Hur mår alla idag??
Någon mer än som jag dåligt samvete över all julmat? Idag blir det HÅRD träning på schemat! Det har jag lovat mej själv. Får se om det blir av bara…:/ Fast den där skinksmörgåsen lockar….
God fortsättning alla!!
Jag fick lite dåligt samvete i går när jag skulle gå och handla.. kände att magen har plockat på sej lite. men sen tänkte jag " varför må dåligt för att jag är mätt? jag ska vara glad istället att jag kan äta så att magen blir lite större." så jag frösöker tänka på det, att jag är lite rund om höfterna betyder att jag mår bra och får i mej det jag behöver. sen skadar det väl inte med lite träning det behövs oberoende av matintag hehe :D

Nej jag har inte dåligt samvete för att jag ätit julmat.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Jag använder samvetet till andra saker!
Jag mår inte så bra, jag trodde jag var genomförkyld men det var allergi. Mamma har fått blommor som jag satte i vardagsrummet. Så nu rinner både ögonen och näsan. Får ta bort blomman.Det var en julgrupp. Jag åt julmat bara på julafton. Sedan har det blivit lite annan mat och rester.

Aha för det har jag nämligen…Men den där skinksmörgåsen satt bra måste jag säga..Och det blev ett hårt joggingpass därefter. ;)

#3 som?

Mitt samvete säger mig att jag vill dela med mig av det jag har,göra allt jag kan för att hjälpa dem jag kan.Det räcker för mig.
Om jag tycker nångång att jag ätit onödigt mycket så är det väl bara att äta mindre nästa gång,i vår familj äter vi mycket mindre numera än vi gjorde förr om åren (jularna) ingen förstår nu hur vi orkade allt.

Och mitt dåliga samvete beror på all julmat. ;) Blubb…
Här är det all choklad som spökar i samvetet. Vi äter inte någon julmat direkt eftersom vi försöker hålla en vegetarisk mathållning. Men det blir tyvärr alltid allt för mycket chokladpraliner varje jul.
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Tycker det är gott med julmat, så jag har inget dåligt samvete. Inatt har jag ätit jansson som fanns på jobbet, det blev 2 portioner det var så gott. Vet att man måste försöka lite senare att gå ner i vikt.

Jag åt inte mycket julmat nu emot vad jag brukar äta på jularna, och då har jag ändå inte gått upp nått så jag har inte dåligt samvete. Men fy vad ont jag fått i magen och måste springa på toaletten ofta, en ett år gamal julskinka kanske? Pappa och jag är de som äter julskinka och han får också springa på dass..Det blri ingen mer julskinka för mig!!

Hihihi,min jultallrik i år bestod av två sorters sill och gravlax,sedan en skinkskiva och fem köttbullar och potatis till det plus julmust.Sen var jag nöjd,kan ju nämna att jag åt mycket av fisken som jag tycker är det godaste.Lite gotter måste man ju också ha såklart och jag ser redan fram emot nyårs-godsakerna!
Det låter inte bra med den skinkan,katter_e_mitt_liv!

Jag har inte ätit någon julmat ännu…bara pepparkaksdeg…och marsipangrisar…jo det är min 5e grisrumpa som styckas nu…
-> Kastrera och id-märk <- \>^..^< CatCrazyLady

…däremot är jag lite ambivalent angående en "herrskinka" jag blivit erbjuden…så otroligt attraktiv…
…JOSSAN!!! Vart e du?? Vad skall jag göra?? Du som skall hålla reda på mig!!!

Det skulle väl vara godiset i så fall. Jag äter inte så mycket julmat. Är inte så jätteglad för det.
/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis

Mm,herrskinka låter mums!
#14 Mohahaha, bit tag i den du bara!! ;)

#17 Vågar inte… (liten röst)
#18 Ha! SKulle DU inte våga?? Var det värsta jag hört hittills! Sätt igång och veva in fångsten nu!

jag mår ganska bra , lite ont i halsen.

