Vad kan JAG göra??
Jag sitter här och funderar på vad jag kan göra för att hjälpa till?? Så jag tänke slänga ut frågan här.
Jag bor ett par mil utanför Borås. Vilket katthem ska jag vända mig till? Djurens vänner i Borås vill jag inte, om dom nu finns kvar?? Alla behöver givetvis hjälp men jag har förstått att det funkar olika på alla ställen. Det känns som rena djungeln och jag vill gärna ha lite tips.
Jag kan tänka mig att ställa upp som någon form av akuthem, till skygg katt eller dräktig katt. Dräktighet och förlossning är inte främmande för mig. Läser och hör så mycket om katter som måste komma in i värmen. Usch…Och här sitter jag med mina katter framför brasan och hör stormen vina utanför…
Några tips?? /Sylvia
Hum, du kan ju alltid söka på google efter katthem i borås, annars finns det kanske något i gbg kolla och hör där oxå. Det tar ju inte så lång tid att åka till Gbg eller?
Kolla dig lite för och sök och ha ögonen öppna
Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke
Hej Sylvia! Jag bor också i Borås. Skicka gärna ett PM till mig med telefonnummer så ska jag be en person ringa upp dig, för din hjälp behövs, verkligen!
// David
Ett hem utan katt är bara ett hus...

Kolla med Göteborgs katthjälp, de behöver jourhem - Borås och Göteborg är ju inte såå längt ifrån varandra. Deras hemsida finns på http://www.goteborgskatthjalp.se

Härligt att du vill hjälpa! Verkar behövas en hel del i de trakterna :(
KKS har några aktiva i Borås, det var någon kattkolonie där som de hjälpte med. Tror de är fortfarande aktiva på nåt sett. Det fanns tom planer att starta ett katthem där i KKSregie. Men jag är inte insatt i det och vet inget. Kollar med MorganP här, han är aktiv inom KKS.
Vad bra att du vill hjälpa till, just i Borås och runt omkring ser det mörkt ut för hemlösa katter. Annars är DV jönköping bra. Det är 2 jättetrevliga kvinnor som driver ett djurhem där.
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Tack för era tips om olika katthem men att HITTA dom olika hemmen är inte svårt. Internet är underbart på så sätt. Men at veta vilket hem man ska kontakta det är värre:( Det finns ju olika regler på alla och jag vill gärna hitta ett som stämmer med mina värderingar också.
Jag har kontaktat DavidE så får vi se vad som händer:)
Tack, kom gärna med fler tips! /Sylvia
ja, jag tror att det är jätteviktigt att ha en förening som stämmer med en själv. gör en lista på vad du tycker är viktigt och stäm av. jag har varit jourhem åt kks och göteborgs katthjälp (inte urmycket, men litegrann i alla fall :) så om du har några frågor kan du pm:a mig så ska jag berätta lite om mina erfarenheter :)

Vad härligt att höra att du vill hjälpa till! All hjälp är såklart välkommen i denna kattvärld.
/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis
Jättebra att du vill hjälpa till! Det behövs alltid hjälpande händer vad gäller allt möjligt för utsatta katters räkning.
Som andra skriver är det viktigt att hitta ett katthem som jobbar enligt de värderingar man själv har.
Länkar till katthemmens hemsidor hittar du under vår länksamling här ovan. Sedan är det olika hur mycket som framgår av informationen på hemsidan. Därför är det alltid bra att även ringa.
Här har du en artikel med lite olika tips vad man kan göra för att hjälpa till i arbetet för hittekatter: till artikel
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Roligt att du ska hjälpa till! Dt behövs ju verkligen folk som ställer upp som akut/stödhem!
Jättebra, att du vill hjälpa till