Katt kom tillbaka efter elva år
Katten Scooby-Doo har levt större delen av sitt liv på vägarna. Men efter elva år på vift är kissen hemma hos matte igen, rapporterar Hallandsposten.
– Jag är helt chockad. Tårarna bara rann. ”Är det sant?” frågade jag när jag fick veta. Han har ju varit borta i elva år så det är helt ofattbart, säger ägaren till tidningen.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/G3wpPQ/katt-kom-tillbaka-efter-elva-ar
En sån varm historia ❤️
- Redigerat 2021-10-24 17:53 av [Tismon]
Jag har svårt att tänka mig att en katt som beter sig så vid återföreningen har levt "på vägarna" i hemlöshet under de 11 år som gått. Jag tror att den har haft minst ett "hem" däremellan… Åtminstone regelbunden kontakt med människor som gett den både klappar, mat och skydd från väder och vind, men att även den kontakten brutits sedan en tid tillbaka när den slutligen uppmärksammades av någon som förstod att kolla ev. id-märkning/ägarregistrering.
Sajtvärd Katter iFokus
#1: Mycket möjligt! Är också ganska svårt för katter att ens klara sig så länge i vårt svenska klimat. Tyckte mest det var en värmande historia, ett hopp för alla vars katter försvunnit, att de fortfarande kan återvända :)
#2 Ja, det är en rörande och hjärtevärmande historia, men det är viktigt att framhålla att inte ens den här katten kom tillbaka av en slump efter att ha klarat sig själv i 11 år.
Sajtvärd Katter iFokus
#3: Jo självklart :) Vilket gör det kanske extra viktigt att leta och att inte ge upp och att kanske som utomstående, om man ser en hemlös katt, se om den har ett tidigare hem. Det finns saker vi alla kan göra och vad som är fint med denna berättelsen var att det fanns människor som brydde sig nog för att hitta hans hem
Kanske också markera vikten av att chippa och/eller märka sin katt!
- Redigerat 2021-10-24 22:16 av [Tismon]