Högdräktig akutkatt!
Hej o hå, Nu blev det så att i lördags em fick jag akut hämta en liten katt tjej på 1.5 år pga trista omständigheter, samma katt som vi tog från Vislanda där en kvinna hade 30 katter, När husse kommer hem och kan ta hand om henne har jag ingen aning om, När vi hämtade henne så sa kvinnan att hon inte kunde veta om hon var dräktig elr inte men han som tog henne valde att låta det vara hur det ville för att inte stressa en redan skygg katt,,,
Nu när jag inte sett henne på ett tag ser jag att katten är rund som en boll om magen och spenarna är spända och hon slickar sig om magen och nu i rumpan jätteofta! hon bör väll föda när som, vi hämtade henne 17 nov och hon måsste vart dräktig redan då.. suck,,
, Jag får väll lösa allt på något vis men jag är nervös inför förlossningen, har inte varit med sen jag var barn,,, har bäddat i en garderob så hon ska ha lungn o ro, extra kattlåda så hon ska slippa dela med mina egna smått svartsjuka kissar, vad kan man mer tänka på? lite råd och tipps vore inte fel…Katten är i dag en lungn och harmonisk gosboll kan tilläggas,,,
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.
Har aldrig varit med om en förlossning så tyvärr har jag inga tips men jag blir så glad att du tar hand om henne!! Håller tummar och tassar här hemma att allt ska gå bra!
kram Marie
mardat, varför inte PMa Naquita, hon har nog en del erfarenheter att dela med sig av vad jag förstått från hennes tidigare inlägg.

Jo det har hon ju onekligen ska kopiera o pma, tänkte inte på det, fick veta av dottern till husse i går att det hade hunnit komma papper från försäkringsbolaget, ska se om jag kan få tag på dem i dag, vore ju toppen om det var ordnat,
Har mailat dig ett lååååångt pm:))

#4 Kanske skulle ta och göra en artikel av det också? För alla som tar hand om dräktiga hittekatter. Kunde väl vara en bra idé ^^
ja, det skulle jag ju kunna göra=) Ska se när jag hinner knåpa ihop det=)

Så gott att kisse får föda hemma hos dej…du kommer märka på henne när nedkomsten närmar sig..mina honor har blivit mera keliga o lite rastlösa timmarna innan..önskar allt lycka till nu med vad som väntas!

Hej alla, och tack Naquita för pm, tyvärr hittar jag inget om försäkring,,, attans,,,, dottern hade sett vacinationskortet och trott att det var det, jaja. hon är 8 så man kan ju inte bli arg, att jag är stirrig om försäkringen hunnit tecknats beror på att hon troligtvis är inavel, det minsta huvud jag sett, tänk om bäckenet är för trångt, kännt på magen och hon är svullen runt spenarna,,,

#9 Åhh..vilken fin bild på lika fin misse..hon påminner min katt som jag har som stödhemmisse här..("Missy Matboll"- vilket charmigt namn:-O)

A. Matboll kallar husse alla katter men dottern vill hon skulle heta Missy så då blev det Missy Matboll,,, Hon har blivit jättetuff, Kerstin som gick och fräste åt henne hela tiden i helgen fick stryk av henne i går, inget allvarligt men hon hade fått nog,, inte kul men det måsste väll ha sin gång, vaknade tyvärr av kattfaigt i natt två ggr!! fasst första gången var det två av de andra, de känner sig nog stressade, men ingen är skadad, finns ju tyvärr inget eget rum att tillgå i den här pygmelägenheten, och dottern har som sagt asbergers /adhd/ tics så det skulle aldrig funka att ens försöka, men det blir nog bra in sinnom tid, har känt på magen mycket, hon tycker om när jag lägger en hand om den, då spinner hon, hon är väll stolt tjejen! känner inte att det rör sig men hon är bubblig runt spenarna,,,

Tjo! nu har det gått 59 dagar sedan hon flyttade från Vislanda och jag har varit skitnervös, lite lätt hysterisk, märkte i går att magen förändrats, det runda hade sjunkit ned i buken, aldeles bubblig är hon, men kände inga direkta rörelser, kände nått LITET men är osäker vad det var, Tänkte direkt på Blizza och att fosrena dött, sen börga jag grunna på om jag inbillat mig allt, tänk om hon har tumörer, och jag som är pank tills fre,,, Nåväl, min kompis känner en uppfödare så vi packar in katten i bilen för att åtmindstone få ytterligare bekräftat att hon är gravid,
Och tror ni inte slemproppen gått på vägen dit!!! åhh vad lättad jag blev, ingen tumör där inte, så nu väntar vi, och väntar,, och väntar,, Missy Matboll är ovanligt sällskaplig i dag, och oj vad glad hon var när vi kom hem, hon var nog rädd att bli lämnad.

#12 Åjhhh..så spännande!
vi håller tummar o tassar här!

#13 Tackar, jag e skitnervös, hoppas allt går bra, man vet ju inte hur det är med bäbisarna efter all stress och alla flyttar, Men det är ju på g nu iallfall, tur i oturen att jag inte är inbokad på att jobba i veckan, nässtan rädd för att de ska ringa in mig fasst jag behöver pengarna..Vill ju va hemma med Matbollen,

vilken söt katt. vad bra att du tar hand om henne nu.
/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan