Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettkattprat
Läst 821 ggr
Therese87
0

Hur många gånger?

Hur många gånger om dagen får era katter blötmat?

Therese87
0

och hur mycket mat??

Erika91
0

Hur ofta Sverker får blötmat varierar, minst två gånger iaf. Han får lite när han vill. Jag vet att katter ska ha på bestämda tider för att de tycker om rutiner men det har inte blivit så här tyvärr :/

Engla
0

Mina katter får blötmat på morgonen, men torrfoder och vatten står alltid framme. I och med att mina katter inte alls är speciellt förtjusta i blötmat så behövs det inte så mycket. Men de gillar Gourmet Perle. Tyvärr är det så dyrt.

/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis

Erika91
0

Hur mycket får din/dina katt/katter då Therese87?

Therese87
0

Dom får inte blötmat, av anledningen till att Torkel (den äldsta) är väldigt känslig för blötmat. Men dom har fri tillgång till torrisar, Royal Canin :)

Therese87
0

Däremot brukar jag blöta upp några torrisar(så dom får i sig vätska) ochd et är populärt och det grejjar Torkels mage! :)

Alexej
0

Mina får varje morgon. Alla utom en katt älskar burkmat. Torrfoder 24 timmar.

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

solweig
0

mina katter får blötmat på morgon o kväll. dom får dela på en påse. men det finns alltid torrfoder framme.

modellflickan
0

Två gånger får mina katter blötmat, morgon och kväll. Torrfoder har dom hela tiden.

Jenna-Gun
0

Morgon och kväll. 980gr:6=

163gr per kisse.

Mary-kate
0

När jag ger katterna mat så får dom varsin påse. Skorpan äter sin portion, sedan tar hon Snufflans. Snufflan vill små äta men då har skorpan tagit allt. Dom får 3 gånger om dagen. Plus en till natten. Sedan äter dom torrfoder.

maggan47
0

när Lucas levde, åt han bara blötmat, så det fanns alltid, men tjejerna äter helst torrfoder, Hills, och nu när dom inte behöver slåss om blötmaten, äter dom inte, om det inte är Gourmet Perle, har alltid gett dom Miau tetra, men som sagt, ratar dom nu, så en liten klick räcker länge, fri tillgång till torrfoder har dom Maggan47

Sidentass
0

2, 3, gånger om dagen ungefär hos oss..är det slut på torrissar så vill dom ha det oftare…

karins
0

Mina katter får blötmat som god helgmat, alltså en gång i veckan..

Ankah
0

Mina katter äter inte upp sin blötmat….de kan sitta bredvid en full skål mjukmat och gnöla över att de inte har något torrfoder. Går inte att ha det framme hela tiden för den ena är så rund…

Elcyion
0

Mina får ingen blötmat alls om jag inte ska försöka lura i dem medicin (först och främst vildkatten då). Den andra ratar i princip allt som inte är torrfoder. Inte ens räkor går ner.

Medarbetare på jack russel terrier

kemikal
0

Ingen blötmat här.

Kittekatten
0

Tre gånger om dagen, ca en fjärdedels Mjau tetra per gång, och det är framför allt en katt som äter. En av de andra är mest för torrfoder, men kan smaka ibland av blötmaten. Tredje katten äter bara barf (också tre gånger om dagen, ca 75 gram per gång)

Jenya
0

#6 Litet utdrag från katter.ifokus i artiklen Lär dej grunderna i kattens näringsbehov 3.

"På tal om konsistens, en vanlig fråga är "Kan jag inte bara blötlägga torrfodret?" Jag försöker, minst sagt, undvika att svara på den frågan. Torrfoder innehåller mycket bakterier. Man finner ofta mögel i torrfoder. Många hundar och katter har dött pga. mykotoxin, vomitoxin och aflatoxin från det spannmål som använts i torrfodret. Om du vill använda denna metod för att vänja katten vid en annan konsistens, lämna maten framme i 15 minuter och kasta den sedan. Bakterier och mögel frodas i fukt."

Jag ve tinte men utav det tydde jag att de tinte är bra att blötlägga torrfoder? eller är jag ute och cyklar?

Therese87
0

oj det visste jag inte , då ska jag nog göra som så(när jag väl blötlägger) att dom får äta maten precis just då och sen kastar jag det

Jenya
0

Låter som en bra ide för säkerhets skull :)

tantsotis
0

4 ggr per dag får de våtfoder eller BARF. Inte alltid de vill ha, men eftersom jag har en kattunge blir det så ofta ändå. Torrfoder = godis.

De får äta sig mätta, vilket varierar lite från dag till dag och beroende på maträtt.

Har gjort en restaurang av transportburen till kattungen. Tagit bort gallret och satt dit en pappskiva med hål i lagom stort för en liten kisse. Men knappt den behövs eftersom de vuxna inte överäter.

Hawknestgrove
0

Ingen blötmat till Arne. Enbart kulor, Hill´s K/D. Han vill inte ha den mjuka. Flickorna får blötmat, hemlagad viltrisotto  för tillfället. så länge köttet räcker. Arne vill inte ha. Bläh, säger han

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Highlandertess
0

Tetris får blötmat 2 gånger om dagen, 1 halvt 1-portionspaket åt gången. Han slukar det direkt :-)

Raja
0

Mina får blötmat 1-2 gånger om dagen, ca 1 dl varje gång. Sen har dom fri tillgång till torrfoder.

essut
0

Pontus och Milou får blötmat varje morgon och kväll, fast igentligen ska dom bara ha torrfoder för dom bantar.

Alexej
0

#19 Det låter ju allvarligt!

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus