Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettbortsprungna-upphittade-katter
Läst 74 ggr
Uppkatten
5

Hur snart börja leta?

Visst är det märkligt…

En del kattägare efterlyser sin katt som gick ut 07:30 i morse, och som kl. 17:30 inte har kommit tillbaka hem ännu.

Andra kattägare har ännu efter 5 veckor inte efterlyst sin försvunna katt…

Rent generellt kan man säga att det är viktigt att man börjar efterlysa sin katt tidigt (helst inom 1-2 dagar).

Gå inte på myten som säger att man ska vänta i två veckor (!) och sedan "sätta en lapp på Konsum". Gör man så - har man väntat på tok för länge.

Jag förstår absolut den kattägare som efterlyser sin katt i kväll, inte minst eftersom det väntas stora mängder regn och åska här i området. Bra att få in kissen före ovädret, och innan hon hamnar onödigt långt bort (och blir svårare att hitta). Viktigt också att kattägaren kollar igenom garage och andra ställen där hon kan ha blivit instängd av misstag förstås. Hoppas att de snart har sin kisse hemma igen.

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

Nephi
1

Nu har jag ingen utekatt eller planer på att ha utekatt. Men kommer katten hem ungefär samma tid varje dag och sen fortfarande inte kommit hem flera timmar senare kanske det är dags att lägga ut en förfrågan i lokala grupper på Facebook för att få ett hum om någon sett katten under dagen och vart. Är den fortfarande inte hemma dagen efter så skulle jag personligen dra på fullt med katten saknas annonser och ute och leta.

Ägare till en Australian Shepherd, ett gäng LaPerm och 2 akvarium 😁
SVERAK ansluten uppfödare av LaPerm SE*Coral Curls

Sajtvärd på Australian Shepherd 🐕, Horse Reality och Ponnytrav 🐎

Medarbetare på Akvarium 🐡, Akvarieräkor🦐, Hundutställing och Vallhundar 🐏🐑🐑🐕