Dagens ros till Essut
och varför vill jag ge henne dagens ros, jo, på sin lediga dag, efter att ha gått av i går från natt på demensboende, åkte hon tidigt i morse från Södertälje, till Hässleholm per tåg, för att där möta Naguita, och ta emot 3 kissar, bl. annat Blissa, som ska upp till Stockholm, där Blissa nu kommer att få ett eget hem, i Nynäshamn hos Therese, med 2 småbröder och bebis, och Zenitha blir jourhem åt 2 vackra gossar, den ena svart, den andra vit, sedan tillbaka samma väg, nu behängd med 3 kattburar, och när avlämning skett vid Centralen, vidare med tåg till Kungsör, där egna katter och sambo väntar, låter det som ett drömscenario denna regniga dag, nope, så kram Essut och lycka till, och naturligtvis rosor till alla inblandade såklart som sett till att detta kunnat ske, men det förstod ni väl
Maggan47

fick just reda på att vita katten fått ett hem redan, LYCKA Maggan47

Ja det var ett hårt arbete som Essut utförde till förmån för hittekatter. Tur ändå att det inte var idag med stormbyar och störningar i tågtrafiken. Nu får många katter chansen till nya liv. Ger även en ros (en bukett tulpaner) till Naquita som är en sådan eldsjäl för kissar i nöd.

//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Hur skulle vi klara oss utan alla duktiga medlemmar här?
Super Essut och jag hoppas på många bilder från Therese och Zenitha!
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
Men Lena, det ÄR i dag, och i detta nu, som Essut sitter på tåget, i detta oväder, och även Naquita ute i detta väder, som sagt, för att möta upp Maggan47

#3 Såg igår tulpaner i en blomsteraffär. 10 styck för 79 kronor:(
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Ja Essut är en pärla : ) …
Hoppas att allt går bra för dom

Tusen varma katteliga kramar till allas vår Essut för din insats för missar!!!

Jag vill också dela ut en ros, eller ja ett hav helst. Men det får bli en lite misse som säger vad du är istället.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
Du är kanoners, essut! Passar oxå på att än en gång strö några röda på kämpen Naquitas väg.

/Pelusa

Rosor till både Essut och Naquita kommer från oss i regnvädret också!!
Simson kommer med dem…
-> Kastrera och id-märk <- \>^..^< CatCrazyLady
Ja gott folk. det bli bara den svarta som kommer til mig men han är så välkommen så. jag önskarönskar den vita lycka till i sitt nya hem.

Ja, Essut är guld värd som tar sig mödan att åka ner och hämta min lilla gumma och mammas stödis! 

Ja massor av rosor till Essut!! Toppenbra jobbat!
kram
Essut tack för att du finns.

Kram Jenna

Det finns så många helt fantastiska människor här och du Essut platsar verkligen i skaran. 

Här kommer en blomma till båda, som har gett sig ut i stormen, med risk för försenade tåg m m.

Mettan, nån har norpat din blomma!
Simsom, varför blir jag jämt sugen på choklad när jag ser dina katter?

Rosor till dig Essut!

Alexej: Vet inte?! =) Kanske för att Atos älskar choklad. Jag gav syster en chokladbit att ge Atos. När han såg att hon hade den vrålade han rakt ut och sprang fram så hon blev rädd!! Gamla människan! ASG
-> Kastrera och id-märk <- \>^..^< CatCrazyLady

Ha ha ha ha ha ha ha!!! Jag som trodde mina var knäppa när de gillar popcorn (får de dock inte äta) och lingonsylt! Vad roligt att han beter sig så…erm…mänskligt…!! 

HAHA!

Men choklad, det är väl inte bra för katter att äta? Eller är det bara för hundar kanske?

Katteremittliv - nu frågade du om något som jag precis pluggat på; mycket fett kan ge katten diarré, och choklad med högt cacaoinnehåll kan ge förgiftning då katter inte tål ämnet teobromn som finns i kakaon. Det ger kräkningar, diarré och en allmänt ledsen kisse…

Då var det nästan som jag trodde.
bra gjort essut. kram

aha….nu förstår jag att jag alltså måste ha en svart kisse…. Essut SMSade en bild nämligen..
gulledej essut som varit ute i blåsten….du är värd en hel rosengård!
våga vägra golf o fiskbullar o håll dej in i det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/