#19 …hålla handen, Jossan…
veva på simson!!
sitter just nu o saknar mina stödisar 

Bra :)
Herrskinka, vad är det? Gris eller man?
Jag länktar efter vanliga spagetti, men måste äta upp alla rester först. Vill inte kasta nåt…
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Inget dåligt samvete här. Har ätit gott, bland annat kalkonen jag lagade. Maten var väldigt lagom mycket så det blev inte en massa rester.
Alexej, vi har i två dagar ätit pasta. Gjort pastasås av bland annat skinka, kalkon, lök, grädde och creme fraise samt kryddor. Mums. Det blir nog en tredje dag för det också, i någon annan variant.
Förstår inte varför man ska ha dåligt samvete för att man äter gott, och kanske lite mycket. Fett, socker och sådant är faktiskt bra för kroppen och ger den energi att röra sig och leva bra. Men inte i för stora mängder jämt och ständigt självklart. Men över jul så ser jag inga som helst problem. Det är bara att njuta.
Bättre att äta, njuta och var glada över att man kan bli mätt. För det är så många både i detta land och över hela jorden som är hungriga. Det känns mer relevant att ha dåligt samvete för det. Inte ens utseende och form.
Så imorgon blir det en dag till av att få somna mätt och belåten. Vilket jag oftast gör, tack och lov. /Vanessa
Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.
Mm…åt godis och choklad på julafton, dagen efter och idag. Har ingen ångest "än så länge"
det är ju så gott. Katterna har fått kattgodis 2 dagar denna vecka, men berätta inte för min dotter eftersom hon "bara" får godis 1 gång per vecka. Det brukar vara hon som säger "bara"

Alexej: Eftersom jag är vegetarian så blir här ingen julskinka/grisskinka till jul. Eftersom jag är singel så hoppas jag på herrskinka som är det närmaste jag kommer julskinkan. 
Fast herrar kan ju vara grisar också… 
#27 Precis min tanke. Varför våndas över att man har haft tillfälle att sjunka ner en stund med sin goa' vänner, nära och kära… äta och dricka gott - och må som man förtjänar?
Om man nu inte har ätstörningar, proppar i sig så det sprutar ut från öronen och hamnar på akutmottagningen med gallabesvär.
Ugnstekt lax på citronbädd med kokt potatis till och vitsås med muscot. Capucchino, cointreau och choklad till dessert
Helgmumsigt!
/Pelusa

Idag är det dåliga samvetet väck. Då jag tränade bort alla igår. ;) Visst ska man äta och må bra, absolut. Men jag åt lite för mycket. Kroppen mår alltid bättre av lagom mycket mat. Men idag är allt väl o ve stugan!!!!Idag rappar jag istället för att rapa..
Vi sparar frossandet till nyår istället…Ni vet väl att frosseri är en av dödsynderna? Någon som bryr sig? Tänkte väl det….

#31 Då får du rappa något åt oss till nyår…

#32 Aight! Vad sägs om denna? yomanlastchristmasiatesmuckfoodlikeafatbvitchbutknowifeelgoodyesgoodandiamgoingtoshopuntilidropyes! Lägg till lite skön sound så är den grym!! Idol nästa? Eller kanske inte? Vad säger ni? Kass va? Kom igen var ärliga nu. Jag lovar att inte bli ledsen. 

Herrskinka vad är det? Låter skumt…Jag håller mej nog till julskinkan här hemma….

samvete…nähääää då!
Gillar inte julmaten nåt vidare..vi har aldrig skinka här hemma..föredrar en god middag med ett glas rött istället för detta med sill o snaps..inget för mej! Janssons med ansjovis går inte ner här..utan gör den istället med grädde o lök..däremot är jag väldigt svag för den goda julgröten..med massor av kanel:-)
Julaftonskväll käkade vi kalkonstek här hos oss..eller rättare sagt gjorde dom andra det..mitt kött gick till tiggande katter - jag veeet..dom är inte så lite bortskämda, våra små pälstroll!!

#18 Nu har jag agnat… 
# 36 här hålls tummar o tassar!! ( lycka till)

#37 Tack!! Behövs!! Darrbent! 
# 38 lååånga djupa andetag nu så ska du se!! kommer gå jättebra

#18 Lycka Till.