2,5 miljoner katter ska dödas
2,5 miljoner katter ska dödas på 25 år på Nya Zeeland, för att värna den biologiska mångfalden.
Hur vore det om man började med att kastrera katterna istället…?
Människan är väl därtill själv ett reellt hot mot den biologiska mångfalden/andra arter….
https://www.expressen.se/nyheter/varlden/vill-utrota-alla-vilda-katter-25-miljoner-ska-dodas/
Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

Bara att dom har en tävling varje år som ger pris till den som dödar flest katter?!
Det borde väl säga sig själv att om man inte stoppar det innan parning så fortsätter ju katter att födas. Det behöver man väl inte vara nåt geni för att fatta?
Förr reste jag gärna till NZ det var innan jag kände till att dom har kattdödar tävlingar därefter blev det stopp jag bokade även av en resa när jag fick veta om det här så NZ aldrig mer och är det några som är mördare så är det människorna inte katterna 😠
Folket där är jättetrevliga och vänliga mot turister men deras katthat fy f och tack och lov att jag aldrig upplevde något sådant här eller ens kände till det dom gånger jag vart där men aldrig mer att jag åker dit för det här är en sån vidrig inställning till katterna det vill jag bara inte vara med om och skulle jag ha sett något dom gångerna herregud jag hade inte hållit käft och jag hade blivit rejält förbannad och skällt ut den ena efter den andra man gör inte så här mot katter man gör inte så här mot något djur.
Hot mot biologisk mångfald jo tjena det kommer från ett land med så enormt många olika arter och djur som är på riktigt farliga för människan och andra djur katterna är det inte men katthatande människor det är dom som är det stora hotet.
Sen som skrivs i TS kastrera jag vill tro att världen är så pass upplyst vid det här laget men om och om igen visar det sig inte vara på det viset så det här måste vi alla belysa sprida och agera för världen över och varken katter eller några andra djur ska behöva gå det tragiska öden till mötes som nu katterna på NZ gör djuren har samma rätt till våran planet som vi människor har och det ska vi med näbbar och klor kämpa för.