Regga din katt!
Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.
Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.
Det behövs mer upplysning, mer uppmuntran, mer information, mer underlättande för kattägaren! Då skulle nog fler katter bli reggade.
"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen
#2: Jag önskar att jag hade din optimism.
Sajtvärd Katter iFokus
Jodå, ge det lite tid bara. 😊
#4 "Lite tid"…? 😂
Sajtvärd Katter iFokus
Tid, motivation, resurser och en hel del goda idéer. 🙂😺
"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen
#6: Eller något så grundläggande som höjd kattstatus.. En utopi där kattägare bryr sig tillräckligt för att orka (!) se till att katter blir ägarregistrerade.
Sajtvärd Katter iFokus
Tid är något relativt.

Det är ju fortfarande väldigt dåligt med information om man inte är på kattforum eller liknande. Är du en människa på landet som tillhör dom som "alltid" haft katt, aldrig fattat grejen med kastrering osv så syns ingen information. En vanlig barnfamilj som släpper ut sin katt i ett villaområde och absolut inte skulle läsa på kattforum, eller ens veta att det finns såna. Dom ser heller ingen information.
Dom som ser information om detta är ju folk som är djurintresserade, vill lära sig mer osv. Och dom har ju oftast redan chippat och registrerat utan att det behövdes nån lag för det. För man vet att även om man har en innekatt kan olyckan hända och den kan smita ut.
Jag har haft min utegård i nästan 10 år nu och den har alltid varit säker. Men det betyder ju inte att nåt kan hända i framtiden.