Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettkattberättelser
Läst 1394 ggr
Faxlin
0

Lotus har flyttat

Som ni kanske kommer ihåg har jag tagit emot de fem kattungarna som var väldigt sjuka. Dessa är placerade genom Naquitas försorg och KKS hos mig.
Nu har min minsting Lotus flyttat hemmifrån. Saknar henne så. Men jag är så glad att jag har hittat ett bra hem åt henne. Det är bara ett par mil emellan mig och nya hemmet. Hon kommer följa med mig när jag åker med de andra till Uppsala för att kastreras, vaccineras och id-märkas. Detta står självklart nya ägaren för.
Och jag vet att hon kommer bli så otroligt bortskämd i denna familj.
Jag har en stående inbjudan att komma och hälsa på vilket också är skönt. Bara att kika förbi om vi är inne i stan. Detta är seriöst, och precis det jag är ute efter som hem till mina bebisar. Ändå känns det såååååååå tomt. Min lilla tös som pratar med mig om nätterna har slutat att prata med mig nu.

För er som inte riktigt kommer ihåg vilken som är vilken av mina bebisar så är Lotus den minsta svarta tösen. Hon som var sjukast av de små som kom. Och hon har också ett öga som aldrig kommer att bli bra. Det kommer alltid att krävas lite extra jobb med hennes öga i jämförelse med en helt frisk katt. Och jag har varit så orolig för att inte hitta ett seriöst och bra hem åt henne. Men nu har jag gjort det. Och det är med stor blandning i känslorna faktiskt. Jag är både glad och ledsen på samma gång. Svårt att skiljas från de små.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Puma77
0

Så skönt att hon fått ett så bra hem Åsa.

//Pia

Hawknestgrove
0

Åh, just lilla Lotus! så glad jag blir…..

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

JosephineF
0

Men vad underbart att höra! Det måste vara en riktigt seriös familj som väljer att ta lilla "enögda" Lotusflickan.. Skönt också att du kan ha koll på henne. Bra på alla sätt, vilken julklapp! =)

karins
0

Vad härligt att läsa att lilla Lotus har fått ett bra hemGlad

storAnnette
0

Gott att höra!

marieborg
0

HUrra…va kul att hon fått ett så bra hem!

martdat
0

Skönt att det ordnat sig för henne!

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Kittekatten
0

Så klart att det är tungt att skiljas från någon man oroat sig extra för, de sätter sig hårdare i hjärtat. Förstår att du är kluven, men det blir ju bättre när det gått ett tag och man vant sig av med rutinerna runt just den katten som flyttat, då kan man glädjas lite lättare.

solweig
0

bra att lotus fått ett eget hem. lycka till.

maggan47
0

förstår att det är kluvna känslor, men så skönt för lilla Lotus, att få ett eget hem och bli ompysslad Maggan47

Erika91
0

Vad skönt att läsa att Lotus kommer att få ett hem! Men jag förstår att dte blir svårt att skiljas från henne.

JosephineF
0

#11 Hon har redan flyttat

Erika91
0

#12 Oj, ja jag läste lite slarvigt, men bra att hon fått ett hem då :)

JosephineF
0

Skrattande

Sidentass
0

Nämen åh…lilla Lotus kommer jag så väl ihåg nu när tråden kom upp….lilla Lotus som var sjuklig o som vi diskuterade namn till….förstår dej..det är allt med blandade känslor som den här dagen kommer ..då det är dags att flytta..är ändå så glad att d hittat ett toppenhem för Lotus!! O ni behöver inte heller skiljas "för gott" utan ni kommer att han kontakten..du ska se att det kommer att gå jättebra..och Lotus kommer säkert att bli högt älskad hos sin nya matte..

Alexej
0

Underbart! Känns så bra när också sjuka katter får en chans till ett bra liv!

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Faxlin
0

Jag har redan hunnit få både sms och telefonsamtal från nya ägaren. Hon har bara gott att säga om lilla Lotus och hon och familjen älskar henne redan. Vilket inte är konstigt om ni frågar mig. Med hennes personlighet vinner hon i längden. Det jag var mest orolig för var att hon inne på KKS hemsida om hon visats med bild inte hade haft så stor chans. Svart och med dåligt öga. Där syns inte hennes sätt. Även om man försöker förklara blir det inte som när man träffar henne. Den här familjen hade inte haft en tanke på att ta en kattunge från ett hem tidigare. Men smälte så för lilla Lotus. och att de dessutom gjorde en god gärning för en hittekattsmisse blev ett plus i kanten.
Hon kommer som sagt var att kastreras, vaccineras,idmärkas och försäkras av den nya ägaren.

Så ja, mitt i alla saknad är jag så glad att jag inte riktigt kan beskriva det. Jag har faktiskt hittat ett hem. Trotts att jag vet att jag är extremt petig när det handlar om djur. Tror på att skynda långsamt och rätt hem dyker upp bara man väntar. ;-)

Audiatur et altera pars

vanessa
0

Underbara lilla Lotus som fick våra hjärtan att svämma över. Vad härligt att hon fått ett så bra hem. Det är så bra gjort av dig, Hon tackar, och tackar, det vet jag. /Vanessa

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

Alexej
0

Kanske det går att operera henne när hon är vuxen.

