Katt hittades 30 mil hemifrån
Härom dagen reagerade jag - liksom många andra - på en annons om en upphittad extremt mager katt på VILSE.nu.
Det visade sig att katten hade hittats hela 30 mil hemifrån!
Jag kommer inte åt att läsa tidningsartikeln, men antar att katten måste ha varit IDmärkt och ägarregistrerad, eftersom ärendet kunde lösas så snabbt.
Om inte annat så visar det här hur viktigt det är att man har sin katt just IDmärkt och ägarregistrerad (precis som lagstiftningen säger att man ska ha).
För annars är det inte så himla lätt att hitta sin katt, om den har hamnat 30 mil bort…..
Nu hoppas jag att kissen återhämtar sig och får ett fortsatt gott kattliv, och att familjen och katten får njuta av att ha hittat tillbaka till varandra igen.
Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.
Ja nu kan folk inte skylla på att "de inte hunnit" eller "inte haft råd" eftersom detvarit lag över 1 år nu liksom
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#1 Det skulle i så fall vara om katten försvann för flera år sedan…
Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.
#2 Ja jo, men om det är samma jag läst om så var det inte så för dem i alla fall.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.