Upphittade kattungar
Hittade 2 kattungar när jag kom hem ifrån husvagnen .Mamman syntes inte till men dagen efter såg jag mamman men hon stannar inte eller låter dom dia.Vad ska jag göra?
Har du någon möjlighet att fånga in mamman och kattungarna? Viktigt att de inte skiljs åt.
/Maria
Vems är kattmamman? Är du helt säker på att hon är mamma till ungarna? Hur matas ungarna nu? Kan mamma + ungar få ett eget rum att vara i? Man kan alltid kolla med de närmaste katthemmen för råd och stöd. På FB finns amma-grupper ifall kattmamman inte kan förmås att ta hand om sina ungar. Försök komma i kontakt med Josefa Kovacic på Facebook och hör om hon kan handleda dig. Hon är extremt van vid små hittekattungar.
Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.
Fint att du bryr dig och vill hjälpa till!
Du kan ju ställa ut fat med blötmat nära ungarna, så lockas mamman kanske dit. Men kolla så inget annat djur lockas dit. Ungarna måste ju skyddas.
Det kan ju också vara någon hemsk kattägare som satt ut ungarna för att bli av med dem och håller mamman inne…
Är ungarna nyfödda?