Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettbortsprungna-upphittade-katter
Läst 49 ggr
Uppkatten
4

Katt satt fast under huset

I en vecka var katten fast under huset.

Turligt nog upptäckte kattägaren det och kunde se till att katten fick mat.

Nu har katten räddats.

Lärdom: det gäller att leta även på ovanliga ställen när man letar efter sin försvunna katt…

https://sverigesradio.se/artikel/katt-sitter-fast-under-hus-raddningstjansten-till-undsattning

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

Den katt som i en vecka varit fast i en husgrund i Hammarstrand, har nu tagit sig ut. Katten fastnade under huset efter att ha tagit sig in genom ett öppet ...
OberonsMatte
1

Ja, fy, jag såg en bild en gång på ett gammalt mumifierat kattlik som för länge sedan fastnat med huvudet i en husgrund.. Jag har även läst om en katt där man tack och lov hörde att den hade blivit instängd under huset i samband med ett verandabygge.

Sajtvärd Katter iFokus

Magi-cat
1

#0 Hjälp vilken skräck!

Men vilken lycka att katten kunde räddas! 😻

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Uppkatten
1

Min kompis dotters katt kröp in under golvet i lägenheten….

Under diskbänken gick det rör ner i golvet och där lyckades katten klämma sig in…

Det blev flera oroliga och förtvivlade dagar då de trodde att katten dött någonstans under golvet i lägenheten, men så småningom dök kisse upp igen….

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

Tarotstollan
0

Skönt att de hittade den och han kom ut!🧡

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!