dig, vet att han hade det bra hos dig.

Men åhhhhh…så otroligt sorgligt..så fint du skrivet om din kära Johnny…kära nån..jag visste inte att katter kunde få aids…är så ledsen med dej…den enda tröst jag har är..att nu existerar inga plågor för Johnny längre.och kommer aldrig att göra mer..nu tassar han på det ljusgröna mjuka, mjuka gräset bortom regnbågsbron…
Varm tröst- och styrkekram..
Sidentass
Så fint och målande du skriver om din älskade Johnny. Du måste sakna honom mycket. Sov sött vackre Johnny.
Jag vet ju hur mycket han betydde för dig, önskar jag kunde säga något som kunde lindra men jag skickar många tröstkramar.
Lisa

Låt minnena av honom vara din tröst än om jag förstår att det är outhärdligt just nu. /Sylvia
Jag antar att det var FIV han dog utav, och inte AIDS?

Beklagar så din sorg. Finns inga ord som får det att kännas bättre för dig tyvärr.
Men jag sänder en massa kramar till dig.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Ja, just det…naturligtvis är det inte HIV, utan FIV…kattversionen!! 
Sörjer med dig. Hut gammal blev han?
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Enorma tröstkramar till dig. Jag vet att han betydde så mycket för dig, och du för honom. /Vanessa
Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

Vad ledsamt att läsa. 
Sov Gott Johnny.
Ett bevis på att katter som Johnny kan bli tama.
Vilken lycka du hade att få komma in i en sådan bra mattes liv Johnny.
Vila ifred.
Tröstkramar till dig!

rest in peace , hoppas du får det bra där på andra sidan !

Åh Ewa, vad ledsamt…
jag gråter också
…kan inte låta bli…vet ju vad han har betytt för dig!!! Vet också att han var riktigt sjuk, men jobbigt iaf! Du ska veta att vi tänker på dig…styrke- och tröstkramar i massor!
Sov sött lilla Johnny! Du kommer till ett ställe där du slipper vara sjuk, må dåligt och ha ont.

Tack alla för era tankar, snälla ord och kramar. Det behövs just nu. Jag bara gråter, vet inte om jag orkar jobba i morron.
#13Johnny hade FIV -jag skrev AIDS för att alla skulle förstå vad han hade. Jag har fasat för den dagen då hans immunförsvar skulle ge upp totalt och nu hände det.
#16Jag vet inte hur gammal han blev. När han kom till mig för fem år sedan bedömde veterinären att han var mellen 8-14 år, vilket innebär att han var någonstans mellan 13-19.
Ständig uppassare till griniga Luffar´n, Snygga Smilla, Busiga Mina, Skygga Tingeling, Charmören Flea och hunken Roffe.
Volontär på Stockholms Katthem
www.katthemmet.nu www.svekatt.se
Oj! Då levde han länge och fick ett väldigt bra liv hos dig!
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Stanna hemma imorgon Ewa och ta det lunt!
åh Ewa vet inte vad jag ska säga……inga ord tar bort sorgen. De stora snygga råbarkade killarna har alltid en plats i ditt hjärta.

Åh så jobbigt för dig, tänker på dig. Sov gott gubben!
Jag såg inte tråden förrän nu.
Jag är jätteledsen för din och Johnnys skull. Vad fin han var. Och så sorligt med sjukdomar som inte går att bota.
Många tröstekramar, tänker på er!
Alexandra
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Oh lider med dig vet ju att han var mannen i ditt liv. Ni har kämpat på ett bra tag ni två trots hans sjukdom.
Lider med dig kram J
Tänder ett ljus idag för din Johnny
, Ewa
Åh, Johnny. Katternas Aschberg, som bara behövde kliva in i ett rum, för att alla skulle veta att han var chef. Tandlös, ärrad och kärleksfull.
Jag kan känna mig avundsjuk. De flesta går genom livet utan att träffa sitt livs stora kärlek. Men du och Johnny, ni hittade varann.
Är stolt över att vara en av Johnnys utvalda, som fått utstå hans våldsamma och smärtsamma massage/mjölktramp.
Tänker på dig.
Klarade inte av att läsa klart , då hade jag börjat gråta. 
Beklagar sorgen!! Johnny får det nog bra på andra sidan, med alla våra andras saknade kissar ska du se =) Tänk vad dom busar där bland molnen! Tröstkramar!! Vila i frid!

Å kära nån jag har helt missat detta igår, men vad fint du skrev om din lille Johnny han påminner mycket om min hitte-Baffe, det är något alldeles extra med dessa gamla ärrade kattherrar. Beklagar verkligen din sorg nu och hoppas du kan finna ljuspunkter vid tanken av han inte lider mer och har det bra på andra sidan.
----------------------------------------------------------------------
Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus
Läste också detta i dag Ewa, har jobbat jour några dagar, och varit ifrån datavärlden, lilla stora Johnny ,Kungen av Husby har gått över bron, vet hur du mycket han betydde för dig, men du vet att ni ses ju igen, nu börjar jag gråta, vet så väl hur det är att leva med sjuk kisse, och ändå är man inte förberedd, när den sista dagen tillsammans kommer, nu är det många kissar som väntar på oss, har ju själv Lucas och Sara sittande vid bron, spejande, många kramar Johnnys Girl, det kommer du alltid att vara för mig, Johnnys Girl
Maggan47

“In a world filled with hate, we must still dare to hope. In a world filled with anger, we must still dare to comfort. In a world filled with despair, we must still dare to dream.
Är så ledsen för din skull Ewa. Vi tänker på dig
Stora tassekramar från Mojje, Busan, Mette och matte Eva
Skicka ett sms med texten Katthem 25 eller Katthem 50 till nr 72970 så skänker du Stockholms Katthem motsvarande belopp.

Jag blev så ledsen av att läsa om Johnny som har vandrat vidare. Man blir verkligen berörd av Johnnys historia. Han fick inte den bästa starten i livet men han kunde inte ha fått det bättre sina sista levnadsår. Jag tänker på dig. Kram Jenny och kissarna

Sov gott Johnny… Sänder även en tanke till matte, vet hur det känns… 
Så ledsamt att Johhny somnat in! En sådan underbar kisse lämnar ett stort tomrum kvar. Känner med dgi i din sorg.
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
hoppas du kmr må bättre genom tiden
han va värkligen söt.

Ewa, först nu har jag vågat öppna tråden och läsa för jag visste att jag skulle sitta här och stortjuta…… snyft…….. Hittar inga ord som kan trösta utan sorgen måste få ta sin tid……… han hade det iaf bra de sista 5 åren.
Du fick ju en kram i Sthlm men här får du en till…………..
Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

nej! så sorgligt :( fy vad hemsk det är när de måste lämna en, svåra beslut att ta. Man vill ju att de ska stanna för alltid. vilken underbar katt han måste varit. vad skönt att han fick komma till dig och bli ordentligt omhändertaget.
/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan