Naquita ! Guldvärd
Tänk att vakna varje morgon och frysa, över inte veta om man kan få mat och vatten för dagen… Massa hemska saker som skrämmer slag på en, massa oljud och hemska saker runt en. Vilket i slutändan blir ett resultat att man blir förvildad och människor anser att man borde få komma till andra sidan regnbågsbron.
Men tänk om alla 2beningar kunde ta ca 1000 kr, och låta sina 4 benta djur kastreras. Tänk vad mycket bättre de skulle bli.
Vi hade turen att efter 6 månader få komma in i värmen och få mat och vatten varje dag. En person som såg till att vi hade det så bra som möjligt, en ren låda ja, allt som var läskigt var ju hon.
Sen en dag så kom det en tjej och kille och tog oss med sig, vi fick sitta i en transport hur länge som helst, de var super läskigt. Men inte värre än buskarna och alla bilar.
När vi väl kom fram till det nya läskiga stället så fick vi sova inne på en toalett… men de var nog tillräckligt, för vi tyckte ju iallafall inte om dom, vi kissa på oss och bajja på oss. men även här fick vi mat , vatten , godis, och en ren låda. När dom var vakna så låg vi bakom tvättmaskin vi vågade inte komma fram. Allt var ju såååå läskigt.
Sen fick vi flytta till köket, när vi blivit lite modigare, och insåg att tjejen inte var så farlig, vi brukade ha flörtkalas i flera timmar, och vi insåg att man kunde lukta på henne utan oro, oron att fara illa ut. Efter ett tag i köket, så kom det något grått infarandes, dom kallade henne Svea, en mycket spännande katt som inte var så intresserad av oss, och hon kelade massa med människorna här. Vi undrade självklart hur hon vågade. Hon såg ut att ha det så bra.
Men nu så får vi vara i hela lägenheten, när killen är hemma så vågar inte riktigt syrran vara framme, men är framme annars.. Hon var den tuffa i början men nu är det jag som är den tuffa. : )
jag har blivit så tuff att jag idag, har faktiskt sovit brevid tjejen här i soffan i en hel halvtimme.. De var skoj mys och varmt, så länge hon inte rörde mig. Syrran låg i hallen på den jätte sköna mattan. Vi ska få en varsin sådan, en matta vi kommer att ha med oss när vi är modiga nog att flytta till egna hem : ) . Svea den andra katten är våran nya bästis, hon ser till att vi har det jätte bra, vi leker, äter och myser tillsammans i massor.
Tänk om vi inte hade fått komma in till den första tjejen då kanske vi inte hade haft det så bra som vi har det idag. Vi vill tacka henne massor… för den omtanke och kärlek hon ger katter i nöd.
tack för att du räddade våra liv.!
Men även tacka alla andra som finns , som hjälper oss 4 benta.
tack Naquita för att du hjälpt oss ! och ger så många katter kärlek och värme! Du är guld värd.
Många lycko tass sparkar önskar Lyka & Trooya
Anslutar mig totalt!
Naquita, du är verkligen fantatisk. Du är kattmamma för jättemånga kattungar-och för många vuxna katter också. Jag är full med beundran och respekt! 
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
Samma här - Naquita är ett föredöme för oss andra!
jag ansluter mig också, hur orkar du, igen och igen och igen med all dessa hemlösa kissar, och jobb, egna katter som också behöver sin matte Maggan47

Underbar berättelse!!

Härlig berättelse! Jag instämmer med ovanstående. Hurra för Naquita - alla katters hjältinna!
----------------------------------------------------------------------
Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

Vilken underbar berättelse..
Tack Naquita för att du ställer upp för katterna.

Hemma i Mellerud är det tre katter som stämmer in i sången, hurrar och tackar Naquita för hennes goda hjärta och stora engagemang, Othello, Isolde och Sixten har alla tre räddat livet tack vare Naquita. :)
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Jag säger ju det, Naquita, du är värd en stor medalj!

Härlig berättelse!
Istämmer i att Naquita är guld värd……….
Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

Håller med alla!

Säger som er andra Naquita du är en hjälte för våra fyrbenta vänner. Här hemma är det 5 små missar som tackar dig otroligt mycket för att de slipper frysa nu. ( Även om de önskar att du valt ett stödhem med lite större lekträd, hihi )
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
Men snälla ni det finns så många som gör så mkt mer än jag
..Vad söta ni är..Det gert mig ytterligagre energi till att fortsätta!

Stämmer in av hela mitt hjärta..Naquita gör ett fantastiskt jobb för behövande missar!!

Ja, jag instämmer i kören! Hurra för dig!
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Hoppar in i hurrakören, fast med något falsk stämma så mimar jag nog så att inte alla börjar hålla för öronen. För jag vill inte skrämma bort dig Naquita. /Vanessa
Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.
tack alla, det värmer en dag som denna!

håller med alla andra :-)

Katterna tackar dig!