Tack alla för blommorna. Resan glömmer jag inte i första taget..
Kom hem från jobbet igår (fredag)kl 11.30, sov 3 timmar sen iväg till Södertälje med 2 kattburar..Väckarklockan ringde 04.30 för jag skulle hinna äta frukost innan taxin skulle komma och ta mig till Södertälje syd, tåget skulle gå 06.38..Hade tur att min son Magnus var uppe och fixade kaffe till mig.
Trodde det skulle vara en enkel resa och att jag hade tid att träffa Emma ..Men där tog jag fel, tåget kom till Katrineholm där stannade tåget för det var lokfel, satt där ungefär 40 minuter innan tåget kunde starta igen. Lugnt tänkte jag har ju gott om tid ändå innan mitt tåg skulle gå hem igen. Vid Mjölby stannade tåget igen, lokfelet hade kommit tillbaka, men kunde fixa det ganska omgående, efter några km stannade tåget igen, den här gången var det strömlöst, träd över ledningarna sa dom, nu hade min +tid krymt ( 2 timmar försenad) så jag trodde jag skulle få åka senare hem till Stockholm..När jag kom fram i Hässleholm hade jag 7 minuter på mig till mitt tåg till Stockholm skulle avgå. Hoppade av tåget sprang till rulltrappan upp till väntsalen där Emma hade väntat sen 09.40 (stackare) Emma fixade burarna sen sprang jag iväg igen till mitt tåg, han precis som tur var. Satt på tåget med katterna trodde att nu var det lugnt igen, men nä vid samma ställe utanför Mjölby var det strömlöst igen, träd över ledningarna, tur att det var bara 30 minuter försenad till Stockholm. När jag kom fram så stod Solveig, Zenithas grabb Tobbe och Jimmy (Therese sambo) och väntade på mig. Tog farväl av katterna sen direkt till mitt tåg till Kungsör. En underbar dag tycker jag..
Men jösses. det skulle jag inte klara av. mina nerver skulle slå knut på sej själva när inget går som man tänkt.
Essut och du kunde ta det lugnt.
Kram Jenna
Vilken dag Essut, ingen som jag blir avundsjuk på, kan jag säga, hatar när allt blir fel, och tåg står stilla, och man ingenting kan göra, och det blåser, så ingen hör att du skriker heller
eller sliter ditt hår
Maggan47
Essut, du är fantastisk. Tänk om fler vore som du.
#4 Aha det var idag som det hände! Ja då är det ju ändå mera beundransvärt gjort.
//Lena
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Bra jobbat Emma och Essut! Vilken dag!!
Har inte fattat förrän nu att det var tjocka släkten katterna skulle till. Roligt med en släkt som ställer upp för varandra, maggan47, essut m fl

#29 Det var på håret det! vilken tur för kissarna att du trotsade vädrets makter,
#24 jag har med hört att choklad skall vara giftigt, men det har jag lärt mig nyligen och Gullungen käkade glatt choklad glass i 18 år, inte daglien men inte helt sällan, det var bland det bässta hon visste!
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

#35 Jag brukar åka och hämta och lämna katter genom tågresor utan att katterna ska till släkten.
Mina resor har varit.. Malmö - Stockholm med 3 katter, två från KKS och en från Akutgruppens räkning. Den resan fick jag hjälp med av Mary-kate här.
Göteborg - Stockholm en katt genom SKS-forumet
Västerås - Norrköping 2 katter genom KKS hade hjälp av min gubbe då.
Norrköping - Karlstad en katt genom KKS (bilresa med Maggan47 och Solveigs man som chaufför)
så jag brukar hjälpa till när jag har lust och har tid…
#37 Det är en suverän insats som du har gjort/ gör essut. Många gånger är det en avgörande länk det där med själva resan för eatt en katt i nöd ska komma i hamn.
Sitter själv i sitsen att en KKS-katt behöver skjuts från Stockholm till Göteborg. En kisse som ska till mig för kastrering som sedan till en äldre dam när det är klart. Det är Naquita som även är den kissens kontaktman.
//Lena
#37 Jättebra. Ju fler vi är som drar det strået till stacken som vi kan bidraga med… desto fler katter får hjälp. Och att det finns katter som behöver hjälp…. det vet vi…
#38 Har du lagt en annons på djurtransport? 
Naquita skulle jobba med det så jag tror hon har gjort det. Ska kontrollera.
//Lena
Till Essut