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Naquita
0

Ja, jag fudnerade med omd et gick att operera bort ögat eller liknande så hon slipper skadan, men det gör de ju helst som sagt när hon är äldre.

Jag är så glad att lilla Lotus fått permanent hem, det trodde jag inte! MEn är man en liten charmknutta så är man;)

MelindaS
0

Vad härligt att lilla Lotus har fått ett så bra hem!!! Kom ihåg när vi fångade in henne. Så liten och sjuk. Värmer i ens hjärta när man hör det gått så bra för henne. Hoppas ögat inte besvärar henne för mycket.

Vet hur svårt det är att skiljas från dem. Jag fick igår ett julkort på mina fd stödiskattungar Tuva och Vilja från de nya ägarna. Fick kort på dem!!! Så stora de blivit!!! Blev helt varm i hjärtat när man såg hur bra de har fått det.

Nu letar jag lite smått hem åt min stödis Persilja som mår bättre nu. Det blir iiiiinte lätt att skiljas från henne, efter allt vi har gått igenom. Men det är som du säger Åsa. Att man skyndar långsamt och att rätt hem dyker upp bara man väntar.

Hur går det med de andra kattungarna Åsa? Hur mår Sparta? Och paddorna?

Ha en riktigt God Jul och ett Gott Nytt År!

Kramar Melinda!

Faxlin
0

#21: Lotus verkar inte ha några besvär alls av ögat. Det är att det rinner lite ur det så man får torka rent några gånger i vekan med ljummetvatten och en trasa. När man gör det verkar hon inte heller tycka det är obehagligt för hon mys kurrar hela tiden. Så jag hoppas hon fortsätter att inte lida av sitt öga faktiskt. För hon har ju lite syn på det i alla fall. Även om den inte är fullgod.

Paddorna drar sig mot Sparta och varandra och hämtar styrka där att vi människor är elaka varelser. Dessa töser behöver nya hem. Och de behöver placeras till ett varsitt hem om har en socialkatt som sällskap till dem. Då först kommer man komma över det här tror jag. Nu trissar de varandra och håller sig till varandra.
Sparta, han är lika aggresiv fortfarande. Eller okej, jag har gjort några små, små framsteg, men de är så små att de knappt är värt att skriva om dem.
Men han vågar sitta framme på golvet nu och han morrar inte och gör inte utfall mot mig så länge jag håller ett avstånd mellan oss på två meter. Och jag måste sitta helt still, gäller verkligen att andas i harmoni. Dock är det enbart för mig han kan komma fram och sitta på golvet, och det händer inte heller varje gång jag går in. Så det är lång väg att vandra med honom. Tror ärligt talat inte att han någonsin kommer få att fungera i en familj på normalt sätt. Han kommer aldrig tycka om oss människor. Och om jag fick tag på den som gjort honom sådan här då vart det synd om mig i slutändan.

Audiatur et altera pars

Hawknestgrove
0

Nä, jag tror nog inte, att det är något att trixa med någon operation. Säkert så kommer det att bli lite bättre med tiden, då allt växer till sig på henne. Att hon ser lite sämre har ingen betydelse. Synen på en katt är ju inte dess främsta sinne och i och med att hon har haft detta fel länge, så lider hon inte av det. det blir väl mest ett kosmetiskt problem. JAg vet, jag hade ju problem med Arne, hans tårkanal hade blivit trång. Lilla ebba var från början inte vaccinerad och fick en väldig snuva. Så Arne, som var vaccinerad, blev lite dålig och ficik problem med ett öga. Det rann. JAg var hos vet och spolade det två gånger, men inget hjälpte. Då sa veten, att problemet var enbart kosmetiskt och att det var fel av mig att fortsätta behandla. Ett halvår senare, så var allt bra. Så nu gråter han inte mer.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Faxlin
0

#23: Tror jag håller med din veterinär där. Så länge djuret inte lider av det så får man faktiskt stå ut med det kosmetiska liksom. Det är ju inte det som gör att vi älskar dem.

Audiatur et altera pars

Faxlin
0

Jag vill uppdatera er lite. Har pratat med Lotus nya matte idag. Och nu går det bara bättre och bättre. De älskar henne allihopa, hela familjen. Hon har börjat busa hos dem nu och favorit sysselsättningen tycks vara att äta upp blommorna. ;-)

Det är så skoj att höra att allt går så bra. Och snart ska jag hälsa på min tös i nya hemmet för att se hur hon har klimatisert sig. Men jag ska försöka stå ut ett par veckor till innan jag kommer och stör henne i det nya.

Audiatur et altera pars

maggan47
0

vilken härlig morgonläsning Maggan47

JosephineF
0

Underbart Åsa! Blir så varm i hjärtat att höra om lilla Lotus!

anebit
0

Härligt att lilla Lotus fått ett så bra hem…. Glad

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

Erika91
0

Vad roligt at läsa!