Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettutanför-ämnet
Läst 51 ggr
Uppkatten
5

Bedrägerier i bedragarnas trådar

Som ni vet så är jag fortfarande lite lätt fixerad vid det här med bedrägerier i anslutning till katt- och hundannonser.

Hade inte fattat hur vanligt det är.

Men i morse skrattade jag nästan ihjäl mig lite.

För då hade andra bedragare tagit sig in i bedrägeriannonsernas kommentars-trådar och försökte tjäna pengar de med. 😊

Någon bedragare sade sig ha ett finansieringsteam och föreslog att folk skulle låna upp till 5 miljoner kronor från dem med låg ränta. Kontakt skulle ske via angiven mejladress. "Tack för att du förstår".

(Förstår vaddå…??? undrar jag).

En annan bedragare letade efter en ärlig och uppriktig person (🤣). Bedragaren uppgav sig lida av en mycket allvarlig sjukdom, och skrev att hen var dömd till döden. Maken dog för 4 år sedan och de var barnlösa. Därför ville hen nu donera sin förmögenhet till någon som hade ett lönsamt projekt. Bedragaren trodde att den allsmäktige Gud kommer att vägleda hen till en bra person som kan förvalta förmögenheten väl.

(Ja, det låter ju troligt, eller inte… Men kul att den allsmäktige Gud väglett sjuklingen till en kattgrupp i alla fall 😊. Ja, eller inte… 😎).

En tredje person vänder sig i samma kattgrupp till alla småbarnsföräldrar som inte har råd att ge barnen allt roligt som hör julen till. De behöver inte oroa sig. Bedragarna förser dem med pengar för att göra barnen glada. 🥳

Kanske borde bedragarna helt enkelt få en egen FB-sida där de kunde hålla på och lura varandra…? 👻👽😈🤑

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

OberonsMatte
2

Ja, det är lite komiskt att se när bedragare råkar försöka få andra bedragare på kroken.. t.ex. genom att påstå att bedragaren har en så "vacker" och intressant (stulen) profilbild att bedragare nr 2 önskar få en vänförfrågan..! 🤣🤣🤣

Sajtvärd Katter iFokus